היערכות לחג. צילומים זאב שטרן, טס שפלן

הרחובות שייסגרו, העמותות שיסייעו ופינוי האשפה: כך נערכים בפתח תקוה לחג

המשטרה תסגור רחובות באזור התעשייה סגולה כדי למנוע פריצה לעסקים, העמותות יסייעו לאלפי משפחות ובודדים, והעיר תפנה כמעט פי שניים אשפה. ההיערכות לראש השנה בפתח תקוה בעיצומה

פורסם בתאריך: 9.9.18 09:18

גופים שונים בעיר נערכים לקראת ראש השנה ולקראת חגי תשרי הקרובים, וזאת על מנת שהחגים יעברו בשלום. בעירייה נערכו במהלך השבוע עם תגבור צוותי פינוי אשפה לקראת החג, מתוך מטרה שהרחובות יהיו נקיים בערב החג ובמהלך החג עצמו. ביום רגיל מפנים בעירייה כ־350 טון אשפה, אך בשלושת הימים שלפני ראש השנה יפנו בעירייה 750 טון ליום. כמו כן, יתבצע תגבור של מנופים לצורך פינוי של פסולת גזם ודחסנים.
# # #
בנוסף, ובהחלטה משותפת של אגף הביטחון בעירייה, משטרת ישראל ומינהלת אזורי התעשייה, הוחלט כמידי שנה על חסימת צירי התנועה באזור התעשייה סגולה, וזאת במטרה למנוע פגיעה ברכוש של בעלי העסקים הנמצאים באזור התעשייה, פריצה למפעלים ובתי עסק, וכן פגיעה ברכוש תושבי השכונות הסמוכות לאזורי התעשייה. לכן, במהלך ראש השנה, מיום שישי 07/09/2018 בשעה 18:00 ועד מוצאי שבת 08/09/2018 בשעה 18:00, ולאחר מכן מכניסת החג ביום ראשון 09/09/2018 בשעה 18:00 ועד צאת החג בתאריך 11/09/2018 בשעה 18:00, יחסמו לכניסה הרחובות הבאים: סוף רחוב אלכסנדר ינאי, רחוב מרכוס, סוף רחוב הרכבת, רחוב פינטו פינת גליס, ורחוב סוטין. במהלך הימים בהם יתבצעו החסימות, כל הכניסות והיציאות לאזור התעשייה שצוינו יתאפשרו רק מצומת סגולה ומצומת סלע, ושם יהיו נקודות ביקורת וסיורים של כוחות הביטחון.
# # #
בכל הקשור לחלוקת מזון, העמותות השונות מחלקות ברחבי העיר סלי מזון ותלושים לרכישת מזון למשפחות נזקקות. בעמותת חום שברחוב שפרינצק מחלקים השנה יותר חבילות מאשר בשנה שעברה בה חילקו 2,000 חבילות מזון. "אנחנו נחלק השנה 2,700 סלי מזון למשפחות ולחיילים בודדים שפנו אלינו באמצעות ארגונים", אומר מנשה כהן, מנכ"ל העמותה. "יש חלוקה בכל העיר, גם בשכונות הקשות יותר ובקרב משפחות של עולים, אך גם אצל משפחות שמתגוררות בשכונת כפר גנים כי גם שם יש מקרים של כאלו שלא עובדים או כאלו שחלו. לצערנו יש עליה בביקוש בהשוואה לשנה שעברה. יש הרבה פניות של אנשים שאומרים שהם לא מקבלים מזון מגורמים אחרים. יש כאלו שמתביישים להיות ברווחה. יש אנשים שלצערנו פוטרו מהעבודה או שלא עובר להם האשראי ואין להם איך לעשות את החג. אלו אנשים שהיו רגילים למשכורות רגילות ואז קרה משהו שגרם לכך שהם צריכים עזרה".
בעמותה פעלו במהלך השבוע האחרון לארגון המשלוחים. "אנו אורזים את חבילות המזון ביום שני ושלישי אחר הצהריים, והחלוקה התקיימה החל מיום רביעי", מוסיף כהן, "הכל ממש לפני החג. יש לנו כאלו שמופנים מהרווחה אך יש משפחות שכמו שציינתי, מתביישות להגיע לרווחה או לא יודעים איך כל התהליך פועל, ואני לא אגיד למשפחות כאלו לא. לצערי יש עליה גם השנה. זה רק עולה כל הזמן. העמותה שלי מוכרת בכל מה שקשור לרגעים האחרונים. יש לנו מפקדים של כל מיני חיילים שלא מצאו פתרונות לחיילים שלהם. הם פונים אלינו ואז אנו מכוונים למשפחות, או שולחים להם חבילה למקום שהם גרים. הצפי הוא שיחלקו כ-700 חבילות לחיילים ומשפחותיהם".
יש לציין כי בחג סוכות העמותה תחזור למתכונת רגילה כפי שהיא מקיימת כל השנה, ותחלק 400 חבילות מזון למשפחות שמוכרות אצלה ונתמכות על ידה במשך כל השנה.
בעמותת אח"י יחלקו השנה 41 אלף שקלים בתלושי מזון לנזקקים, שיחולקו בין ניצולי שואה, חיילים בודדים ועוד. "אנו מחלקים תלושים של רשת יינות ביתן כאשר כל משפחה אמורה לקבל תלושים בסך מצטבר של כ-300 שקלים", אומר מייסד העמותה, ששון מני, "לחג הקרוב אספנו 41 אלף שקלים, והם יחולקו לחיילים בודדים ומשפחות במצוקה, לניצולי שואה, לילדים ממחלקות הנוער בכדורגל ומשפחותיהם ממכבי, הפועל ומחנה יהודה. אנו מגייסים את הכסף מתורמים ויש הרבה אנשים טובים שפותחים את הלב".
הוא מציין את הצמיחה המתמדת מידי שנה בחלוקה. "בהשוואה לשנה שעברה, זה גדל, ובכלל כל שנה החלוקה גדלה קצת", הוא אומר, "בשנה שעברה בפסח גייסנו 40 אלף שקלים והשנה גייסנו 41 אלף. אנו מגיעים לנזקקים על ידי נציגים שפונים אלינו. יש נציג בצבא שאיתו אנו עובדים, אנו פועלים דרך ארגון לתת של ניצולי השואה. ויש גם אנשים וחברים שמכירים בעיות של אנשים, והם פונים אלינו ואנו מספקים להם את התלושים. אני חושב שתלושים בסך 300 שקלים למשפחה יכולים לעזור לארוחת חג מכובדת".
# # #
בנוסף, במהלך ימי החג יתקיימו אירועי שופר בפארק, כל זאת על ידי רשת אור תורה סטון ובשיתוף ארגון רבני צוהר, בשני ימי ראש השנה הקרובים (10-11 לספטמבר). האירועים יכללו תקיעות שופר המוניות לצד פעילויות חווייתיות ברוח החג בפארקים, גינות ציבוריות ועוד. האירועים בפתח תקוה יתקיימו במספר מוקדים, בהם גינת לב הסביונים, גינת האילנות, גן רשיש, הפארק הצפוני, נווה גן, גן יהונתן ועוד. מטרת האירועים הינה לאפשר למשפחות ותושבים מכל הגילאים והעדות, שאינם פוקדים את בתי הכנסת בראש השנה, להתחבר לערכי החג ברוח חווייתית. מלבד תקיעת השופר המסורתית, ייערכו בכל אחד מהמוקדים פעילויות לכל המשפחה הכוללות שירי חג, חוויה, לימוד, טקס תשליך, תפילה קצרה, פיוטים ועוד, שיאפשרו למשתתפים להיחשף לתכני וערכי ראש השנה ברוח החג.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר