רוני אשל ז"ל עם משפחתה, צילום פרטי
רוני אשל ז"ל עם משפחתה, צילום פרטי

איל אשל, אביה של רוני ז"ל: "אני לא מבין על מה המדינה הולכת למסיבות פורים. מה יש לחגוג פה?"

בשבוע בו הונצחה רוני אשל ז"ל במנה מיוחדת שלה בתפריט של רשת גרג, מתרגש האב איל מהמחווה ומדבר על הכל: על התצפיתניות שהופקרו ללא נשק, על הצורך לחקור, על החטופות והחטופים ובעיקר על הכאב הגדול והגעגועים

פורסם בתאריך: 15.3.24 06:53

המחווה המרגשת לזכרה של רוני אשל ז"ל: רשת בתי הקפה "גרג" השיקה השבוע מנה מיוחדת על שמה ולזכרה של התצפיתנית רוני אשל ז"ל, שנרצחה בקרבות ה-7.10 במוצב בנחל עוז. רוני, אשר שירתה בגדוד התצפיתניות 414, הייתה מנותקת קשר במשך למעלה מחודש, מה שגרם לבני משפחתה להאמין כי נחטפה לעזה. לאחר 34 ימים של חוסר וודאות לגבי מצבה, נמסר מצה"ל כי זוהתה גופתה של רוני ובני משפחתה קיבלו את הבשורה הקשה מכל.

רוני נפלה בהיותה בת 19 ושבעה חודשים, לאחר שירות משמעותי בצה"ל של שנה וארבעה חודשים. המשפחה מתגוררת בצור יצחק. היא הותירה אחריה את הוריה, איל ושרון, ושני אחים צעירים יעל ואלון. רוני ז"ל היא הובאה למנוחות בבית העלמין בכפר סבא ב-12 בנובמבר. אביה, איל, היה בשבועות הראשונים של המלחמה אחד הקולות היותר בולטים בקרב משפחות הנעדרים והחטופים ועד היום הוא מנסה למצוא תשובות להרבה שאלות שלא מרפות ממנו.

רוני אשל ז"ל, צילום פרטי

רוני אשל ז"ל, צילום פרטי

איל סיפר השבוע על התקופה הנוראית שעוברת המשפחה: "זאת תקופה מאוד חשוכה, מסע מטורף של ניסיון להבין מה קרה בשבת בבוקר עם המון מידע שנצבר על ציר הזמן עד היום. זה מה שמחזיק אותנו בקטע של שפיות, להבין שצריך להוציא את כל הסיפור החוצה וצריך לדבר על זה כדי שזה לא יישכח מהשיח הציבורי. כי בסוף היו כאן תצפיתניות בצה"ל, סמב"ציות בתוך בסיס, ללא נשק, רק עם מצלמה. זה חלק מהמחדל ומההפקרה ואנחנו נעשה הכל כדי לקבל תשובות להמון שאלות שנשארו פתוחות כמו אבטחת הבסיס, הבנות, החמ"ל. נמצאו פריטים של רוני ברצועת עזה ועד היום לא קיבלתי תשובות לכך".

איל, מה לדעתך צריך לקרות?

"הגיע הזמן לפתוח בחקירה כדי לבצע תחקיר על מה היה פה כדי שאירוע כזה לא יחזור יותר. הבנות התריעו ואף אחד לא ידע למנף ולפרק את החומרים הרגישים כדי להבין מה יכול לקרות. יש תיבת פנדורה לגבי הכשל. רק לאחר השבעה הבנו שהכשל יותר גדול ממה שחשבנו מלכתחילה".

יש בך כעס על הצבא ודרך התנהלותו?

"כן, כעס גדול. לא טוען שכל צה"ל חרא. בסוף זה הצבא של כולנו. יש פה כשל פיקודי מסגל הפיקוד של הבנות כלפי מעלה. אותם אנשים שאחראים על המחדל, צה"ל חייב לעצור את המשך השירות שלהם ולהתחיל לחקור לעומק. האנשים האלו לא יכולים לשרת יותר בצה"ל".

יש לך חשש מטיוח?

"לא. במערכת הביטחון ובצה"ל מבינים שאת האירוע הזה אי אפשר יהיה למוסס ולטייח כי האירוע הזה יילמד דורות קדימה. זה אירוע כל כך קשה מבחינת אזרחים שנרצחו, חיילים הרוגים ועד לחטופים, כך שלא תהיה ברירה אלא לחקור את האירוע בצורה הטובה ביותר".

אי אפשר להתאושש מאובדן כזה. איך אתם בכל זאת מצליחים קצת להרים את עצמכם?

"אנחנו בעשייה כל הזמן גם עבור מטה החטופים וגם עבור התצפיתניות שנמצאת באזור הצפון והכל בשביל רוני. אני מרגיש כמו חייל של רוני כיום. אנחנו פעילים במטה כי אנחנו לא יכולים לשכוח לאנשים שם את הפעילות בתקופה שרוני הייתה נעדרת ואולי חטופה. עטפו אותנו ואני לא יכול לשכוח להם את העשייה הזאת ולכן רואה לנכון לעזור להם בשעות הקשות".

לדעתך, המדינה לא עושה מספיק כדי להחזיר את שאר החטופים?

"המדינה צריכה להיעצר ולהכריז על שובר שוויון כדי שכל החטופים יחזרו כאן ועכשיו. כי כל יום אנו למדים על ספקות לגבי היותם בחיים כפי שהתבשרנו השבוע על מותו של איתי חן ז"ל שגם הוא שירת בנחל עוז. הזמן לא לטובתנו ופועל נגדנו. ההנהגה צריכה לחרוט על דגלה להחזיר את כל החטופים ולא משנה מה יקרה. כרגע לא מסתמן שהיא עושה את זה. אני לא נכנס לפוליטיקה ולשיקולי ההנהגה אבל חושב שלא עושים מספיק כדי להחזיר אותם. השגרה זה האויב ורואים שהמדינה חוזרת לשגרה ועוסקים פה בהכנות למסיבות פורים אני לא מבין על מה מדינה הולכת למסיבות פורים. מה יש לחגוג פה?".

 

צורם לך שהמדינה חזרה לשגרה, כאשר יש המון נרצחים, הרוגים וחטופים?

"ברור שזה צורם לי. מי שיכול לתת פתרון לזה זאת הנהגה שלא משתלטת על האירוע ולכן לדעתי צריך לחפש כיוון אחר כמו פירוק הממשלה והליכה לבחירות כדי שיהיה כאן מישהו שימשוך בחוטים בצורה מיטבית כדי להחזיר את החטופים הביתה. הזמן הולך ואוזל ולא בטוח שהם בכלל יחזרו בחיים. ואם זה כך, צריך ללכת למשהו קיצוני כמו פירוק הממשלה והליכה לבחירות".

ספר לנו על רוני.

"רוני התגייסה להיות תצפיתנית ולא להיות לוחמת קרבית. היא אהבה את התפקיד שלה ואת הבנות שהיו שם אחת בשביל כולן. רוני גדלה בבית עם ערכים ורוח צה"ל שבסופו של יום לא התממשה באירוע המזוויע הזה. רוני הייתה חיוך אחד גדול עם נתינה אין סופית. אנחנו מאוד כןאבים את העובדה שהיא איננה. זה בור גדול מאוד בשבילנו ואבדה גדולה מאוד לכולם".

השף סשה ליפסון של רשת גרג עם כריך רוני צילום יחצ

השף סשה ליפסון של רשת גרג עם כריך רוני צילום יחצ

איך נוצרה המחווה המרגשת של רשת בתי הקפה גרג?

"רוני אהבה מאוד את הנושא הקולינרי, לבשל ולאפות. היא אהבה במיוחד כריך מיוחד שעשתה מדי פעם כשהגיעה הביתה והכינה לנו אותו בשבת בבוקר. כחלק ממיזם ההנצחה יצרתי קשר עם השף חיים כהן המופלא שהגיע אלינו הביתה ויצר עם אשתי שרון את השיחזור של הכריך המופלא. להפתעתנו הרבה, רשת קפה גרג הרימו את הכפפה והכניסו את הכריך של רוני לכל הסניפים ברשת. זו המנה שרוני הכי אהבה להכין ואנחנו כל כך מתרגשים מהמחווה היוצאת דופן של קפה גרג. אנחנו שמחים כי ההנצחה שלה תהיה חלק מבילוי של אנשים אחרים. אנו זוכים כל יום לביקורת אדירות וזה עושה לנו טוב לדעת שלא שוכחים אותה".

יריב גניש, מנהל רשת קפה גרג, הזמין ביום ראשון השבוע את הוריה של רוני, איל ושרון, לסניף גרג כפר סבא להיות הראשונים לטעום את הכריך של רוני שנכנס כבר השבוע לתפריט החדש. המפגש בין הנהלת גרג למשפחה כלל את הצגת המנה שרוני כל כך אהבה להכין מדי שבת בבוקר: כריך המורכב מ-2 פרוסות חלת בריוש, חמאתי, מטוגן בשמן זית בנדיבות, מרוח בשכבה של גבינת שמנת, פרוסות דקות של עגבנייה, פרוסות של אבוקדו וביצת עין מטוגנת בחמאה. הנהלת גרג הודיעה למשפחה כי הכריך יוגש כמנת ספיישל בכל סניפי הרשת בפריסה ארצית. לצד המנה 'הכריך של רוני', יופיע בתפריט סיפור נפילתה. גניש אמר: "נתקלנו בפוסט המספר על רוני אשל ז"ל, על אהבתה ותשוקתה לאוכל, והרגשתי שזו מחויבותנו למצוא דרכים יצירתיות כדי להמשיך את דרכם של אלו שאינם עוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר