שיגור מעזה צילום אילן אסייג
שיגור מעזה צילום אילן אסייג

היום: התרגיל הגדול שידמה פגיעת טיל ברב קומות בנווה גן

התרגיל ייערך היום אחר הצהרים ברחוב מבצע דקל. יתורגל תרחיש לפיו טיל יפגע בקומה ה-18 של הבניין

פורסם בתאריך: 2.7.18 14:25

היום, יום שני, יתקיים לראשונה תרגיל המדמה פגיעת טיל בבניין מגורים בן 25 קומות. התרגיל יתקיים בשכונת נווה גן, ברחוב מבצע דקל 13. באירוע יתורגל תרחיש לפיו טיל יפגע  בבניין בקומה 18 של בניין רב קומות ויגרום כביכול לפיצוץ ולשריפה, אשר תתפשט במהירות ותעלה לקומה 21. במהלך התרחיש יתרגלו הכוחות התמודדות עם מספר אירועים במקביל, שכוללים לכודים, נפגעים, והתפשטות שריפה, כשכאמור, הכל לצורך תרגיל בלבד.

התרגיל, יחל בשעה 17:00 ויסתיים לקראת השעה 20:00, כשמטרתו היא לדמות התמודדות עם פגיעה ישירה בבניין רב קומות עם מאות דיירים, על כל ההשלכות של כך. את האירוע תוביל משטרת ישראל בשיתוף עיריית פתח תקוה, פיקוד העורף, כוחות כבאות והצלה, מד"א, זק"א והאגודה לתרבות הדיור. יש לציין כי למרות שמדובר בתרגיל, תופעל בו פירוטכניקה רבה לצורך דימוי המקרים.

גיבוש התרגיל החל לאחר שהאגודה לתרבות הדיור בעירייה העלתה את הסוגיה והצורך בביצוע תרגיל זה בפני אגף הביטחון העירוני. לאחר מכן החליט האגף להציג את הנושא בפני משטרת ישראל שהחליטה על הפקת האירוע כדי להתנסות בתרגיל זה, כל זאת בזמן שברחבי הארץ נבנים גורדי שחקים רבים וזוהי הזדמנות לכל כוחות הביטחון להתנסות בניהול אר"ן (אירוע רב נפגעים) בבניין רב קומות.

במהלך התרגיל ובין השעות 16:00 ועד 19:00 ייסגר לתנועת כלי רכב רחוב מבצע דקל, מז'בוטינסקי ועד גרינשפן. ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לאזור ולעשות שימוש בדרכים חלופיות, כמו גם להיעזר בתוכנת ה-waze.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר