עיריית פתח תקוה. צילום זאב שטרן
עיריית פתח תקוה. צילום זאב שטרן

סכום ההשקעה בתושב לשנה: פתח תקוה במקום ה־13

על פי הדוח ההשקעה נטו היא 4,178 שקלים. בהשקעה בחינוך ממוקמת פתח תקוה במקום החמישי, ברווחה במקום ה־33

פורסם בתאריך: 11.4.18 08:35

חברת צ'מנסקי בן שחר ושות, פרסמה דוח ובו הסכומים אשר משקיעות הרשויות המקומיות בתושבים נכון לשנת 2016. על פי הדוח, פתח תקוה ממוקמת רק במקום ה־13 ולא נכנסה לעשרת הערים אשר משקיעות את הסכומים הגבוהים ביותר נטו בתושב. במקום הראשון נמצאת תל אביב עם השקעה נטו של 6,737 שקל בשנה בתושב. במקום השני רעננה עם 6,154 שקל וחיפה שלישית עם 5,982 שקל. פתח תקוה ממוקמת רק במקום ה־13 עם השקעה נטו בתושב שעומדת על 4,178 שקלים.
הנתונים מתבססים על ניתוח דו"חות שנתיים של העיריות ברחבי הארץ ועל נתוני הרשויות המקומיות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ההשקעה נטו בתושב מחושבת על ידי סך התשלומים בתקציב השוטף של העיר פחות התשלומים והתקבולים הבלתי רגילים (בתקציב השוטף), פחות השתתפות במדינה. התשלומים "הרגילים" כוללים הוצאות לניהול העירייה ביניהן הוצאות שכר, מימון ופירעון מלוות, תשלומים בגין שירותים מקומיים לתחזוקת העיר ביניהן תברואה, ניקיון ואחזקה, תכנון העיר, פיקוח עירוני ועוד וכן תשלומים בגין שירותים ממלכתיים, חינוך, רווחה, תרבות, דת וקליטת עליה וכדומה.

 

על פי הדוח, בהשקעה בחינוך, ממוקמת פתח תקוה במקום החמישי עם סכום של 1,179 שקלים, במקום הראשון ממוקמת רמת השרון עם השקעה של 1,347. עוד על פי הנתונים, פתח תקוה משקיעה בתרבות בתושב סכום של 383 שקלים וממוקמת במקום ה־14 ואילו בהשקעה ברווחה ממוקמת העיר במקום ה־33 עם השקעה של 271 שקלים נטו בתושב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר