מבט מלמעלה פתח תקוה. צילום זאב שטרן
מבט מלמעלה על פתח תקוה. צילום זאב שטרן

המאבק במעלימים: 13 אחוז מהעסקים נכשלו בביקורות שביצעה רשות המיסים בעיר

אנשי רשות המיסים ערכו ביקורות בעסקים בעיר ובסביבה, במסגרת המאבק במעלימי המס ובהון השחור. במהלכן שמעו הסברים יצירתיים מבעלי עסקים שנתפסו. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 9.7.17 21:08

13 אחוז מהעסקים שנבדקו בפתח תקוה ובסביבה אינם מדווחים על הכנסותיהם כדין. כך עולה ממבצע ביקורת שערכה רשות המסים השבוע באזור, בניהולו של פקיד שומה פתח תקוה, במסגרתו בוקרו 91 עסקים, ממגוון תחומים.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

במהלך ביקוריהם שמעו אנשי הרשות הסברים שונים מבעלי עסקים שלא דיווחו על הכנסותיהם כדין, הנה מבחר דוגמאות נבחרות: "להבא זה לא יקרה", טען מנהל דוכן לאביזרי סלולר, כשבביקורת אצלו נמצא כי לא רשם הכנסות במשך מספר ימים, זאת משום שהשאיר, לטענתו, את הספרים ברכבו.

בדוכן נעליים גילו המבקרים כי מתבצעות מכירות אשר אינן מדווחות כדין. בדיקת העניין העלתה כי לבעלת העסק אין כלל ספרים. כשנשאלה על כך ענתה: "בשבוע שעבר היו לי ספרים והשבוע אין, לא יודעת למה".

כשהגיעו המבקרים לדוכן למכירת דברי מאפה, גילו כי בעסק ישנה קופה רושמת ללא סרט קופה. כשפנו למנהל הדוכן טען: "הקופה הייתה השבוע בתיקון. מוזר לי שאין סרט קופה פנימי".

בביקורת במכבסה נמצא צ'ק מתחת לקופת העסק שלא נרשם בספרים. בעל המכבסה טען: "זה צ'ק ישן לביטחון, חשבנו שזה רשום כבר".

אירוע דומה אירע בביקורת במספרה, שם נמצאו שני ספחים של כרטיסי אשראי שלא נרשמו בספרים. בעל המספרה אמר בתגובה: "התשלום הוא מקדמה, כשאקבל את כל הכסף, בסוף הטיפול, ארשום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר