"תמונה מעל צמרות העצים של יער ראש העין, עם עוד אחת מהשקיעות המדהימות של תחילת החורף". צילום אילן שתיוי
"תמונה מעל צמרות העצים של יער ראש העין, עם עוד אחת מהשקיעות המדהימות של תחילת החורף". צילום אילן שתיוי

קק"ל: יש להימנע מלבקר ביער ראש העין וביער אלעד בעקבות ריסוס

עוד ציינו בקק"ל כי מדובר בריסוס בחומר ביולוגי נגד העש תהלוכן האורן, שאמנם אינו מזיק לאדם אך אין להיחשף אליו. היום זה היום האחרון לריסוס

פורסם בתאריך: 31.12.17 08:59

הקרן קיימת לישראל (קק"ל) הודיעה כי על תושבי האזור להימנע מביקור במספר יערות, בשל ריסוס ביולוגי שמתבצע כנגד העש תהלוכן האורן (שנקרא גם טוואי התהלוכה). בין היערות צוינו גם יער ראש העין ויער קולה באלעד, הסמוכים לראש העין ולפתח תקווה. היום זה היום האחרון.

בהודעה של קק"ל צוין כי הריסוס יתקיים מהאוויר, "קק"ל מודיעה היום כי בתאריכים 27-28 וה-31 בדצמבר, יתקיים ריסוס אווירי נגד תהלוכן האורן בכל יערות השפלה והחוף: ראש העין, יער קולה, פארק יער שהם, יער בן שמן, יער מודיעין, פארק איילון קנדה, יער אשתאול, יער צרעה, יער המגינים, יער גזר, יער הראל וצלפון, יער ישעי, משואה, חרובית, פארק בריטניה. הציבור מתבקש שלא להגיע ליערות".

עוד ציינו בקק"ל כי מדובר בחומר ביולוגי שאמנם אינו מזיק לאדם אך אין להיחשף אליו."הריסוס יתבצע בחומר ביולוגי אשר באופן עקרוני אינו מזיק לאדם אך יש להימנע מחשיפה לחומר", נמסר.

תהלוכן האורן הוא זחל (אשר מתפתח לעש) אשר שערותיו גורמות לגירויים חזקים בעור ובמקרים קיצוניים לפגיעה בראייה. אחד החששות הוא שברגע שהוא מפריש את שיערותיו הן עלולות לפגוע בבני אדם או בעלי חיים שבאים במגע עם הקרקע או על ידי הרוח. בקק"ל מציינים כי הריסוס כנגדו הוא חומר ביולוגי סלקטיבי הפוגע באופן בלעדי בזחלי תהלוכן האורן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר