מקומות של הומלסים. צילום רמי גרינרג
מקומות של הומלסים. צילום רמי גרינרג

מטריד: בפתח תקוה כ-100 הומלסים, רובם במרכז העיר

באגף הרווחה בעירייה מודים כי מספרם של דרי הרחוב עלה בשנים האחרונות. מנהל אגף הרווחה, גיא עפארי: "כל מי שנמצא ברחוב מוצע לו פתרון. את השנה שעברה סיימנו עם אפס הרוגים, אני לא מהמר על כך גם השנה". רמי גרינברג: "הם מטרד, צריך לפנות אותם בכוח"

פורסם בתאריך: 7.12.17 08:28

תושבים בפתח תקוה הבחינו לאחרונה כי ישנם לא מעט הומלסים במרכז העיר בפתח תקוה. חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, רמי גרינברג, ביקר במקומות בהם הם שוהים וקורא לעירייה לפנות אותם משום שהם מטרד. באגף הרווחה לעומת זאת, מכירים את הנושא היטב, בכל חורף כשקר מידי ובכל קיץ כשחם מידי הם דואגים להם למחסה, לשמיכות וכו'. בכל פעם כשצץ דר רחוב חדש הם פוגשים אותו ומנסים לדאוג לצרכיו.

מקומות של הומלסים. צילום רמי גרינרג

מקומות של הומלסים. צילום רמי גרינרג

באגף מודים כי חששות התושבים נכונים וכי יש עלייה במספר ההומלסים במרכז העיר. "בשפה המקצועית אנו קוראים להם דרי רחוב", אומר מנהל אגף הרווחה, גיא עפארי. "בפתח תקוה יש כיום כ-100 דרי רחוב, רובם מתרכזים במרכז העיר. כמות דיריי הרחוב בארץ נמצאת באופן יחסי בעלייה, וגם בפתח תקוה. אם לפני כארבע שנים בערך היו בעיר 70 דרי רחוב היום המספר הזה מגיע ל-100. למרות זאת, מתוך הכמות הזאת לכ-50 יש דירות, שזה כולל או חדר, או מעון לשיכון. לעוד 35 יש פתרונות אחרים כמו שינה אצל חברים למשל. אנו יודעים על 15 דרי רחוב שנמצאים ברחוב ואמת גרים שם. אנחנו גם מכירים את כולם, ובכל פעם שיש דייר חדש אנו יוצאים ומדברים איתו. המשימה שלנו כאגף רווחה היא להציל חיים. אנו מנסים לבדוק מה קורה איתם כדי לראות איך ניתן לעזור להם".

איך אתם עוזרים להם בחורף?

"חשוב להבין שאותם דרי רחוב חשופים לסכנה לא רק בחורף אלא גם בקיץ. בחורף הם עלולים למות מהיפותרמיה, במיוחד שחלקם מכור לאלכוהול, שבשילוב שלו עם לילות קרים – מדובר בסכנת חיים. את השנה שעברה סיימנו עם אפס הרוגים ואני לא מהמר על כך גם השנה. לא יפתיע אותי אם יספרו לי מחר שמת דייר רחוב. חשוב להבין שכל מי שנמצא ברחוב מוצע לו פתרון, שכולל תהליך שיקום וגמילה כדי לצאת מהרחוב. זה קיים ויש משאבים לכך, אך לא כולם רוצים זאת. לא כולם רוצים לעבור גמילה מאלכוהול. אין מצב כזה שיש דייר רחוב שאומר שהוא רוצה להיכנס לתוכנית שיקום ומסרבים לו. מעבר לכך, יש במרכז העיר לא מעט דרי רחוב שאמנם רואים אותם ביום, אך בערב הם הולכים הביתה. כמו כן צריך להבין שהיום אין חוק שמונע מאדם לשוטט או לישון ברחוב".

"הייתי אתמול בסיור במרכז העיר", מספר גרינברג מנגד. "במהלך הסיור נתקלתי בלא מעט חסרי בית. נתקלתי בכאלו ברחובות חפץ חיים, הרצל, בכיכר המייסדים, וכן גם במדרחוב ההגנה, במוהליבר ובעוד רחובות במרכז העיר. לצערי פשוט רואים אנשים ששוכבים ברצפה בגשם ובקור, וזו סכנת חיים. אני לא חושב שצריך לתת להם להישאר שם, ואם צריך אז שיפנו אותם בכח. אם העירייה רוצה היא יכולה לפנות אותם לאן שצריך, כי כואב להגיד זאת, אבל זה מפגע. צריך למצוא להם פתרונות. מעבר לכך, הם נמצאים במקומות שיש בהם בתי עסקים שנפגעים מכך ומרחיק אנשים ולקוחות פוטנציאלים. זאת לא פעם ראשונה שרואים חסרי בית במרכז העיר וזה גורם נזק. ראיתי אותם פשוט ישנים על הרצפה עם כלום מעליהם, ממש מסכנים. חלקם מהם היו אנשים מבוגרים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר