הקפות שניות בית הכנסת בראשית באדיבות הרב משה הר נוי

שמחה גדולה: "המוטו שלנו הוא שהתורה שייכת לכל יהודי ויהודייה"

במוצאי שמחת תורה יתקיימו עשרות אירועי הקפות שניות ברחבי העיר. הגדול בהם יהיה של בית הכנסת בראשית באם המושבות, בו צפויים להשתת, כ-4,000 איש

פורסם בתאריך: 30.9.18 10:10

במהלך חג שמחת תורה, כמו גם בצאת החג, יתקיימו ברחבי העיר הקפות רבות שיבשרו אולי את אחד האירועים המשמחים שבחגי ישראל, והוא ההקפות שמתקיימות בתי הכנסת השונים בעיר.
בחג שמחת תורה נהוג לקיים הקפות במהלך החג. במוצאי החג נהוג לקיים הקפות שניות, בהן נהוג לצאת עם ספרי התורה מחוץ לבית הכנסת ולרחובות, וזאת בליווי של מוזיקה וריקודים. מאחר ומדובר בצאת החג, ניתן לראות את ההקפות השניות בלווי של רכבים שמשמעים מוזיקה, בחלק מהמקומות ישנם הופעות חיות של זמרים ועוד.
אחד המקומות המרכזיים בעיר ואולי המרכזי ביותר הוא בית הכנסת בראשית שבשכונת אם המושבות, אליו צפויים להגיע להקפות השניות מעל ל־3,000 אנשים שיסתובבו ברחבי השכונה עם ספרי תורה ומוזיקה שמחה. "בשנה שעברה הגיעו בערך 3,000 אנשים, כך לפי הערכות המשטרה להקפות בצאת החג", אומר הרב משה הר נוי מבית הכנסת בראשית שבשכונה, "זו התהלוכה הכי גדולה בעיר ולדעתי גם אחת הגדולות בארץ. המוטו שלנו הוא שהתורה שייכת לכל יהודי ויהודייה. אין מכירות ואנו הולכים בשמחה עם ספרי התורה ולכל אחד יש זכות להחזיק ולהצטלם. זו האמונה שלנו. זה לא שייך לא לרבנים ולא לדתיים אלא לכולם. למרות שבשכונה יש בעיקר חילונים, לכל יהודי יש קשר לדת ישראל. אנשים אוהבים את התהלוכה. השנה אחרי שנגמור את התהלוכה נצרף אירוע שמחה בתוך בית הכנסת החדש שלנו בראשית שנחנך ימים אלו".

הקפות שניות בית הכנסת בראשית באדיבות הרב משה הר נוי

הקפות שניות בית הכנסת בראשית באדיבות הרב משה הר נוי

עוד מוסיף הרב נוי: "יש לנו ספרי תורה ואנו הולכים בשמחה ברחובות השכונה עם רכב שיעשה לנו מוזיקה. אנו יוצאים מרחבעם זאבי, עושים סיבוב בתוך השכונה, וחוזרים לרחבעם זאבי, שם נמצא בית הכנסת. השנה אנו מצפים לפי המשטרה שיגיעו בין 3000 ל- 4,000 אנשים. השמחה הכי גדולה זה שהתורה שייכת לכל היהודים. אנשים באים והם מרגישים שייכות, וזה מחזק את המוטו שלי שהתורה שייכת לכולם כל השנה, ובייחוד שמחת תורה. זו הסיבה גם שבשמחת תורה רוקדים עם ספרים סגורים ולא פתוחים, כדי להגיד שזה לא משנה כמה תורה למדת ומה אתה יודע מתוך התורה, היא עדיין שייכת גם לך".
פרט להקפות באם המושבות, יתקיימו גם עשרות אירועי הקפות בעיר שעה לאחר צאת החג, בשיתוף האגף לחינוך ותרבות תורניים, ביניהם ניתן לציין את בית הכנסת ספרא בכפר גנים, בית הכנסת אוהל דן בשעריה, בית חם בעמישב, בית הכנסת בעץ החיים באחדות, בית כנסת משכן כדורי בנווה גן, בית כנסת היכל הקודש בהדר גנים, בית הכנסת חניכי הישיבות בחן הצפון ועוד. לכל האירועים הללו יגיעו זמרים ולהקות שישמחו את המשתתפים.
בבית הכנסת אחים ישראלית שבשכונת אחים ישראלית, יקיימו הקפות במהלך החג עצמו. "אנו מקיימים את ההקפות בשעת הצהריים של החג בבית הכנסת שלנו. יגיעו בערך כמאה איש שמתפללים בבית הכנסת", אומר ארמונד אלהרר, גבאי בית הכנסת, "ברגע שאנו גומרים להתפלל אנו לוקחים את ספרי התורה ועושים שש הקפות בתוך בית הכנסת עם המשפחות והילדים. בהקפה האחרונה אנו יוצאים החוצה ומקיפים את שכונת אחים ישראלית ואז חוזרים לבית הכנסת. מה שיפה זה לראות את השמחה של המתפללים בחג עם הספרים. מי שרוצה יכול בשעות הערב לקיים את ההקפות השניות במקומות שמקיימים זאת ברחבי העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר