בית משפט השלום בפתח תקוה. צילום זאב שטרן
בית משפט השלום בפתח תקוה. צילום זאב שטרן

העונש על התקיפה: 120 שעות עבודות שירות ופיצוי בסך 600 שקל

המקרה אירע לפני כשנה וחצי, במהלכו משכה חיילת אישה בת 63 בשיערה והפילה אותה ארצה בגלל ויכוח על מקום חניה בקניון. הצעירה לא הורשעה

פורסם בתאריך: 21.6.17 20:10

מקרה של תקיפה שהתרחש לפני כשנה וחצי בקניון לב העיר, הסתיים בשבוע שעבר לאחר שהצעירה התוקפת לא הורשעה, אך תבצע עבודות לטובת הציבור בהיקף של 120 שעות. על פי כתב האישום, בין הצעירה, חיילת שמשרתת בצה”ל, לבין המתלוננת, אישה כבת 63, התגלע ויכוח הנוגע למקום חניה. המתלוננת חסמה את הנאשמת ומנעה ממנה לצאת מהחניה, ובתגובה לכך קיללה אותה הנאשמת. לאחר מכן, כאשר תכננה המתלוננת להזמין משטרה למקום, משכה הנאשמת את המתלוננת בשיערה בחוזקה והפילה אותה ארצה. הסיפור עלה לכותרות בשל צילום ממצלמת אבטחה שתיעד את הרגע הקשה.

עו"ד אלון וולקוביצקי. צילום זאב שטרן

עו"ד אלון וולקוביצקי צילום זאב שטרן

הצעירה נעצרה והובאה לתחנת המשטרה, שם נחקרה.במהלך המשפט היא יוצגה על ידי עורך דין אלון וולקוביצקי, שגם מתח לאחר מכן ביקורת כלפי התנהלות המשטרה בתיק, ועל כך שהתנו קבלת טיפול רפואי לנאשמת בשיתוף פעולה עם החקירה ובהזמנת אמבולנס על חשבון הנאשמת.
שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, ניצה מימון שעשוע, קבעה כי בשל התסקיר החיובי כלפי הנאשמת, היא קובעת כי עליה לבצע רק עבודות לתועלת הציבור, “הנאשמת הודתה בכתב האישום המתוקן בעבירה של תקיפה וזאת לאור כך שעל רקע ויכוח על חניה תקפה את המתלוננת, אותה לא הכירה, בכך שאחזה בידה, משכה בשערה והפילה אותה ארצה”, נכתב בהחלטה, “התקבל בעניינה של הנאשמת, שהינה חיילת המשרתת בגלי צה”ל, תסקיר חיובי המתאר נסיבות חיים לא פשוטות, תפקוד תקין ומוטיבציה חיובית, שרות המבחן התרשם גם כי ההליך המשפטי היווה אלמנט מרתיע ומטלטל והעמידה על חומרת התנהגותה. לאור התסקיר החיובי, העבר הנקי ונטילת אחריות, הסכימו הצדדים על ענישה חינוכית של של”צ (שירות לטובת הציבור) ללא הרשעה. אני סבורה שיש מקום לקבל את המלצת שירות המבחן. לפיכך, אני מטילה את הנאשמת של”צ בהיקף של 120 שעות ללא הרשעה. כמו כן אני מחייבת את הנאשמת לפצות את המתלוננת בסך של 600 שקלים”.
בשיחה עם מרינה, המתלוננת בתיק, היא טוענת שהעונש קל מידי. “אני לא שופטת. לא יודעת מה דעתי, כי יש חוק”, היא אומרת, “היא יצאה בזול ולפי דעתי העונש קל. יש לי זכות לתביעה פרטית ואני מקווה מאוד שאם אני אתבע באופן פרטי, אז השופט יחשוב על פיצוי כספי גדול יותר. בסופו של דבר הכל מתבטא בפיצוי כספי. מאז המשכתי בחיי אבל זה היה מקרה מאוד לא נעים וכמה חודשים לקח לי להמשיך הלאה. אני חושבת שמבחינת החוק במקרים כאלו היא לא הורשעה כי לא נפגעתי בצורה קשה או שאני מבקשת נכות. לדעתי צריך להגיב למקרים כאלו אחרת, ולא רק בגללי. באותו המקרה הם היו שלושה נגדי ואני לא אמרתי מילה גסה”.
הצעירה, חיילת בצבא, הגיבה השבוע למקרה וציינה השבוע שהיא מתנצלת על האירוע ושהיא בחורה נורמטיבית. עוד היא ציינה כי היא לוקחת אחריות על המקרה וכי העונש שקיבלה מייצג ומשקף את היותה צעירה ללא כל עבר פלילי, שנאלצת לעבוד על מנת לעזור בכלכלת הבית. היא ציינה כי היא לא ציפתה שהמקרה יקבל חשיפה כל כך גדולה, ומה שגרם לכך הוא פרסום סרטון מצלמת האבטחה שתיעד את רגע המשיכה בשיער.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר