אליהו גינת. צילום זאב שטרן
הרב אליהו גינת. צילום זאב שטרן

החברה למתנ"סים שוקלת להפסיק את הפעילות בפתח תקוה אם אליהו גינת ימונה ליו"ר מקפ"ת

בשנת 2017 בעקבות דוח מבקרת העירייה, גירעון במקפ"ת ומחלוקת בינו לבין איציק ברוורמן, סיים גינת את תפקידו. גינת: "בדו"ח שפורסם לא היה שום דבר אישי נגדי, הכל היה עניין של מדיניות". העירייה: "גורמים בעלי אינטרס מפיצים שמועות"

פורסם בתאריך: 18.11.18 13:42

החברה הארצית למתנ"סים שוקלת בימים להפסיק את מעורבותה במפגשים – מרכזים קהילתיים (מקפ"ת), אם ימונה אליהו גינת, מספר 2 בסיעת ש"ס, ליו"ר מקפ"ת. גינת כיהן כיו"ר מקפ"ת בקדנציה הקודמת אך סיים את תפקידו במהלך הקדנציה. כעת, על פי גורמים בכירים, צפוי גינת לחזור לכהן כיו"ר מקפ"ת. בעקבות זאת, ציינו בחברה למתנ"סים, כי במידה והמינוי יעבור במועצת העיר, הם ישקלו אם להמשיך לקחת חלק בניהול מקפ"ת. יש לציין כי החברה למתנ"סים מממנת את שכרה של מנכ"לית מקפ"ת, לאה כץ, ולוקחת חלק בפרויקטים של מקפ"ת – שמפעילה חוגים וצהרונים ברחבי העיר. החברה הצטרפה לניהול מקפ"ת בשל גירעון כלכלי שהצטבר בקופת מקפ"ת בקדנציה הקודמת.

המרכז הקהילתי מאור יהודה. צילום: זאב שטרן

המרכז הקהילתי מאור יהודה. צילום: זאב שטרן

כזכור, בדוח ביקורת העירייה לשנת 2016 שפורסם על ידי מבקרת העירייה איילה קדוש, נטען בין היתר כי במתנ"ס מאור יהודה (שמופעל על ידי מקפ"ת) ושנועד לשמש אוכלוסייה חרדית שמתגוררת באזור, הפכה הספרייה בכניסה לבית כנסת, שפורסם אף באתר של המועצה הדתית ויש לו גבאי. עוד עלה בדוח הביקורת על כך שחלק מהציוד לבית הכנסת נקנה מכספים של חל"ד, וצוין כי במקום פעל כולל שבו למדו 20 אברכים. עוד צויין בדוח כי נכון לשנת 2016 למקפ"ת היה גירעון של 16 מיליון שקלים. לאחר פרסום הדוח, נטען כי הייתה מחלוקת בין ראש העירייה איציק ברוורמן לגינת, עד שבסוף גינת סיים את תפקידו במהלך 2017.

תגובת אליהו גינת: "בדוח שפורסם בזמנו אין שום דבר שהוא אישי נגדי. יש לי חוות דעת משפטית שאומרת שבכל מה שנעשה במקפ"ת אין משהו לא חוקי, אלא הכל עניין של מדיניות. אני לא רוצה להתעסק בבוץ. אני מציע שהחברה למתנסים תבדוק את עצמה לפני שהיא בודקת אחרים".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "לא התקבלה כל החלטה בנושא. ישנם גורמים בעלי אינטרס שעוסקים בהפצת שמועות, בשעה שראש העיר רמי גרינברג משקיע שעות רבות בעשייה ובבדיקת כל היחידות העירוניות, ובתוך כך גם במקפ"ת. כשיהיה מה לחדש, נעשה זאת בשקיפות".

מהחברה למתנ"סים נמסר: "החברה למתנ"סים הארצית גאה בשיתוף הפעולה עם פתח תקווה והצלחת רשת מפגשים בשנתיים וחצי האחרונות. אין בכוונתנו לדון בנושא פנייתכם בפומבי ואנו בטוחים שראש העיר הנבחר, אשר שם את המינהל התקין בראש מעייניו, לא יתפשר על כך ויפעל ביחד עם החברה למתנ"סים לקידום רווחת כלל תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מאוכזב קשות

    גרינברג לכלכת, אתה אמור להביא פוליטיקה חדשה וטובה ולא את מה שהיה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר