צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

וונדליזם בקרית סולומון: "עונג שבת, הפך לעונש שבת"

תושבת השכונה טוענת כי מזה מספר חודשים מידי שישי בערב צעירים נפגשים מתחת לבית שלהם סמוך לבית הספר מעלות חיים, מאזינים למוזיקה קולנית, צועקים, שותים אלכוהול ומעשנים סמים. "אנחנו כבר עייפים", היא אומרת. "פנינו לכל הגורמים ולא קורה כלום"

פורסם בתאריך: 27.11.17 12:51

תושבי רחוב אונטרמן בשכונת קריית סלומון מתלוננים על רעש וונדליזם של צעירים בערבי שבת מזה מספר חודשים. לטענתם מאחר ומדובר בשכונה בעלת אופי דתי, והם עצמם שומרי שבת, הם אינם יכולים להתקשר למוקד העירוני בזמן אמת ולנאלצים לסבול "בשקט".

"עונג שבת, הפך אצלנו בשכונה לעונש שבת", מספרת תושבת השכונה. "מדובר בשכונה דתית, שסגורה לתנועה בשבת. בכל שישי בערב, מגיעים לשכונה חבר'ה צעירים משכונות אחרות, ברגל ובאופניים. הם יושבים סמוך לבית הספר 'מעלות חיים' או בגינה הציבורית הסמוכה ומתחילים בחגיגות. הם מביאים איתם מערכת הגברה, משמיעים מוסיקה בקולי קולות ועורכים מסיבות ריקודים. לכל זה נלווה הרבה אלכוהול וסמים. לא אחת אנחנו מוצאים למחרת בקבוקי שתייה חריפה שבורים ובנגים על הרצפה. זה מה שתלמידי בית הספר היסודי שמגיעים ביום ראשון בבוקר לבית הספר צריכים לראות".

וונדליזם ברחוב אונטרמן. צילום באדיבות ההורים

החנייה מול בית הספר מעלות חיים. צילום באדיבות ההורים

לטענת התושבים, החגיגות נמשכות מידי שישי בערב לעיתים עד השעה 04:00 לפנות בוקר ביום למחרת. "הם גם קולניים במיוחדים", מסבירה האישה. "צורחים בקולי קולות מבלי להפסיק ואנחנו נאלצים להסתכל מלמעלה ולספוג בלי אפשרות לעשות כלום".

למה אתם לא מעירים להם?

"מפני שאנחנו חוששים שמישהו ישלוף מולנו סכין. אנחנו כבר לא מכבים את האור בשבת, כי אנחנו לא יכולים לישון ועדיף שהאור בסלון יהיה דלוק כי אין לנו לילה. ביום בשישי האחרון החלטתי להתקשר למוקד העירוני לפני כניסת שבת, אבל אף אחד לא הגיע. המתנתי ערה כל הלילה מתחת לחלון ולא הגיע איש. לדעתי בני הנוער יודעים שזו שכונה דתית ושאנחנו לא יכולים להתקשר למוקד ולכן הם מגיעים לכאן".

הגינה בה יושבים הנערים ברחוב אונטרמן. צילום באדיבות ההורים

הגינה בה יושבים הנערים ברחוב אונטרמן. צילום באדיבות ההורים

במוצאי השבת, התקשרה התושבת למוקד בשנית. "התקשרתי לשאול למה לא הגיע הפקוח, הם אמרו שהוא היה בשעה שתיים – אבל אני לא ראיתי אותו ואף אחד לא הגיע. החגיגות המשיכו עד שעה 04:00. התושבים פה בשכונה הם אוכלוסיה פחות חזקה ומגובשת: זוגות צעירים שבונים את החיים שלהם, אנשים קשיי יום ולכן כנראה לאף אחד לא באמת אכפת מאיתנו. אנחנו כבר עייפים. פנינו לעירייה, לשוטר האזורי, לאגף תלונות הציבור, אבל שום דבר לא קורה וזה מכעיס ומקומם – כי אם זו היתה שכונת יוקרה, הדברים כבר מזמן היו נראים אחרת. נמאס לנו להרגיש שאנחנו חיים בכלא ולא יכולים לעשות כלום, שיתחילו לחלק להם דוחות ואז הם כבר לא יחזרו".

תגובת העירייה: "הנושא ידוע ומטופל באופן יזום גם במוקד השיטור העירוני וגם במשטרת ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שרה

    צודקים, בגלל שהם לא יכולים להתקשר בשבת יושבים באיזור הזה…
    העירייה צריכה לטפל בכך ביחד עם המשטרה בדחיפות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר