מפעל טביב - צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה
מפעל טביב צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה

בית המשפט הוציא צו מניעה נגד סגירת המפעלים בפתח תקוה החשודים בזיהום

אתמול הוציא ראש עיריית פתח תקוה צווי סגירה למפעלים טביב ואקוכם. היום דחה בית המשפט את קיום הצווים עד לדיון שיתקיים בעוד עשרה ימים

פורסם בתאריך: 4.4.18 14:28

לאחר שאתמול בבוקר (ג') חתם ראש עיריית פתח תקוה איציק ברוורמן על צווי סגירה למפעלים באזור התעשייה סגולה, "טביב" ו"אקוכם", בטענה שהם חשודים כמזהמים, עיכב היום בית המשפט השלום בעיר את ביצוע הצו, עד לדיון שיתקיים במעמד שני הצדדים ב-15 באפריל.

אתמול הודיעה העירייה שברוורמן חתם על צווי סגירה למפעלים, לאחר שהמשרד להגנת הסביבה הוציא דוח שקבע כי יש חשד שהמפעלים מזהמים. בעקבות כך, פנה עו"ד יעקב פלהיימר המייצג את שני המפעלים בבקשה דחופה לבית המשפט לביטול צו הסגירה שהוציאה העיירה, ובקשה שיורה על קיום שימוע טרם הוצאת הצווים. הדיון התקיים במעמד צד אחד בלבד.

במהלך הדיון  טען עו"ד פלהיימר שמדובר בחברות שפועלות ברישיון זה שלושה עשורים ומעסיקות עובדים רבים הנותנים שירות  ללקוחות רבים, ורק בעיר פתח תקווה מעניקות שירות לכ-800 לקוחות.

רוצים להישאר מעודכנים באירועים החשובים בפתח תקוה? הורידו את האפליקציה של מלאבס:
מלאבס באנדרואיד
מלאבס באייפון

עוד נטען בבקשה כי בעקבות צווי המשרד להגנת הסביבה, ננקטו הצעדים מיידים שנדרשו להסרת סיכון מיידי, והעובדה שהמשרד להגנת הסביבה לא  מיהר להוציא צוו סגירה מצדיקה את השעיית צוויי הסגירה עד להחלטה בבקשה העיקרית. "בית המשפט קיבל היום את עמדתינו שלא היה מקום להוצאת צו סגירה למפעלים", אמר עו"ד פלהיימר לאחר הדיון, "כפי שאנו אומרים פעם אחר פעם, טביב ואקוכם ימשיכו לפעול לשמירה מיטבית על איכות הסביבה".

ב-11 באפריל יתקיים למפעלים שימוע שנקבע מראש על ידי המשרד להגנת הסביבה.

מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "צו המניעה ניתן על ידי בית המשפט במעמד צד אחד ללא זימון נציגי העירייה לצורך הצגת טענותיה בשם התושבים. ראש העיר הדואג לבריאות התושבים, יחד עם נציגי העירייה המקצועיים, מתכוון להמשיך להיאבק יחד עם התושבים, הן במישור המשפטי והן במישור הציבורי, כדי למנוע זיהום ולהבטיח את בריאות הציבור"

עוד מסרה העירייה כי העירייה שכרה את שרותיו של משרד עורכי דין חיצוני כדי שייצג אותה בדיון בבית המשפט במעמד שני הצדדים. ברוורמן, אמר בנוסף כי מדובר במאבק ארוך וחשוב וכי אין לו כוונה להתפשר בנושא בריאות הציבור: "המאבק בעיצומו וצריך לאחד כוחות כדי להשיג את המטרה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר