איריס זיונץ ובן זוגה ליאור
איריס זיונץ ובן זוגה ליאור

החתונה החברתית של איריס וליאור: כל אורח ישלם 120 שקל ויביא כיבוד

איריס זיונץ, מאמנת כושר, נפצעה לפני כמה חודשים בדיוק כשהיא ובן זוגה ליאור צריקר התחילו לתכנן את החתונה. כך נולד הרעיון המפתיע

פורסם בתאריך: 4.7.17 15:38

מי מאיתנו לא תכננו בשלב כזה או אחר את החתונה שלהם? איזו שמלה תלבש הכלה, מה ילבש החתן, מה יהיה בתפריט, איפה, ועוד. וגם אלו שלא תכננו בעצמם, בטח ביקרו בעשרות חתונות והיו שותפים לשלב התכנון של חברים /חברות / בני משפחה.
אז כולנו כבר היינו חלק מהסרט השמח והמותח הזה, בדרך זו או אחרת, אבל על חתונה כזו רובנו לא שמענו. איריס זיונץ, חברה קבועה בפרלמנט הפתח תקוואי של מלאבס, אישה עם סיפור חיים מרתק ומאתגר, מלא בעליות ומורדות, מנטורית ומאמנת כושר גוף ונפש כהגדרתה, הפתיעה השבוע והציעה לחברים שלה לקחת חלק בחתונה חברתית שלה ושל בן זוגה, ליאור צריקר.
עם הרבה אומץ היא העלתה השבוע פוסט ובו היא מזמינה את החברים והחברות לקחת חלק באירוע שלה. וכך היא כתבה: "עד לפני שנה לא האמנתי שאמצא את אהבת חיי. את האדם שבאמת ארצה לגדל איתו משפחה, לחלוק חיים, להיות איתו. גם הוא לא. אבל מצאנו. גרושים. רוצים אחרת. המדהים הוא שמהרגע הראשון ידענו. שזה/ זו האחד/ אחת. שבועיים אחרי ההיכרות כבר הכרנו בין הילדים, חודשיים אחר כך עברנו לגור יחד ואחרי חצי שנה … הוא שאל אם ארצה להיות אשתו … ואמרתי כן".
היא ממשיכה וכותבת בפתיחות: "למה חתונה??? מה אתם צריכים את זה? מיותר! בשביל מה זה טוב??? נכשלתם פעם אחת למה שוב? שמענו הכל …". היא מסבירה שהם הבינו מה טוב להם … "ואז התחלנו לחפש מקום. יש לנו תמונה ברורה מה אנחנו רוצים. חוף ים. פופים ומחצלות, ספסלים נמוכים והמון בדים לבנים ובלונים לבנים … צדפים וכולם בלבן, בלי נעליים, חול, פרחים בשיער, ומסיבה עד השקיעה ואחריה … ואז החלקתי. תאונה. הברכיים שלי. ארבעה חודשים של חוסר אונים ובין היתר קריסה. הן פיזית … ומה לעשות שהפיזית שלי הוא העסק שלי … קריסה כלכלית. ויתרנו על החתונה. לא כרגע. לא מספיק הכאב בברכיים ותחושת התסכול… לוותר על חלום? אבל חלום עולה כסף. ולזוג גרושים שאחת היא עצמאית והשני משלם מזונות ומפרנס בכבוד… להרים אירוע כרגע… זה אי אפשר".
היא המשיכה בחשיפה הלא שגרתית וציינה שבשלב הראשון הם החליטו לוותר על החתונה לטובת ירח דבש "ואז עלה לי רעיון ושיתפתי את ליאור. הוא היה המום… ואמר וואלה… יש כאן משהו. לדעתי הוא גאוני, הרעיון. הרעיון – חתונה חברתית. אנחנו לא רוצים להרוויח כסף. גם לא מתנות. אנחנו רוצים שתשמחו איתנו ותחגגו איתנו את האהבה שלנו והרצון להיות משפחה. ואולי קצת להראות לעולם שיש דבר כזה טוב".
זיונץ מסבירה שהרעיון והביצוע מאוד פשוטים. כל משתתף משלם סכום של 120 שקלים בחשבון בנק שייפתח לטובת הנושא וברשימה יכתוב מה הוא מביא איתו מבחינת הכיבוד. זיונץ מציינת שהכסף מיועד עבור ריהוט המקום, תקליטן, הגברה, ועוד הוצאות בסיסיות להקמת האירוע. היא מדגישה שכל אגורה שתישאר תיתרם לארגון עמותת בית רות לנערות בסיכון. היא מוסיפה: "כל האוכל שיישאר – נשמח שחבר עם רכב גדול יאסוף בסוף הערב את האוכל ויסיע כתרומה לבית השנטי – ותמיד נשאר ולא משנה מה יהיה… תנו לאהבה לנצח. אנחנו מאמינים בזה. מקווים שגם אתם".
התגובות והלייקים לא אחרו להגיע וכמו שזה נראה, זו הולכת להיות חתונת השנה. זיונץ: "הקטנתי ציפיות … כדי לא להיפגע ולהתאכזב. גם ליאור אמר לי אל תתלהבי… חבל שאת תרגישי רע אחר כך, הרי אין לנו מושג איך יגיבו. אני חייבת לומר שתחושת הבטן שלי וההרגשה היא שזה כל כך נכון לחגוג ככה איחוד זוגיות ואהבה, בצורה שהיא כנה אמיתית ומשתפת, ובעצם למה לעבוד בפורמט הרגיל כשהכל לא רגיל?".
הפוסט צבר מאז תאוצה וזיונץ מספרת שהיא מתרגשת מכל תגובה ומזילה דמעה מכל הצעה לעזרה: "אנשים באמת רוצים לשמוח איתנו ולעזור, זה רחוק מהמובן מאליו ואני אדם שמאמין בטוב. והנה, אפשר לעשות טוב ולא לוותר על חלום". ליאור מוסיף: "איריס העלתה בפניי את הרעיון, אמרתי לה מגניב אך אל תתלהבי, תעלי רעיון תיראי איך יגיבו. אני מופתע לטובה ממה שמבחן המציאות מראה. לא ציפיתי שיהיה שיתוף פעולה, הייתי די בטוח שנראה רק לייקים. מאוד משמח שאנשים מברכים ומתעניינים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורלי

    אלופת עולם את איריס. נשמה יתרה. אנחנו לא מכירות – אבל את עוזרת לי ומלווה אותי לאורך מסלול ולא לוקחת אגורה – למעשים כאלה שאנשים מכירים רק וירטואלית אפשר להגיד "אנשים טובים באמצע הדרך – אנשים טובים מאד ואתם צריך לצעוד. את שייכת לזן הזה – ואין ספק שממני יש ביג לייק והשתתפות רק שאני לא יודעת איך לעשות את זה טכנית.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר