מגרש החניה ברחוב גיסין בו תמוקם התחנה המרכזית הזמנית. צילום: זאב שטרן
מגרש החניה ברחוב גיסין בו תמוקם התחנה המרכזית הזמנית. צילום: זאב שטרן

תושבי אם המושבות לוועדה המחוזית: "תפסיקו מיידית את העבודות להקמת התחנה"

התושבים שלחו באמצעות עורך דינם מכתב הקורא להפסקת העבודות להקמת מתחם התחנה המרכזית הזמנית ברחוב גיסין בטענה שהן מתבצעות ללא היתר

פורסם בתאריך: 13.7.17 22:32

דיירי פרוייקט וואן אנד אונלי בשכונת אם המושבות, המתנגדים להקמת תחנה מרכזית זמנית ברחוב גיסין הסמוך, שלחו השבוע מכתב, באמצעות עורך דינם שי פוקס, לוועדה המחוזית לתכנון ובניה בטענה שהעירייה החלה בעבודות להקמת התחנה ללא היתר.

כזכור, התחנה המרכזית אמורה לקום ברחוב למשך 4 שנים, וזאת במקום התחנה הישנה שתיהרס ותיבנה ממחדש. "עיריית פתח תקווה הגישה ביום 15 ביולי בקשה למתן היתר להקמת מתחם תחנה מרכזית זמנית במקרקעין", כתב עו"ד פוקס, "הבקשה הוגשה כבקשה תואמת תוכנית, ללא פרסום כשימוש חורג והזמנה להגשת התנגדויות, על אף ששימוש חורג במקרקעין לתחנה מרכזית זמנית או קבועה אינו מצוי ברשימת השימושים המותרים בתוכנית תחת אזור בנייני ציבור, ולפיכך מהווה שימוש שכזה, למצער, שימוש חורג. אך על פי כן, כנגד הבקשה הוגשו מספר התנגדויות בהן התנגדות מרשיי. יצוין כי הועדה המקומית לתכנון ובניה טרם דנה בהתנגדויות, ועד כה אף טרם הוצא היתר כלשהו למתחם התחנה במרכזית הזמנית".

ההפגנה בגיסין צילום אודי כהן

ההפגנה בגיסין לפני שבועיים. צילום אודי כהן

כזכור, התושבים גם יצאו להפגין לפני כשבועיים בניסיון למנוע את הקמת התחנה, שלטענתם תהווה מפגע בריאותי ובטיחותי, "אלא שלמרות זאת, מזה מספר ימים החלו עבודות בניה אינטנסיביות מטעם עיריית פתח תקווה במקרקעין, לשם הקמת התחנה המרכזית הזמנית, ולפיכך מבוצעות העבודות ללא היתר", ציין פוקס, "מובן כי פניה לוועדה המקומית חתכנון ובניה בפתח תקווה- זרוע אחרת של העירייה, ממילא לא תועיל כי היא בעלת אינטרס בקידום הבניה, ולפיכך מופנה אליכם מכתב זה ובו דרישה שתפסיקו מיידית את ביצוע העבודות המתבצעות ללא היתר ובאופן לא חוק, דווקא על ידי מי שאמונה על קיום חוקי התכנון והבניה ואכיפתם, דבר חמור לאין שיעור".

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר