בית כנסת ניגוני חיים. צילום זאב שטרן
בית כנסת ניגוני חיים. צילום זאב שטרן

מפגינים הגיעו לבית הכנסת של מנדלבליט. מתפללים טוענים: הם הפריעו לו לומר קדיש על אמו

היועץ המשפטי לממשלה נאלץ לצאת מבית הכנסת מדלת צדדית. שרת המשפטים: זו כבר לא דמוקרטיה. זו בריונות אלימה"

פורסם בתאריך: 21.1.18 14:59

מספר מפגינים הגיעו אתמול אחר הצהריים לבית הכנסת ניגוני חיים בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקוה, שבו מתפלל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, והפריעו לו לומר קדיש על אמו במהלך תפילת הלבנה. כך טוענים מתפללים שהיו עדים לאירוע. המקרה, שזכה לגינויים מצד המתפללים במקום, כמעט וגרם לעימות. זמן קצר לאחר מכן הוסע מנדלבליט לביתו על ידי רעייתו, לאחר שהוצא על ידי מאבטח מדלת צדדית.

אביחי מנדלבליט. צילום אילן אסייג

אביחי מנדלבליט. צילום אילן אסייג

"לפני צאת השבת, מנדלבליט, שהוא מתפלל קבוע אצלנו, הגיע לבית הכנסת, בערך בשעה 17:30", מספר אחד המתפללים שהיה עד למקרה, "עמדה שם כבר קבוצה לא גדולה של בערך 20 אנשים עם שולחן. ברגע שהוא הגיע צילמו אותו, אפילו שעוד היה שבת, ולכם אני בעצמי צעקתי על חלק מהמפגינים. מנדלבליט נכנס והיה נבוך מאוד. לאחר שנגמרה תפילת ערבית ויצאה השבת, יצאנו החוצה להגיד את קידוש הלבנה, כשהמרפסת של בית הכנסת נמצאת מול המדרכה שבה עמדו המפגינים. בזמן הזה כבר הגיעו למקום ניידות, אשתו של מנדלבליט ומאבטח של משרד המשפטים. מנדלבליט הבין שתהיה במקום פרובוקציה, ובזמן שהוא אמור היה להגיד קדיש על אמו, הוא נאלץ להימנע מכך והוצא מבית הכנסת לרכב דרך דלת צדדית".

המפתלל הוסיף: "לאחר מכן החלו מעט עימותים בין המתפללים לבית המפגינים, אך זה לא הגיע למגע פיזי. מבלי להיכנס לפוליטיקה וחקירות, לדעתי זה לא מקובל. זו הפעם הראשונה שהם מפגינים מול בית הכנסת. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם דבר כזה היה קורה מול מסגד. חבל שיהודי לא יכול להגיד קדיש על אמו, ולא משנה מה תפקידו ומעמדו".

שרת המשפטים איילת שקד, הוציאה הודעה לאחר המקרה ואמרה: "לצערי אני רואה שזה נדרש, אז הנה כלל אצבע למפגינים בפתח תקווה: כשאתם מגלים שבשם חופש הביטוי אתם מונעים מיהודי לומר קדיש על אמא שלו – זו כבר לא דמוקרטיה. זו בריונות אלימה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר