עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן
עיריית פתח תקווה. צילום זאב שטרן

מועצת העיר אישרה הנחה של 5 אחוז בארנונה לתושבים המשרתים במילואים

באופן חריג, ההצעה הוגשה פעמיים, על ידי חבר המועצה רמי גרינברג ועל ידי העירייה בראשות ברוורמן

פורסם בתאריך: 27.3.18 21:52

מועצת העיר פתח תקוה אישרה אמש את תקנות שר הפנים המאפשרות להעניק הנחה של חמישה אחוז בתשלום הארנונה לתושבים אשר משרתים במילואים. על פי הערכות העירייה, כ־10,000 משקי בית ייהנו מההטבה החל מהחודשים הקרובים.
הצפי הוא שסביב החלטה ייווצר מאבק פוליטי בנוגע ליוזמי הרעיון. יש לציין כי במוצאי שבת שעברה הודיע חבר המועצה רמי גרינברג כי יגיש את ההצעה למועצת העיר להקל בארנונה על חיילי מילואים בהתאם לתקנה. למחרת, ביום ראשון, הודיע ראש העירייה, איציק ברוורמן, כי הוא יפעל לקידום ההקלה. אתמול בישיבת המועצה הופיע באופן די חריג הסעיף של ההנחה למילואימניקים פעמיים, אחד של גרינברג, והצעה של העירייה סביב אותו נושא.

מילואימניקים. צילום תומר אפלבאום

מילואימניקים. צילום תומר אפלבאום

בהצעה, שאושרה כבר בסוף חודש פברואר בוועדת השרים לעניין משרתי המילואים, הוחלט כי שר הפנים, אריה דרעי, יקדם תיקון תקנות שיאפשרו לרשות המקומית להעניק למשרת מילואים פעיל הנחה של עד 5%חמישה אחוז בתשלום הארנונה למגורים. בשבוע שעבר חתם השר דרעי על התקנה.
יש לציין כי חייל מילואים פעיל הוא מי שמחזיק בתעודת מילואים ומי שמוגדר כפעיל, כלומר, שירת לפחות 20 ימים מצטברים במילואים בתקופה של שלוש שנים רצופות או חלק מהן, ואשר השלים 85 אחוזים לפחות מהשירות הסדיר שלו.

"חברי מועצת העיר אישרו אתמול את התקנה המאשרת הנחה בארנונה לחיילי המילואים של העיר באהבה גדולה", אמר ברוורמן, "אנחנו גאים להעניק בחזרה למי שמעניק למדינת ישראל. אני קורא לכל עמיתיי, ראשי הערים, להצטרף גם הם ליוזמה הברוכה הזאת".
"אני שמח שהמדינה יזמה את המהלך הזה, שמטיב עם חיילי המילואים שתורמים ומגנים על המדינה", אמר חבר המועצה גרינברג, "כרב סרן במילואים, אני גאה שהייתה לי את האפשרות להביא זאת לידי מימוש במועצת העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר