צלב הקרס על הקיר החיצוני של בית הכנסת מקדש משה
צלב הקרס על הקיר החיצוני של בית הכנסת מקדש משה

נעצר חשוד בריסוס צלבי קרס והאותיות SS על קיר חיצוני של בית כנסת בעיר

הכתובות רוססו על קיר חיצוני של בית הכנסת 'מקדש משה' ברחוב אחד העם. הוא חשוד גם בריסוס כתובות בסניף של משרד הבריאות ובסניף של הביטוח הלאומי בעיר. בעת מעצרו ניסה לתקוף את השוטרים במברגה

פורסם בתאריך: 16.8.18 10:39

המשטרה הודיעה הבוקר, יום חמישי, כי עצרה גבר בן 36 בחשד לריסוס גרפיטי בבית כנסת ובסניפי משרד הבריאות וביטוח לאומי בעיר. בשעת מעצרו ניסה לתקוף את השוטרים במברגה כשהיא מופעלת. במשטרה אמרו כי הם מגנים אלימות מכל סוג ובפרט זו המופנית כלפי שוטרים שעוסקים בביצוע תפקידם ובשמירה על מרקם חיים תקין בעיר. עוד אמרו במשטרה כי עם קבלת תלונה על כתובת גרפיטי של צלב קרס ואותיות ss שרוססו על קיר חיצוני של בית כנסת מקדש משה ברחוב אחד העם בפתח תקוה, נפתחה חקירה במהלכה התברר כי במהלך אותו לילה רוססו 2 כתובות גרפיטי נוספות, אחת באותו רחוב בסניף של משרד הבריאות והשנייה בסניף של ביטוח לאומי ברח' רוטשילד בעיר.

בחקירה מאומצת ותוך שעות ספורות, הצליחו חוקרי המשטרה לזהות את החשוד בשלושת המעשים ואתמול אחר הצהריים הגיעו לביתו כדי להביאו לתחנת המשטרה לחקירה. בהמשך, החשוד סירב לפתוח לשוטרים את הדלת ובמהלך הניסיון לעצור אותו, ניסה לתקוף במברגה מופעלת את אחד השוטרים. רק לאחר שימוש בטייזר נעצר החשוד, בן 36 תושב העיר והיום הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקוה.

כזכור ביום שלישי, הבחינו מתפללי בית הכנסת שהגיעו בשעות הבוקר המוקדמות לאמירת סליחות ותפילת שחרית בכתובות הגרפיטי המזעזעות. המתפללים הגישו תלונה במשטרה. "הגענו לתפילת סליחות וראינו את זה",  סיפר אחד המתפללים, אורי זגורי, "אחד המתפללים שהגיע ראשון ראה את זה, אמר לנו ומיד כולנו יצאנו החוצה, באותו רגע התקשרתי למשטרה ותוך כמה דקות הם הגיעו. בית הכנסת שלנו עומד יותר מ-30 שנה וזו פעם ראשונה שקורה דבר כזה וזה מאוד מכעיס, פוגע, במיוחד שזה מתרחש בתקופה הזו של ימי הסליחות, זה מאוד לא נעים".
זו לא פעם ראשונה שמרוססים צלבי קרס על בתי כנסת בעיר. לפני כשנה רוססו על קירות בית כנסת ברחוב סוקולוב, ובית כנסת בפינת אוסישקין והראשונים. בשנת 2015 הושחתה מזוזה בבית כנסת משכן יונה בפינת הרחובות רמב"ם ונחלת צבי ועל הקירות רוססו צלבי קרס. בשנת 2006 היתה בעיר כת ניאו נאצית שריססה צלבי קרס על קירות בית הכנסת הגדול ברחוב חובבי ציון ולאט לאט התפשטה התופעה למקומות נוספים בעיר. באפריל אשתקד רוססו צלבי קרס סמוך לבית ספר אמיר, על עץ ברחוב וולפסון ועוד.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר