נח קליגר. צילום אמי"ת
נח קליגר והתלמידים. צילום ישיבת אמי"ת אלירז

"זה היה עוצמתי, מפגש של העברת לפיד הזיכרון לדור הבא"

תלמידי ישיבת אמי"ת אלירז שמעו את סיפורו המרתק של נוח קליגר, שאמר להם: "את השואה לא ניתן להסביר אבל חובה לספר"

פורסם בתאריך: 11.4.18 15:49

תלמידי החטיבה העליונה בישיבת אמי"ת אלירז, אירחו השבוע את איש העדות והעיתונאי נוח קליגר. קליגר בן ה־92 , תושב תל אביב, שיתף את התלמידים בעדותו האישית ובסיפור חייו המטלטל, לאחר שנשלח בגיל 16 לאושוויץ, והתמודד עם רעב ומחלות. בסיום השיחה התלמידים צפו יחד עם קליגר בסרט אודותיו הנקרא "להתאגרף לחיים". הסרט מתאר איך נכנסו קציני ה־אס.אס לצריף באושוויץ ובקשו לדעת מי מהיושבים בו מומחה באגרוף. קליגר, שלא היה לו מושג בתחום, הניף יד והשתלב בקבוצת מתאגרפים שנבחרה לשעשע את הנאצים ואת מפקד המחנה חובב האגרוף, וכך בין השאר ניצל.
במהלך המפגש סיפר קליגר לתלמידים כי הבטיח לעצמו שעם שחרורו מהמחנה יספר את מאורעות השואה כשליחות, ויהיה ציוני פעיל. "את השואה לא ניתן להסביר אבל חובה לספר, כדי להעביר הלאה את הזיכרון מדור לדור", אמר קליגר לתלמידים.
נתנאל מימון, תלמיד כיתה י"ב סיכם: "לחשוב שנח, שחווה את השואה כנער בן גילנו, חווה את החוויות הקשות הללו, זה ממש בלתי נתפס. חשוב כל כך שהגיע אלינו ושמענו את סיפורו".
במהלך המפגש שאלו התלמידים את קליגר שאלו רבות ולפני סיום העניקו לו במתנה את ספרו של חגי בן ארצי, "מגילת ששת הימים", בצירוף הקדשה חמה. שגית אלמליח, רכזת פרויקטים בבית החינוך, אמרה: "המפגש של התלמידים עם נוח היה מרגש ועוצמתי, מפגש של העברת לפיד הזיכרון לדור הבא, דור העתיד של המדינה, שיזכור וינציח את ששת המיליונים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר