מפעל טביב - צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה
מפעל טביב צילום מטביי פלדמן, המשרד להגנת הסביבה

העירייה הגישה כתב אישום נגד מפעלי טביב ואקוכם

לפי צווי הסגירה אמורים היו המפעלים להפסיק את פעילותם. "נמצא כי פעילותם של הנאשמים לא הופסקה ולפיכך הצו הופר", נכתב בכתב האישום. טביב: "העירייה מנהלת קמפיין בחירות על גב העובדים"

פורסם בתאריך: 6.8.18 17:40

עיריית פתח תקוה הגישה היום, יום שני, כתבי אישום נגד מפעלי טביב ואקוכם, על כך שהפרו את צווי הסגירה המנהליים שהעירייה הוציאה להם.
בחודש אפריל האחרון חתם ראש העירייה, איציק ברוורמן, על צווי סגירה מנהליים לטביב ואקוכם. המפעלים פנו לבית המשפט השלום בפתח תקוה שביטל את צו הסגירה של העירייה. לאחר ביטול הצו החליטה העירייה לערער על החלטת בית המשפט השלום בעיר ופנתה לבית המשפט המחוזי, שקיבל את טענות העיריה והפך את החלטת בית משפט השלום. כך הוציאה העירייה שוב צווי סגירה למפעלים, מה שהיה אמור להפסיק את פעילות המפעלים בתוך 30 יום. משלא הופסקה הפעילות הוחלט על הגשת כתב אישום.
"ביום 6.5.18 ניתנה החלטת בית המשפט אשר קיבל את בקשת הנאשמים וביטל את הצו", נכתב בכתב האישום שהוגש על ידי היועצת המשפטית של העירייה, שרית גרינבוים, "על החלטת בית המשפט המבטלת את הצו, הגישה המאשימה ערעור אשר נדון במעמד הצדדים ביום 26.6 ואשר במסגרתו קיבל בית המשפט המחוזי את הערעור וביטל את החלטת בית המשפט ולפיכך, הצו החל ממועד החלטת בית המשט המחוזי. בביקורת אשר ביצע מפקח מטעם המאשימה בעסק ובעסק הנוסף ב-27.6.18, נמצא כי פעילותם העסקית של הנאשמים לא הופסקה ולפיכך הצו הופר".
בתוך כך נמשכים הדיונים על הבאת מומחה חיצוני לזיהום אוויר תעשייתי וסביבתי מאוסטריה שיבדוק את התנהלות המפעלים. כרגע המשרד להגנת הסביבה אינו מעוניין במומחה, אך העירייה רוצה בכך ומחפשת את המתווה להבאתו.
"המאבק שאני מנהל נגד הזיהום לא פשוט, אבל זו חובתי להמשיך ולדאוג לבריאות התושבים בפתח תקוה", אומר ראש העירייה ברוורמן, "ההישגים שהגענו אליהם ברמה המשפטית הם יפים, אבל לא מספיקים כי המפעלים עדיין פוגעים בתושבים. חלק מהפתרון נמצא בתכנית לעתיד וכבר עכשיו אנחנו עובדים על שינוי התב"ע, דבר שימנע כניסת מפעלים מזהמים לאזור התעשייה בסגולה".
תגובת טביב ואקוכם: "במשרדי חברת טביב לא התקבל כתב אישום מטעם העירייה ואם יתקבל הרי הוא מופרך מיסודו וחסר כל צידוק. חברת טביב מקפידה על תקנות איכות הסביבה ואף המשרד להגנת הסביבה משוכנע שאין בפעילות טביב סיבה כלשהי להורות על סגירת המפעל. צר לנו שהעירייה ממשיכה לנהל את קמפיין הבחירות שלה על גבם של חברת טביב ועובדיה ובניגוד גמור לדעת כל הגורמים המקצועיים והמשרד להגנת הסביבה. לגופו של עניין, באם יוגש כתב אישום, חברת טביב תגיב במקום הראוי לו ותשכנע בצדקת דרכה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר