הגינה הקהילתית בשכונת עין גנים. צילום מזל טלבי לוי
הגינה הקהילתית בשכונת עין גנים. צילום מזל טלבי לוי

כך מסמסה עיריית פתח תקוה הקמת גינות קהילתיות ברחבי העיר

כבר שנה שוועד כפר גנים ג' מנסה להקים גינה קהילתית בשכונה בעידוד עירוני, אבל למרות כל ההבטחות, פגישות ועשרות מיילים דבר לא קרה. חבר הוועד, דורון קורן: "הבנתי שלמעשה מורחים אותנו. הגעתי למסקנה העצובה שהם לא מעוניינים בגינה קהילתית, לא בכפר גנים ג' ולא בכלל"

פורסם בתאריך: 28.11.17 09:02

כבר יותר משנה, מנסים תושבי שכונת כפר גנים ג', להקים גינה קהילתית בשכונה. חבר וועד השכונה, דורון קורן, השתתף בזמנו בכנס של אגף השכונות העירוני שנועד בין היתר לשווק את פעילות האגף לפעילי שכונות ברחבי העיר.

"בכנס הועלו מספר תחומי פעילות והנושא ששבה את ליבי הוא נושא הגינות הקהילתיות", מסביר קורן. "נאמר שהעירייה מעודדת את הקשר לקהילה וגינה כזו היא אמצעי מצוין לעשות זאת. בנוסף הוצגה לנו הגינה הקהילתית שהוקמה בעין גנים. במפגש, אמרו לנו 'רק תגידו שאתם רוצים ונקים לכם גינה כזו בה תוכלו לגדל גידולים שונים לבחירתכם בעצמכם ועם ילדיכם'. חשבתי לעצמי שעבודת אדמה וגידול עצמי של ירקות ופרות בלב העיר נשמע מגניב. לא?".

דורון קורן. צילום מהאלבום הפרטי

דורון קורן. צילום מהאלבום הפרטי

כיוון שבעבר כבר עלו בפורומים השונים בקשות תושבים לגינה קהילתית, חשב קורן שמדובר בהזדמנות מצויינת למימושן. "פניתי בהתלהבות למנהל האגף, יונה אמרוסי, הודעתי לו שאני מרים את הכפפה להקמת גינה קהילתית בשכונתי. יונה הציג לי את יוחאי מלמד, הרפרנט לנושא באגף, והתחלתי להתנהל מולם בדוא"ל ובטלפונים. בחודשים הבאים בוצעו פגישות בשטח עם נציגי אגף השכונות ואגף גנים ונוף, לבחינת אופציות וחלופות שונות למיקום אפשרי לגינה תוך עמידה במערכת של מספר אילוצים מקצועיים, סביבתיים ותקציביים. נאמר לי שהעירייה תקים את הגינה ותספק כלי עבודה פלוס מחסן נעול, גידור, תאורה השקייה ותקציב חודשי של כ-1000 שקל לרכישת שתילים. הגינה עצמה תנוהל על ידי מתנדבים מהשכונה".

לשם כך, הקים יו"ר וועד השכונה, צדוק בן משה, פורום ייעודי שכלל את חברי הוועד ותושבים נוספים מהשכונה המתעניינים בגינה הקהילתית. "עדכנתי את חברי הפורום בכל המהלכים וכ-10 מהם התנדבו לנהל את ההקמה ולהיות פעילים באחזקה השוטפת. הם היו מעורבים בכל הצעדים וההתכתבויות".

השטח עליו מבקשים התושבים להקים את הגינה בכפר גנים. צילום דורון קורן

השטח עליו מבקשים התושבים להקים את הגינה בכפר גנים. צילום דורון קורן

אבל אז התחילו הבעיות. תוך שמתקיימות התכתבויות מול אגף גנים ונוף לקבלת שיערוך תקציבי ההקמה, מסתבר שיש מגבלת תקציב. "לאחר שנתנו לי להבין שהמנכ"ל לא יאשר יותר מ-10,000 שקלים, כולל כלי עבודה, לא אמרתי נואש והתחלתי לבדוק היכן ניתן לקצץ בעלויות", מסביר קורן. "חשבתי על חלופות אחרות בתוך פארקים קיימים הכוללים כבר תאורה ומערכת השקיה ואפילו חצי מהגדר הדרושה. כלומר שיהיה צורך רק בגידור של שתי פיאות".

אבל שנה עברה מאז והרבה מיילים עברו בין הגורמים, אבל דבר לא התקדם. "הבנתי שלמעשה מורחים אותי ואת התושבים", הוא אומר בצער.
"עוד חודש עובר ועוד חודש, ובכל פעם הם באים עם סיפור אחר. לאחרונה הגעתי למסקנה העצובה שעיריית פתח תקוה לא מעוניינת בגינה קהילתית, לא בכפר גנים ג' ולא בכלל. הגינה היחידה שהוקמה בעיר לפני שנים רבות היא גינה בעין גנים ויותר לא תקום אף אחת נוספת".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "העירייה רואה חשיבות בהקמת גינות קהילתיות בשכונות השונות, לאחר פניית תושבים, בוצע סיור עם נציג אגף השכונות לאיתור שטח מתאים, שאושר על ידי אגף גנים ונוף. ביצוע הגינה ייכנס לתכנית העבודה של השנה הקרובה, לאחר תיקצוב ואישור הנהלת העיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איילת

    וזה מה שקרה לי בדיוק!! עם אותו הנציג ואותו הסיפור בול! רק ברמת וורבר. בושה!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר