הדמייה של האגם האקלוגי באדיבות משרד מייזליץ כסיף אדריכלים
הדמייה של האגם האקלוגי באדיבות משרד מייזליץ כסיף אדריכלים

האגם האקולוגי בפארק הגדול ייפתח להרצה בסוף אוגוסט

צפו בניסוי מילוי מים שבוצע באגם, שעלות הקמתו היא כ-50 מיליון שקלים. מנכ"ל תאגיד מיתב הבהיר שהאגם לא ימולא במים ראויים לשתייה

פורסם בתאריך: 23.7.18 13:13

האגם האקולוגי שנבנה בימים אלו בפארק הגדול צפוי להיפתח להיפתח להרצה לקראת סוף חודש אוגוסט. בשבוע שעבר בוצע ניסוי מילוי מים. בעירייה ציינו כי בשלב הראשון בוצעה בדיקה של תקינות המערכות על מנת לוודא שאין חלחול של מים לתוך האדמה. כזכור, האגם המדובר גרר אחריו ביקורת וזאת לאור העלות הגבוהה שנאמדת בסך של כ-50 מיליון שקלים. הביקורת הייתה על כך שאת הסכום הזה אפשר היה להשקיע במקומות אחרים. בעירייה הקימו את האגם בדומה לאגם שקיים בעיר מודיעין, שנמצא ליד פארק ירוק וכולל בתוכו סירות מים.

יש לציין כי לאחרונה סיפר למלאבס מנכ"ל תאגיד המים מיתב, ירון מזרחי, כי האגם יתמלא באלפי קוב של מי תהום שאינם ראויים לשתייה, ולכן לא תהיה הזרמה של מים מתוקים לאגם, בייחוד לא בתקופה של קמפיינים לחיסכון במים. "האגם יתמלא על ידי מים שאינם ראויים לשתייה", הוא אומר, "הם אולי ראויים לנטילת ידיים או דברים דומים, אך לא לשתייה. יש לנו צינור שמוביל מהבאר מספר 1, שנמצא בסמוך לקניון הגדול, שהמים בו הם מי תהום שאינם ראויים לשתייה על פי משרד הבריאות. יש לנו קו שמוביל מהבאר עד לפארק הגדול. המים במקום כוללים ערכים כימיים לא ראויים, אבל אין שום סכנה למי שיהיה על יד המים. הם מים קצת מליחים והצבע שלהם קצת עכור בהשוואה למים רגילים. כמויות מי התהום בבאר הם ללא שימוש. מילוי האגם בדרך הזו יגרום לכך שלא יהיה בזבוז מים שפירים לשתייה. אני מראש אמרתי שאני לא מספק מים מתוקים למקום הזה. היה אולי תכנון של האדריכלים של הפרויקט להזרים למקום מים מתוקים, אך אני אמרתי מראש שאין אופציה כזאת. אני צריך אישור של רשות המים למקרה כזה, והרשות לא הייתה מאשרת זאת. בעיר מודיעין אומנם מילאו אז את האגם במי שתייה, אך בפתח תקוה יש פתרון חלופי ולכן לא היה ניתן אישור למלאו במים מתוקים שראויים לשתייה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אדם

    מים לא ראויים לשתייה? אז אדי המים מזהמים למעשה? לא כדאי לנשום אותם או לספוג נתזים מזה כנראה… לא נשמע משהו.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר