צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בין ההסברים בביקורת מס הכנסה: "מיהרתי הביתה ושכחתי לרשום"

מס הכנסה ערך ביקורת במאות עסקים בפתח תקוה, ראש העין ואלעד. קבלו את הסכומים שלא נרשמו בקופה ואת ההסברים של בעלי העסקים

פורסם בתאריך: 21.1.18 18:27

בשבוע שעבר התקיים מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בפתח תקווה, אלעד, ראש העין והסביבה, אשר כללו 229 ביקורות, מהן עלה כי תשעה אחוז מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין. למבצע שנוהל בראשות פקידת השומה בפתח תקווה, נבחרו, בין השאר, עסקים מתכנית העבודה, עסקים שלגביהם הגיע מידע על העלמת הכנסה לכאורה ועסקים בעלי מחזור גבוהים, מענפי המסחר ונותני השירותים, לרבות עורכי דין, מסעדות, אזורי תעשייה מסחריים, מספרות, קוסמטיקאיות ועוד.

בין המיקרים: צ'ק בסך 4,000 שקלים לא נרשם בעסק לייצור רשתות, מנהל החברה טען: "זהו צ'ק ביטחון ולכן לא נרשם". קוסמטיקאית שלא רשמה הכנסות משתי לקוחות שונות בסך כולל של 320 ש"ח, טענה "מיהרתי אתמול הביתה ושכחתי לרשום…". בעל עסק לשיווק ביצים שלא רשם הכנסות בקופה בעת הביקורת טען: "הקופה שבורה, עשיתי טעות חמורה..". לעומתו עורך דין, שלא רשם העברות בנקאיות בסך כולל של 5500 שקלים, טען "אבדוק עם רו"ח ואחפש שוב". רואה החשבון, "כיכב" גם בטענתו של יבואן שלא רשם 3 העברות בנקאיות בסך של 128,276 שקלים והעביר את האחריות מעליו כשאמר: "אנו עושים הכל בהתאם להנחיית רו"ח". בעלת משפחתון שברשותה נמצאו 2 שיקים, אחד על סך 1,800 שקלים, והשני על סך 300 שקלים, שלא נרשמו בספרי העסק, בחרה בטענה "בטחונית": "הצ'יק של 1800 השקלים זה צ'יק ביטחון שלא ידעתי שצריך להוציא עליו קבלה, בקשר ל-300 השקלים, אני צריכה לבדוק…"

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השיוויון בנטל בקרב האזרחים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר