הצתות. צילום באדיבות המשטרה
אחת הצתות. צילום באדיבות המשטרה

כתב אישום נגד תושב פתח תקוה בגין הצתות וחבלה חמורה

משה יוספי, תושב העיר, מואשם בשורה של הצתות. על פי כתב האישום הוא אהב להישאר ולהתבונן בדליקות

פורסם בתאריך: 1.4.18 23:53

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום כנגד משה יוספי, תושב העיר, כל זאת בגין ריבוי עבירות הצתה וכן חבלה חמורה.
לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד לירן פיינטוך, בתאריך 30.3.16 הגיע הנאשם לבניין הסמוך לישיבת 'קול יהודה' שבבני ברק בה למד, נכנס למחסן בקומת הקרקע, שתכולתו הייתה מלאה, והצית דבר מה במקום. כתוצאה מההצתה פשטה אש במחסן וכוחות כיבוי, מד"א ומשטרה רבים הגיעו למקום. הנאשם נותר והתבונן בנעשה עד לאחר כיבוי השריפה. במהלך הטיפול באירוע, דיירים פונו מבתיהם, פצועים משאיפת עשן טופלו במקום ע"י מד"א וחלקם אף פונו לבתי החולים. שניים מהם, אם ותינוקה בן 7 החודשים, ספגו חבלות ונזקים קשים ואושפזו בבית החולים. כתוצאה מההצתה נגרם נזק בשווי רב למחסן ולבניין.
בכתב האישום מצוין כי שנתיים מאוחר יותר, בתאריך 5.2.18, בפרק זמן של כשעתיים בלבד, הצית המשיב מספר מוקדים בבנייני מגורים בעמישב והדר גנים, כמו למשל ברחוב צלאח שלום, מנחם בגין, אריה בן אליעזר ועדש שפיק. בהמשך פנה הנאשם למבנה ישיבת 'נתיבי התורה' בעיר, הצית נייר עיתון והשליכו דרך חלון אל תוך המבנה. בכתב האישום מצוין כי הנאשם נותר במקום, התבונן בנעשה ובשלב כלשהו פנה לתלמידי הישיבה כדי שיפעלו לכיבוי השריפה. תלמידי הישיבה והנאשם כיבו את השריפה במטבחון, ובהמשך כובתה השריפה בבית הכנסת ע"י כוחות כיבוי שהגיעו למקום. כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו נזקים בשווי רב למבנים ולציוד בהם.
יש לציין כי המשטרה הצליחה לקשור את הנאשם למקרה שהתרחש בבני ברק לפני שנתיים על ידי כך שבמהלך חקירתו בנוגע להצתות בפתח תקווה, הוא ביוזמתו ציין כי הצית את המבנה שגרם כאמור לפציעה של אם ותינוקת.

פרט לכתב האישום, מבקשים בפרקליטות להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים, כל זאת בשל העובדה כי הוא מהווה סכנה לציבור. "מעשיו של המשיב מקיימים עילה למעצרו בשל הסיכון הצפוי לציבור משחרורו, וזאת לאור חומרת העבירות המיוחסות לו ונסיבות ביצוען", ציינו בבקשת המעצר, "המשיב הצית אש במספר רב של מקומות בבתי מגורים ובמוסדות ציבוריים בהם צפויים להיות אנשים. פוטנציאל הסכנה שבהתפשטות אפשרית של האש הוא גבוה מאוד. המשיב אף צפה בהתפשטות האש במקומות השונים ובהתרחשות מסביב ונותר במקום עד שהשריפות כבו".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר