צילום אילוסטרציה. אילן אסייג
צילום אילוסטרציה. אילן אסייג

התקציב העירוני לחיילים בודדים: 1,000 שקלים לשנה, לכולם

פעילים באגודה למען החייל בעיר מבקשים להעלות את התקציב המביך. "אנחנו רוצים לארגן ימי כיף ולקנות להם מוצרי חשמל לבתים" אומר יצחק עופרי

פורסם בתאריך: 10.1.18 10:37

פעילים חברתיים בעיר דורשים להגדיל משמעותית את התקציב עבור חיילים בעיר, זאת לקראת אישור התקציב העירוני לשנת 2018. הסיבה לכך היא הסכום המגוחך שהוקצב לחיילים אלו בשנת 2017 ועמד על 1,000 שקלים בלבד לשנה לכל החיילים הבודדים בעיר.
לטענת גורמים באגודה למען החייל בעיר, סכום כזה הוא כמעט ולא רלוונטי והוא חסר ערך ממשי. "העירייה לא תומכת בחיילים בודדים, אפשר לומר זאת בצורה כזאת. אלף שקלים לשנה זה לעג לרש", אומר יצחק עופרי, יו"ר האגודה למען החייל בפתח תקוה, "אמנם זה כתוב בתקציב, אף בפועל אין מה לעשות עם סכום כזה עבור החיילים הבודדים בעיר. אי אפשר לקנות בזה מוצרים באמת, כי כאשר מחלקים את הסכום הזה בין החיילים זה יוצא סכום של כמה שקלים בכל חודש לכל חייל. אנו לא יודעים מה יהיה התקציב לשנת 2018, אך לא ידוע לנו על שינוי כלשהו. יש היום כ-80 חיילים בודדים בעיר. צריך להעלות את הסכום לפחות בכמה אלפים כדי שניתן יהיה לקיים בו ימי כיף או לקנות להם כל מיני מוצרי צריכה לבתים.
יש לציין כי במהלך חודש יולי פנתה הפעילה החברתית כרמלה דפני לדובר צה"ל בדרישה לדעת כמה חיילים בודדים יש בעיר. בתשובה של דובר צה"ל נכתב כי בעיר ישנם 156 חיילים בודדים. עם זאת, באגודה למען החייל מציינים כי מספרם עומד על כ-80 חיילים שמתגוררים ב-12 דירות. עוד צריך לציין כי פרט לסכום בספר התקציב, דירות החיילים זוכות להקלה בארנונה, וזאת לצד הקלות ותמיכה שהחיילים מקבלים מהצבא במהלך שירותם.

ארז לוי, רכז דירות לחיילים בודדים בפתח תקוה מטעם האגודה למען החייל בעיר, מוסיף: "בכל דירה לחיילים הבודדים מתגוררים שישה חיילים", הוא אומר, "כל העלאת תקציב יכולה לעזור לנו, כי אנו מתבססים על תרומות. בחנוכה למשל אנו מחלקים להם סופגניות בכל דירה ועוד כמה פינוקים כאלו בחגים אחרים. אם נקבל עוד כמה אלפי שקלים זה יוכל כמובן לעזור לנו בארגון של ימי כיף או בקניית מוצרי חשמל לבתים שלהם. לא מזמן הוספנו אינטרנט אלחוטי בכל דירה, ואלו דברים שלא היו פעם. וככל שיהיה עוד כסף נוכל לקיים עוד שיפורים ופעילויות"/

מהעירייה נמסר בתגובה: "וועדת ההיגוי של הבית החברתי, המופעל על ידי אגף הרווחה, קיבלה לאחרונה החלטה כי בתקציב 2018 יופנו המלגות לטובת חיילים בודדים ובני שירות לאומי. בית המתנדב בעיריית פתח תקוה מסייע לחיילים בודדים על בסיס קבוע ודואג בין השאר לחלק מזון לבתי החיילים הבודדים מידי יום שישי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר