מודעות
מודעות

מי תלה מודעות נגד שימוש בסמארטפונים בפתח תקוה?

אלמונים תלו מודעות נגד שימוש באינטרנט ובסמארטפונים כביכול בשם רבנים חרדיים ברחבי העיר. המכשירים מוצגים כטרפה ותועבה. תושבים חילונים טוענים כי מדובר בכפייה דתית, ואילו החרדים מתנערים

פורסם בתאריך: 18.12.17 16:07

מודעות שמזהירות את הציבור משימוש בסמארפונים ובאינטרנט שנתלו לאחרונה בפתח תקוה מרגיזות את הציבור החילוני בעיר. המודעות נתלו במרכז העיר ובשכונת הדר גנים וחתומים עליהם חמישה רבנים – בהם הרב עובדיה יוסף ז"ל. תושבים טוענים כי המודעות מייצרות אווירה רעה ברחוב ואילו גם במגזר החרדי יש מי שמתייחס אליהן בעירבון מוגבל. נכון לעכשיו, לא ברור מי אחראי לתלייתן.

בהודעות נכתב כי הרבנים מכנים את המכשירים הללו כטרפה ותועבה וקוראים לבער את המכשירים הללו. במודעה נוספת שנתלתה נכתב כי האינטרנט הוא כלי משחית ושהוא הרבה יותר גרוע מגיוס בנות לצה"ל.

"אולי הרבנים נגד האינטרנט והפלאפונים, אך כל הציבור החרדי משתמש באינטרנט ובפלאפונים, זה לא דבר חדש", אומר תושב העיר. "חבל שזו האווירה, אף שלדעתי אף אחד לא מתייחס לזה".

צביקה שטרן, תושב חילוני משכונת כפר גנים ג': "אני אדם חילוני שבא ממשפחה דתית, ולדעתי המודעה הזאת מחרידה. מי שעומד מאחורי המודעות האלו לדעתי איבדו קשר לדת ולמסורת ישראל. אין מקום להודעות כאלו בעולם הנאור. יש פה ניסיון לכפייה דתית. זה גם לא עוזר כי לציבור החרדי ובני משפחותיהם יש אינטרנט וסמארטפונים. אין פה דבר פרט להפחדה".

סגן ראש העין יו"ר סיעת ש"ס בפתח תקוה, אוריאל בוסו: "אני לא מכיר את המודעות הללו, אבל מידי כמה זמן יש אנשים שמדביקים כל מיני הודעות ומודעות ואין חדש תחת השמש. זו לא שאלה של האם מה שנכתב מקובל או לא, כל עוד לא תולים מודעות על הסתה אז זה בסדר, ואיש איש ינהג לפי ראות עינו או בהכוונת רבותיו".

גם ירון קדושים, פעיל דתי בשכונת הדר גנים, אומר כי מדובר במודעות שנתלות לרוב לפני חגים במהלך השנה. "מידי פעם שבים ומעלים את המודעות הללו", הוא אומר. "בכל הקשור למה שנכתב, אז יש לציבור החרדי פלאפון מוגן. את המודעות האלו תולים בעיקר באזורים שיש בהם אוכלוסייה חרדית. זה מחזק אולי את המחוזקים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר