אברהם רצון
אברהם רצון

בגיל 89: הלך לעולמו לוחם הלח"י אברהם רצון

בנו דורון סיפר השבוע על הסליק שהיה בבית ועל האב שבגיל 11 כבר היה צריך לצאת לעבוד

פורסם בתאריך: 25.1.18 11:17

אברהם רצון, אולי אחד מאחרוני לוחמי הלח"י בפתח תקווה, הלך השבוע לעולמו בגיל 89. רצון, שעלה לארץ בגיל 4, נלחם לאחר שירותו במחתרת גם במלחמת העצמאות, מלחמת סיני ומלחמת ששת הימים.
"הוא אולי מאחרוני המוהיקנים", אומר בנו דורון רצון, "הוא נפטר לפי הרישומים בגיל 89. כמעט כל חייו גר בפתח תקווה. הוא עלה לארץ בשנת 1936 מתימן בגיל 4 אחרי ששהה 4 שנים במחנה עדן, לאחר מכן גר בכרם התימנים ועבר לאחר זמן לפתח תקווה. באותן שנים ורק בפתח תקווה, הלח"י והאצ"ל היו ביחד. דוד שלי היה באצ"ל ואבא שלי היה בלח"י. בביתם היה אפילו סליק נשק של האצ"ל. אבא שלי היה חייל לוחם בלח"י ושימש כצלף, ושם הקוד שלו היה אשר. כמובן שאחרי הקמת מדינת ישראל הוא עבר לצה"ל, והוא השתתף לאחר מכן במלחמות העצמאות, מלחמת סיני ומלחמת ששת הימים. כילד אני זוכר אותו מגיע הביתה עם המדים. הוא עזב את הצבא בשנות ה-40 המאוחרות".

 

דורון מספר כי אביו דאג למשפחתו שתהיה מאוחדת: "אבא שלי הביא לעולם ארבעה ילדים, ועד היום אני זוכר אותו נוסע באופניים כשגשם מבול יורד על מנת להביא פרנסה. הוא הצליח בכל מה שקשור למשפחה, ותמיד רצה שמשפחתו תהיה מלוכדת. הוא היה ימני בדעותיו ואיש ארץ ישראל השלמה. לרוע מזלו הוא לא הלך לבית ספר בגיל צעיר כי היה צריך לצאת לעבוד מגיל 11, ולכן דאג תמיד שאנחנו נרכוש השכלה ונלמד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר