טקס תחרות המקלטים. צילום עיריית פתח תקוה
טקס תחרות המקלטים. צילום עיריית פתח תקוה

דגל יופי לפתח תקוה בתחרות המקלט והמיגון במרחב האזרחי

פתח תקוה זכתה בתחרות במקום הראשון מבין הערים הגדולות

פורסם בתאריך: 6.9.18 15:52

ביום ראשון השבוע, התקיים טקס סיום תחרות המקלט והמיגון במרחב האזרחי 2018, זו השנה התשיעית בשיתוף המועצה לישראל יפה. האירוע התקיים במעמד אברהם כץ עוז, יו"ר המועצה לישראל היפה והאלוף תמיר ידעי מפקד פיקוד העורף, ראשי רשויות ואורחים. בטקס זכתה העיר פתח תקוה בדגל יופי ובמקום הראשון מבין הערים הגדולות בתחרות המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה 2018. את עיריית פתח תקווה יצגו מנהל אגף הביטחון יריב סנדלון ומנהל מחלקת מקלטים רווה יהודאי, שקיבלו את התעודה בשם ממלא מקום ראש העיר אוריאל בוסו. הכנת המקלטים מתבצעת על ידי מחלקת המקלטים באגף הביטחון בניהולו של יריב סנדלון, כחלק מהכנת הרשות לחירום.

רס"ן יניב אנגל, ראש מדור מקלוט במחלקת מיגון של פיקוד העורף אמר: ״בשגרה, קיים שיתוף פעולה רחב בין פיקוד העורף והרשויות המקומיות. שיתוף הפעולה מתבטא בין השאר בהכוונה מקצועית על ידי פיקוד העורף, סיורים משותפים עם הרשויות, ביצוע ביקורות מלמדות על ידי פיקוד העורף ועוד. מדובר בשיתוף פעולה בריא בין פיקוד העורף והרשויות המקומיות. חשיבותו של המקלט הציבורי ברורה לכולנו. העיסוק היום יומי בשמירת כשירות המקלטים וההשקעה השוטפת בשגרה של המקלטים הציבוריים, הוכיחו את חשיבותם בעת חירום. ישנן דרכים רבות לשמור על כשירות המקלט הציבורי, לדוגמה, הפיכת המקלט לשימוש דו תכליתי – בשגרה המקלט יהווה פלטפורמה לפעילויות שונות, כגון הפעלת חוגים, בתי כנסת, צהרונים וכדומה, כך כשירותו תישמר גבוהה בשגרה ויהיה מוכן תמיד לחירום".

מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי: ״האתגרים שמונחים לפתחה של מדינת ישראל הינם מורכבים ופיקוד העורף עוסק יום יום במענה שיינתן לעורף בהתאם לאיומים השונים. ההתמודדות מול האיומים דורש שיתוף פעולה משמעותי מהמרחב האזרחי ההרתמות של ראשי הרשויות ורכזי הביטחון ברשויות הינם כלי מרכזי להצלחה בהכנת המרחב האזרחי לחירום. בשנה האחרונה, שיפור המיגון במקלטים, כמו גם בשיח המקוון הוא מתקדם בזכות העיסוק בנושא. אני מודה על המאמץ שנעשה בשנה החולפת בערים לכדי רמה מצוינת״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר