מחאת השלטים בנווה גנים
מחאת השלטים בנווה גנים

"פצצה מתקתקת". תושבי הבניינים הישנים בנווה גנים פתחו במחאה

הרקע: עיכוב בפרויקט פינוי בינוי בגלל מחלוקת בין העירייה ליזם על גודל השטח הציבורי. מובילי המחאה: "יש פה בתים מסוכנים"

פורסם בתאריך: 1.3.18 10:45

תושבים בשכונת נווה גנים החלו אתמול במחאת שלטים כנגד העירייה, בטענה כי העירייה מקשה עליהם בהליכי פינוי בינוי של השכונה. התושבים תלו במהלך היום שלטים עם המילה "פצצה מתקתקת" על מרפסות של דירות רבות בשכונה.
מדובר בבניינים נמוכים ברחובות אנסקי, החרמון ועצמון, בהם ישנם בניינים בני עשרות שנים שמצבם רע. חלק מהבניינים סובלים מליקויים בתשתית, כלומר העמודים שמחזיקים את הבניין סדוקים ומתפוררים, והתושבים הביעו לא פעם חשש מהמצב. בכל המתחם ישנם 256 יחידות דיור, אותן אמורים להרוס כדי לבנות במקומן כ-900 דירות חדשות.
"עד כה תלינו שלטים בעשרות דירות", אומר דוד חג'ג', בעל דירה במתחם ואחד ממובילי המחאה, "כשעולים לדירות הללו רואים את המצב העגום שלהן. יש דירות ישנות ומתפוררות. חלק מהתושבים מתחננים לפינוי בינוי. אנו מבקשים מראש העירייה שיפגוש אותנו ויעזור לנו. יש שני בניינים שקיבלו צווים מהעירייה על היותם מבנים מסוכנים וטיפלנו בהם, אך לא נוכל לטפל בהם לנצח. הגיע הזמן לסייע לנו. אנשים יקבלו שם דירות בגודל 70 מ"ר, זה הכל".
הסיבה לכך שהעירייה אינה מאשרת את הפרויקט, על פי בעלי הדירות, נעוצה במחלוקת סביב כמות השטח שיוקצה בפרויקט לטובת שטחי ציבור. בעוד שהיזם מבקש ארבעה דונם וחצי, בעירייה מבקשים חמישה דונם וחצי, מה שאמור לבוא על חשבון כמות הדירות, ולכן הפרויקט תקוע.

"יש יזם, ויש משרד אדריכלים ויש משרד עורכי דין", מוסיף חג'ג', "לקחנו את הטובים ביותר שישבו עם העירייה ואנו מוכנים להקצות שטח ציבורי בגודל של ארבע דונם וחצי, אך מהנדסת העיר דורשת מאיתנו חמישה דונם וחצי, ובמילים פשוטות זה אומר שלא יהיה פרויקט. זה אומר שצריך להפחית בכמות השטח שיהיה לטובת פינוי בינוי. אין לזה אח ורע בשום מקום בארץ. מבחינת היזם הוא אומר שאם מפחיתים לו בשטח, אז הוא צריך לבנות יותר קומות, ואז בעירייה לא מאשרים יותר קומות, ככה שיש פה את מילכוד. צריך להבין שהשכונה הזאת היא חלון ראווה של העיר פתח תקווה. מעבר לכך, היזם אמר לראש העירייה שהוא מוכן לתת 150 דירות מהמתחם לטובת תושבי העיר לדיור בר השגה. מה שקורה כעת זה שברוורמן מפנה אותנו למהנדסת, שאומרת שהיא רוצה חמישה דונם וחצי לשטחי ציבור, ואז היזם פשוט לא יכול לקבל זאת, וככה כל הפרויקט נופל. יש לנו אפשרות לגשת לוועדה המחוזית ובכך לעקוף את המהנדסת, אבל אנחנו לא רוצים כי אנו רוצים לפעול בצורה ישירה ומקובלת".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "היזמים פנו לעירייה לפני מספר חודשים והציגו למהנדסת העיר הצעה רעיונית בלבד. המתחם מתאים להתחדשות עירונית ואדריכלי התוכנית התבקשו להשלים פתרונות לצרכי הציבור בשל היקף הפרויקט, שכוללים בין השאר, הקצאת שטח מינימאלי של 5.5 דונם להקמת בית ספר יסודי שיידרש לאור גידול האוכלוסייה הצפוי במקום. במידה ויציגו תכנית ראויה, ניתן יהיה לקדם את ההצעה לעומק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חנה ראש העיר לא ירצא את התושבים כי אנחנו זאבים אחד לשני למה שהיה קל צריך להרגיש שלא קל לקבל מה שרוצים. זה מדרכה כביש גינה וכו"ל

    ברב

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ככה זה בעיר שאן לה שום אחריות צריך לעבור גהנום בשביל לקבל אישור הכי פשות בושה וחרפה אני מרגיש על בשרי ב ו ש ה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תמשיכו לחכות עד שיקרה אסון חלילה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר