אופניים חשמליים. צילום: עופר וקנין
אופניים חשמליים. צילום: עופר וקנין

אופניים חשמליים: השיטור העירוני החל באכיפה מוגברת

בשלב זה מדובר בהתראות, השבוע החלו צוותי השיטור העירוני לפעול ליד בתי ספר

פורסם בתאריך: 28.2.18 08:54

עיריית פתח תקווה, באמצעות יחידת השיטור העירוני, החלה באכיפת חוק האופניים, כל זאת במסגרת האכיפה למניעת תופעת הרכיבה של אופניים חשמליים על המדרכה. בשלב זה יש לציין כי מדובר בהתראות בלבד. מדובר בהמשך למהלך שכלל פרסום על גבי שלטי חוצות, פרסום מודעות, חלוקת פלאיירים, העלאת סרטונים במדיה הדיגיטלית ופעולות הסברה והרצאות בבתי הספר לתלמידים. בעירייה מציינים כי בנוסף הופצו להורים מכתבים בדבר הכללים לרכיבה בטוחה ונמסר כי אכיפה תחל בחודש פברואר.
עוד ציינו בעירייה כי האופניים החשמליים נפוצים מאוד בקרב בני הנוער והורים רבים רוכשים אותם עבור ילדיהם מבלי להיות מודעים לסכנות הרבות הכרוכות בכך. גם הילדים עצמם אינם מודעים לסכנות הרבות שברכיבה על אופניים חשמליים ואינם נהוגים על פי כללי הרכיבה הנכונה.
יש לציין כי לפני התקנות החדשות בנוגע לרכיבה על אופניים חשמליים, יש איסור על רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16, ובהתאם לכך אסורה ההגעה למוסדות חינוך באמצעות אופניים חשמליים לילדים מתחת לגיל 16. במידה ואין שביל אופניים נגיש, על הרוכבים לרכב בכביש. בנוסף, יש איסור על הרכבה של נוסע נוסף על האופניים, וחל איסור גם להשתמש בטלפון נייד או אוזניות בזמן הרכיבה.

היום החלו צוותי השיטור העירוני לפעול באזור בתי הספר בעיר ופגשו בני נוער הרוכבים על אופניים חשמליים בניגוד לחוק. הצוותים הסבירו לבני הנוער את מהות החוק, חילקו פלאיירים המסבירים מה מותר ומה אסור ונתנו בשלב זה התראות בלבד.
"לאחר תאונת הדרכים הקטלנית בה נהרג ליאל סולומון ז"ל עת רכב על אופניים חשמליים ולאור ריבוי המקרים בהם נפגעו הולכי רגל ורוכבים על אופניים חשמליים, החלטנו להגביר עוד יותר את המודעות לסכנה שברכיבה על אופניים חשמליים והסכנה של רכיבה לא בטוחה ולהגביר את האכיפה בנושא", אמר ראש העירייה איציק ברוורמן, והוסיף: "אני קורא לכל הילדים שרוכבים על אופניים חשמליים ושאינם חשמליים להקפיד על כללי הבטיחות ומבקש מההורים להירתם לנושא למען השמירה על חיי ילדינו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר