עבודות של אומני הדרום. צילומים פרטי
עבודות של אומני הדרום. צילומים פרטי

ברוכים הבאים: עמותת אמני העיר הזמינה אמנים מעוטף עזה להציג בפתח תקוה

תערוכת האמנים מהדרום תוצג בגלריית הציפור הכחולה. "זו הזדמנות מעולה עבורם, כי אין הרבה קהל שמגיע לראות את יצירותיהם בדרום", אומרת שרה רז, יו"ר עמותת אמני פתח תקוה

פורסם בתאריך: 29.8.18 18:15

עמותת אמני פתח תקוה תארח אמנים מיישובי עוטף עזה לתערוכת אמנות לאות הזדהות עם סבלם. התערוכה תתקיים בין התאריכים 30 באוגוסט ועד 29 בספטמבר בגלריית "הציפור הכחולה", וייקחו בה חלק אמני וידיאו, ציור, פיסול וסוגי אמנות אחרים, שתיעדו מה קורה כשמכריזים ברמקול "צבע אדום".
"בימים אלה סיימנו את התערוכה השנתית שלנו, 'סלון קיץ', ותהינו מה עושים האמנים בקיבוצים, במושבים ובעיירות בדרום בעת שכזו, כשהם מאוימים מדי יום מפגיעות", מסבירה יו"ר העמותה, שרה רז. "יצרנו קשר עם האמנים מהאזור והצענו להם במה להציג את עבודותיהם. כבר נאמר כי האדם הוא תבנית נוף מולדתו, ואנו מאמינים כי קוד הצופן המניע את יצירתו של האמן, נובע מהקשר שלו לסביבת חייו: זיכרונותיו, ניסיון חייו, המראות, הריחות והטעמים אותם הוא נושא עימו. היצירות מעבירות את המסר האישי של כל אמן בהתייחסותו למקום. את המקום לא בונים רק מאבנים, קודם כל בונים אותו מרוח, מאידיאל. אצל האמנים מהדרום ניתן לראות זאת בעבודות שלהם, אשר מתבססות על חוויות אותן הם חווים מדי יום".

אומני הדרום - עבודה של דוריתה מיסיסטרנו. צילום פרטי

אומני הדרום – עבודה של דוריתה מיסיסטרנו. צילום פרטי

החיבור בין אמני הדרום לאמני פתח תקוה החל כבר לפני כ-10 שנים, אז הוזמנו אמנים מהדרום להציג בתערוכה שהתקיימה במוזיאון חוצות בעיר. "האמנים מאוד התרגשו מהפנייה שלנו, ולא פעם תוך כדי שיחותינו עימם, שמענו ברקע 'צבע אדום' ונאלצנו לנתק. התערוכה הנוכחית זו הזדמנות מעולה עבורם להציג את עבודותיהם, כי אין הרבה קהל שמגיע לראות את יצירותיהם בדרום. המטרה היא שבסיום התערוכה בפתח תקווה היא תחזור ותוצג בדרום, ואנחנו גם בודקים את האפשרות לקיים תערוכה של אמני פתח תקווה אצלם".

יצירה בין ההפגזות

בתערוכה ייקחו חלק האמנים: ספיר אפרים, חברת קיבוץ גבים, חנה סגל ממפלסים, שרון שלי מאור הנר, ראובן נכון מניר עם, שוש שגב מכפר עזה, שלומית סיבוני מניר עם ואחרים.

"אחרי העפיפון הראשון שנחת אצלנו בשדות, הרגשתי שאני חייבת לראות ולהרגיש מקרוב את מה שנשאר, ויצאתי עם מצלמה וחצובה אל השדות השרופים", מסבירה ספיר אפרים מקיבוץ גבים. עבודת הווידאו שלי היא ONE SHOT של תקריב על האדמה השרופה, והיא אינה מלווה בסאונד".

אומני הדרום - עבודה של ראובן נכון. צילום פרטי

אומני הדרום – עבודה של ראובן נכון. צילום פרטי

פפו (דן) מרציפר מקיבוץ אור הנר היה צייר ופסל עוד בברזיל, שם נולד. עד לפני מספר שנים הוא עסק בניהול, בין השאר 22 שנים של המפעל בקיבוצו. אחר כך החליט לעשות שינוי ולחבר את כל אהבותיו – אנשים, אמנות, טבע ויין יחדיו. "במשך השנים הרבות שעסקתי בניהול, תמיד הייתה לי אהבה לאמנות, אבל לא היה לי זמן לכך", הוא מספר. "אני לוקח חלקים ממכונות, שסיימו את החיים שלהם, לרוב מכלים חקלאים, ואני ממחזר אותם ונותן להם חיים חדשים. בהרבה מהעבודות שלי מופיעים יין ודמויות של אנשים, כי אנחנו גם מגדלים ענבים ועושים יין".
"השבוע האחרון היה שקט", הוא מספר, "אבל כל החודשיים האחרונים המצב היה מאוד לא סימפטי, כי כל פעם בגלל האזעקות והשריפות צריך היה לרוץ ולמצוא מחסה. בשביל ליצור, צריך שגם הנפש תהיה במצב טוב". על התערוכה הוא אומר: "צריך להגיד תודה גדולה לשרה רז, שיזמה את התערוכה. התארגנו מספר אמנים ברמה גבוהה, ונעמיד כאן תערוכה מאוד מכובדת של אמנים שהציגו בארץ ובחו"ל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר