אבי דוכן על רקע הגן
אבי דוכן על רקע גן לעובדים זרים בפתח תקוה. צילום פרטי

בית המשפט: הגן לילדי העובדים הזרים בשכונת קרול יישאר על כנו

על פי הפסקה בית המשפט לא יכול להענות לבקשה להרוס את המבנה משום שאשתקד החליטה ועדת המשנה להתנגדויות לאשר את הבקשה להיתר בניה. מצד שני העביר השופט ביקורת חריפה על התנהלות העירייה ופסק כי עליה לשלם את הוצאות שכר הטרחה

פורסם בתאריך: 30.7.18 13:35

בית המשפט לעניינים מנהלים מחוז מרכז, דחה לאחרונה את עתירתו של יו"ר ועד שכונת קרול, אבי דוכן, כנגד הקמת גני ילדים לילדי העובדים הזרים בשכונתו. עם זאת העביר בית המשפט ביקורת על התנהלות העירייה ודרש, למרות דחיית העתירה, תשלום שכר טרחה לדוכן בסך של 20 אלף שקלים. לדוכן

עתירתו של דוכן הוגשה בינואר 2017, כנגד ראש העיר איציק ברוורמן ועיריית פתח תקווה, בעקבות הקמת גן ילדים לילדיהם של נתינים זרים בעיר. הגן לטענתו הוקם ללא היתרי בניה ברחוב דוב ימיני 15, על שטח ששימש את ילדי השכונה כמגרשי כדורגל וכדורסל – ואשר היווה עתודת הקרקע האחרונה עליו הבטיחה לו העירייה בכתב להקים מתנ"ס לתושבים. בעתירתו ציין דוכן שהשטח גודר בגדרות מסיביות גבוהות וננעל ללא היתרים, וכן למרות צו הפסקת עבודה של מהנדסת העיר הגיעו עובדים מטעם העירייה וביצעו עבודות עד להשלמתם ואכלוסם, וגם זאת ללא היתר לכאורה. כמו כן טען בעתירתו כי העירייה וראש העירייה, שאמורים לפעול לפי החוק, נמנעו לממש סמכויותיהם לאכיפת החוק ולפעול להריסת המבנים שנבנו כולם ללא היתר בניה.

הגן ברחוב דב ימיני צילום זאב שטרן

הגן ברחוב דב ימיני. צילום זאב שטרן

בעירייה השיבו לבית המשפט, בין היתר, כי דוכן ביקש להרוס את הגן אולם לא צירף לעתירה את הורי הילדים הלומדים בגן. כמו כן נטען שהוועדה המקומית לתכנון ובנייה פעלה כראוי ונקטה פעולות אכיפה כדי למנוע את עבירות הבניה ולא התנערה לחלוטין או באופן בלתי סביר מאכיפת החוק – ולכן יש לדחות את העתירה.

בפסיקת השופט צבי דותן הוא לא חסך ביקורת כלפי העירייה. "במשך תשעה חודשים מיום שנודע לוועדה המקומית על עבירות הבניה, לא נעשתה כל פעולת אכיפה ממשית", כתב. "אכן הוצא צו מנהלי להפסקת העבודה (שלא קוים) אך מלבד זאת, כל שנעשה הוא העברת התיק הלוך ושוב ממחלקת הפיקוח לתובע העירוני, וממנו ליועצת המשפטית וחוזר חלילה. כל זאת אף שאין מדובר בלשון המעטה בחקירה מסועפת ומסובכת, המצריכה ימים רבים ולא זו בלבד, אלא שהמשיבים או מי מהם הגדילו לעשות, ובעוד שהעתירה תלויה ועומדת, הציבו בשטח נושא העתירה ב-31 ביולי 2017, מבנה יביל גדול למשרדים, וכן העמידו שם ריכוז רכבים של עובדי העירייה. גם פעולות הללו נעשו ללא כיל היתר".

 

בנוגע לעתירה, ציין השופט דותן: "על אף האמור לעיל, לא ניתן כיום להושיט לעותר את הסעד הראשון המבוקש בעתירה, להורות לוועדה המקומית לעשות שימוש בסמכויות האכיפה שלה ולהרוס את המבנים שבנויים ללא היתר, וזאת מהטעם שב-12 בדצמבר 2017 החליטה ועדת המשנה להתנגדויות לאשר את הבקשה להיתר בניה (שהוגשה בדיעבד)".

עוד ציין השופט כי שככל שיש לדוכן טענות כלפי ההתנהלות בוועדת המשנה להתנגדויות, הרי מקומן של טענות אלה בערר, והעותר אכן הגיש ערר נגד החלטת הוועדה המקומית, וטענותיו תתבררנה. בית המשפט ציין כי "אם ההחלטה בוועדת ערר לא תהיה לשביעות רצונו של העותר, יוכל אז להגיש עתירה כנגד ההחלטה של וועדת הערר". עם זאת, ובשל התנהלות העירייה בפרשה, הוחלט שזו תשא כאמור בעלות שכר הטרחה בסך של 20 אלף שקלים.

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "השימוש לגני ילדים הוא שימוש מותר במגרש. הערת בית המשפט התייחסה למבנה שירותים קטן שהוצב לצרכי הילדים ונמצא בתהליך הסדרה. בית המשפט לדעתנו חרג מסמכותו בהערות אלה,  אולם מה שחשוב זה שהעתירה נדחתה, וטענות העותרים שביקשו למנוע שירותים לאוכלוסיות שונות בעיר, נדחו. יצויין כי העותרים הם אלה שמעכבים הוצאת היתר עקב התנגדותם והליכי ערר שהם הגישו, שאם לא כן כבר מזמן הנושא היה מוסדר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר