שלי אסולין (מימין) ושרית בן סימון. צילום פרטי
שלי אסולין (מימין) ושרית בן סימון. צילום פרטי

מקרית שמונה למרכז: כך מנסות שלי ושרית לשמור על שגרה

שלי אסולין ושרית בן סימון, חברות טובות מקרית שמונה, הגיעו לבית מלון באזור יחד עם בני משפחותיהן: "אנחנו בחוסר וודאות מוחלט לגבי ההמשך, אבל ברור שכרגע לא נחזור לקרית שמונה"

פורסם בתאריך: 2.11.23 10:02

הפינוי מהצפון והגעגוע הביתה: באופן טבעי, הפוקוס שלנו בשלושה וחצי השבועות האחרונים, מאז אותה שבת מקוללת, מופנה לתושבי הדרום, אבל גם בצפון מתחוללת מערכה צבאית שהביאה לפינויים של אלפי אנשים מבתיהם.

כאלו הן גם שלי אסולין ושרית בן סימון, חברות טובות מקרית שמונה, שהגיעו בשבוע שעבר למלון פרימה מילניום ברעננה ביחד עם בני משפחותיהן וחברים מהעיר הצפונית. בשיחה שקיימנו עם השתיים הן מודות על קבלת הפנים החמה, אבל כמובן מתגעגעות לשוב לביתן, כאשר אף אחד עדיין לא יודע מתי זה יקרה. הן הגיע למלון ביום שלישי שעבר ומאז מנסות לנהל שגרת חיים רגילה כמה שיותר.

"אנחנו רגילים לקטיושות אבל הפעם זה שונה כי היה חשש בקרב תושבים רבים מחדירת מחבלים, כמו שהיה בדרום, ולכן פינו אותנו", אומרת שלי. שרית מוסיפה: "גדלנו עם הקטיושות וכל אחד כבר פיתח את החרדות שלו. מאז מלחמת לבנון השנייה יש לנו שקט ואיפשהו כבר שכחנו מזה אבל כדי שיהיה שקט בצפון אנחנו מוכנים לספוג את עזיבת הבתים ומקומות העבודה שלנו ואת חוסר הוודאות. אני זוכרת שהתפנינו במבצע ענבי זעם כשהייתי נערה".

כמה זה קשה לעזוב את הבית ולעבור למקום אחר?

שרית: "האמת שאני מנסה לקיים ברעננה חיי שגרה. אני עובדת שופרסל ואחרי יומיים של התארגנות ומנוחה סיפחו אותי לסניף כאן ברעננה ופגשתי אנשים נחמדים מאוד שקיבלו אותי בצורה יפה. רוב המפונים כאן בחוסר מעש ואין להם מה לעשות".

יש לכם מושג מתי תחזרו הביתה?

שלי: "לא. אמרו לנו שנישאר במלון עד יום חמישי ולא ידוע לאן נעבור מכאן. נקבל תשובה רק ברביעי בערב או חמישי בבוקר. אנחנו בחוסר וודאות מוחלט לגבי ההמשך, אבל ברור שכרגע לא נחזור לקרית שמונה".

יש לכם בני משפחה או חברים שנשארו שם?

שלי: "כן, חברה מאוד טובה שלי נשארה שם ולא רוצה להתפנות. היא טוענת שהיא תושבת קרית שמונה ולא זזה לאף מקום. אני מתגעגעת מאוד לעיר, לבית שלי, לילדים במעון בו אני עובדת".

יש לכם חשש ממלחמה ארוכה מול חיזבאללה שתשאיר אתכם לתקופה ארוכה מחוץ לבית?

שרית: "אני חרדה שתיפתח מלחמה בצפון לאחר שצה"ל נכנס קרקעית בעזה. בצפון הגזרה חמה מאוד, אבל כמו שאמרתי אנחנו מוכנים לספוג הכל רק כדי שיהיה לנו שקט ושנדע שחמאס וחיזבאללה כבר לא קיימים. אנו מאחלות שהחטופים והחיילים יחזרו הביתה בשלום".

שלי: "הגיע הזמן לשים סוף לאיומים עלינו מדרום וצפון ולחיות במדינת ישראל בביטחון, בשמחה, לאהוב אחד את השני תוך כדי אהבת חינם ולא שנאת חינם ולא רק בזמן מלחמה אלא גם בזמן שגרה".

איך קיבלו אתכם ברעננה?

שרית: "קיבלו אותנו בצורה מדהימה ואני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה ולמי שתרם את התרומות לשהייה שלנו כאן, מביגוד, הנעלה, אוכל, כביסה ועוד. אנו מודות לצוות של מלון פרימה מילניום על כל מה שהם עושים בשבילנו. זו ממש ערבות הדדית במיטבה. אחד נרתם למען השני, זה פשוט לא ייאמן ומחמם מאוד את הלב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר