סמ"ר אשטו טספו ז"ל
סמ"ר אשטו טספו ז"ל

תושב ירושלים מואשם בגרימת מותו של החייל תושב העיר אשטו טספו ז"ל

בתאונה בכביש 6 נהרגו טספו ושני חיילים נוספים, וכן נפצעו שלושה חיילים, כאשר נהג המשאית פגע בשיירת האמרים. הוא מואשם גם בנהיגה בקלות ראש וברשלנות

פורסם בתאריך: 22.7.18 19:18

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום, יום ראשון, כתב אישום נגד תושב ירושלים, כבן 44, בגין ריבוי עבירות של גרימת מוות ברשלנות וכן נהיגה בקלות ראש וברשלנות שגרמה לתאונת דרכים בה נהרגו שלושה חיילים, ביניהם סמ"ר אשטו טספו, בן 21, חייל מהעיר ששירת בגולני.
על פי עובדות כתב האישום, נהג הנאשם במשאית אשר גררה אותה העת גרור פתוח בכביש 6, בקטע הכביש שבין מחלף באקה – ג'ת לבין מחלף ניצני עוז. הנאשם נהג במשאית החל מהשעה 07:44 ועד לשעה 19:22 – שעת התאונה, ולא הקפיד על שעות נהיגה ומנוחה כנדרש.
בכתב האישום מצוין כי באותה העת נסעו בשיירה לפני הנאשם שלושה כלי רכב צבאיים מסוג האמר, במהירות מקסימלית של 65 קמ"ש ורכבם מואר ומסומן כנדרש. עקב קושי בהמשך הנסיעה שהתגלה בהאמר המוביל, ירד האחרון לשול הדרך, כאשר שני ההאמרים הנוספים מאטים את נסיעתם בנתיב הימני, מתוך כוונה לרדת לשול הכביש. בשלב זה, הנאשם, שנהג במשאית המשא בנתיב הימני, התנגש בעוצמה ובמהירות של כ- 83 קמ"ש באחורי ההאמר האחרון והדף אותו אל עבר ההאמר האמצעי, אשר פגע בתורו בהאמר המוביל. לאחר מכן ומעוצמת הפגיעה, ביצע ההאמר האמצעי סיבוב של 180 מעלות בכביש, כך שנעצר, כאשר חזיתו פונה לכיוון הנגדי לכיוון נסיעתו והוא בנתיב הימני. ההאמר המוביל, אשר היה אותה העת בשול הכביש, נהדף אל עבר מעקה הבטיחות ונעצר בסמוך אליו ואילו משאית המשא המשיכה והדפה את ההאמר האחרון שפגע בהאמר המוביל בשול הכביש. בסופו של דבר נעצרה משאית המשא כאשר חלקה הקדמי נמצא מעל ההאמר האחרון, ומוחץ אותו.
כתוצאה מהתאונה, נהרגו כאמור טספו יחד עם סמל ראשון בר יעקוביאן. מספר ימים לאחר התאונה נפטר גם סמ"ר שילה סימן טוב מפציעתו האנושה שנגרמה בתאונה. בתאונה נגרמו חבלות לשלושה חיילי צה"ל נוספים.
בפרקליטות מייחסים לנהג נהיגה בקלות ראש וברשלנות, ובך שיכול היה להבחין באורות האמר במרחק של 1,019 מטר וכן להבחין בעובדה שמדובר ברכב ממרחק של 215 מטר. למרות זאת הוא המשיך בנהיגה המהירה והתנגש בשיירה. מצוין כי הנהג לא שמר על ריווח בין רכב באופן המאפשר לעצור בכל עת ולמנוע את התאונה, וכי הוא לא נהג באופן מתאים לתנאי הדרך והתנועה בה. בפרקליטות מבקשים את פסילת רישיון הנהיגה של הנאשם עד למתן פסק דין בעניינו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר