השכנים בכניסה לבית. צילום מזל טלבי לוי
השכנים בכניסה לבית. צילום מזל טלבי לוי

בעקבות רצח האישה: צעדת מחאה נגד אלימות כלפי נשים

רחל אלון, יועצת ראש עיריית פתח תקוה לענייני נשים, יוזמת צעדת מחאה כנגד אלימות כלפי נשים - בעקבות רצח האישה בעיר ביום חמישי האחרון על ידי בעלה. המסלול יתחיל בכיכר המייסדים ויסתיים ב"בית שיח נשים". אלון: "מחובתי לצעוק את הצעקה הזו"

פורסם בתאריך: 25.12.17 09:56

רצח האישה ביום חמישי האחרון על ידי בעלה בשכונת עמישב בפתח תקוה, זיעזע רבים בעיר ובישראל כולה. השבוע הודיעה יועצת ראש העיר לענייני נשים, רחל אלון, על קיום צעדת מחאה כנגד אלימות כלפי נשים, בשיתוף פעולה עם ארגוני נשים מקומיים וארציים. הצעדה אמורה להתקיים ביום ראשון ה-31 בדצמבר בשעות הערב ומיועדת לנשים וגברים כאחד. בצעדה, שתתחיל מכיכר המיסדים ותסתיים ב
"בית שיח נשים", יניפו המוחים שלטים נגד האלימות. נכון לעכשיו אלון עדיין ממתינה לאישור סופי של המשטרה.

רחל אלון. צילום: זאב שטרן

רחל אלון. צילום: זאב שטרן

"הייתי בלוויה ולא יכולתי לשאת את זה", היא מסבירה כיצד החליטה להרים את היוזמה. "אמרתי לעצמי שבתפקיד שלי, אני צריכה להדהד דברים שאני חושבת. כשאתה אדם פרטי, אתה יכול לעשות מה שביכולות שלך. אבל אני מרגישה שבתפקיד שלי מחובתי לצעוק את הצעקה הזו. בתפקיד שלי אני עושה המון תהליכים פנים ארגוניים שמקדמים שיח ברבדים שונים ואני חושבת שתהלוכה כזו תייצר המון עניין. בלווייה ראיתי את הצער, את הכאב של המשפחה ופניתי לארגוני נשים בפתח תקווה, לסגנית ראש העיר אורנה דוידאי ולפורם 'מקדמות שוויון מגדרי' ולשמחתי כולם אמרו שייקחו חלק בזה".

לדבריה תאריך קיום הצעדה נבחר עם כוונה תחילה. "ה-31 בדצמבר, הוא היום האחרון בשנה ולאחריו פותחים שנה חדשה", היא מסבירה. "המטרה שלי היא להתחיל את השנה עם סטיסטיקה חדשה. אני מבקשת שזו לא תהיה תהלוכה רק של נשים, אלא של נשים וגברים יחדיו. המטרה היא להשמיע את קולנו, גם אם הוא בדממה. המטרה היא לא לצעוק, אלא להפגין בשקט ולייצר מתוך כך חוויה רועמת. אני רוצה להעביר את הביחד. נצא דרך כיכר המסיידים עד לבית שיח נשים – מקום שמנציח ומוקיר נשים פורצות דרך בתחומים שונים. המקום יהיה פתוח, אנשים יוכלו להיכנס פנימה והמטרה לסיים את הצעדה במספר שירים ברחבה המרכזית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר