יוסי דנן. צילום זאב שטרן
יוסי דנן. צילום זאב שטרן

למה בוטלה ההסעה לבן 22 הסובל משיתוק מוחין

אביו של הצעיר: "פוגעים בילדים נכים עם כיסאות גלגלים". העירייה: "היה כפל מימון, משרד הרווחה לא אישר החרגה"

פורסם בתאריך: 30.1.18 12:59

אב לצעיר הסובל משיתוק מוחין מוחה על כך שהעירייה החליטה להפסיק את ההסעה המסובסדת שניתנה לבנו לצורך הגעה למעון של עזר מציון ברחוב לפיד בעיר, כל זאת שנה וחצי לאחר שקיבל את הסיוע בהסעה.

יוסי דנן ובנו. צילום זאב שטרן

יוסי דנן ובנו. צילום זאב שטרן

האב, יוסי דנן, מספר שאת ההודעה על הפסקת ההסעה קיבל במפתיע. "פתאום באופן שרירותי ומבלי לדבר עם ההורים, ולאחר שקיבלתי הודעה מהמעון שבו הוא נמצא, הבנתי שביטלו לו את ההסעה", הוא אומר, "הבן שלי בן 22, עם שיתוק מוחין. הוא צריך עזרה 24 שעות ביממה בכל דבר, אך מבחינה שכלית הוא תקין לחלוטין. היה לי מאבק לא פשוט למצוא לו מקום להיות בו כי הוא אחרי גיל 21. כרגע הוא נמצא במעון של עזר מציון שקיבלו אותו בתנאים מסוימים. אנו גרים בפתח תקוה ברחוב אהרונוביץ, וזו נסיעה של רבע שעה ברכב בערך. במשך השנה וחצי שהוא במעון קיבלנו סבסוד והוספנו כ-1,200 שקלים עבור ההסעה. מדובר בהסעה שלוקחים באותו בבוקר ומחזירים אותו לקראת שעה 16:00. באופן רשמי לא הודיעו לי שביטלו את הסעות, וזה נודע לי על ידי המנהל של המעון, לאחר שפנו אליו מהעירייה ואמרו לו שההסעה מתבטלת. למה לא עדכנו אותנו כדי שנוכל להיערך בהתאם? התקשרתי גם לחברת ההסעות ונאמר לי שהעירייה הודיעה להם שהחל מה-1.2 אין הסעה יותר".

 

 

 

לדבריו, ללא הסבסוד העירוני הסעה כזאת עולה אלפי שקלים בחודש. "אין לי מה לעשות, עלות הסעה כזאת יכולה להגיע ל־4,000 או 5,000 שקלים בחודש", אומר דנן, "אני לא יכול להשאיר אותו בבית. הוא רוצה שתהיה לו פעילות. מדובר בסך הכל בהסעה בתוך העיר. למה עושים זאת? לפי מה שאני הבנתי בעירייה טוענים שהם טעו ושלא מגיעה לו הסעה, וזאת אחרי שנה וחצי שהוא נמצא במעון. פתאום מישהו שם התעורר וקבע שאין לו הסעה יותר. פוגעים בילדים נכים עם כיסאות גלגלים".

 תגובת העירייה: "מבדיקה של אגף הרווחה נמצא כי ניתן מימון עבור הסעה למרכז יום, במקביל למימון מרכז היום אשר כולל בתוכו את רכיב ההסעה. עם גילוי כפל המימון ולאור הנכות הקשה אשר דורשת הסעה מורכבת, אגף הרווחה פנה למשרד הרווחה כדי שיאפשר החרגה של המימון, בקשה אשר נדחתה. מרכז היום, כמסגרת המטפלת, קיבל הודעה מסודרת לפני שבועיים על דחיית הבקשה, אך לא נמסרה הודעה ישירה למשפחה ואנו מיצרים שלא נעשה כך. בכל מקרה, ניתן ויינתן למשפחה זמן התארגנות לסיטואציה החדשה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ביזיון אוטובוסים נוסעים מקצה של העירלקצה השני עים תלמידים לא מוגבלים לזה יש תקציבים למה ? כי הם שיכים למיגזר שכולו טוב גועל נפש אין שיביון מיסקן הבנאדם פעמים נענש פעם מ ה' ופעם מעריה בושה וחרפה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר