צילום אילוסטרציה: זאב שטרן
צילום אילוסטרציה: זאב שטרן

עונש קל של 80 שעות למען הציבור לסוחר סמים מפתח תקוה

הנאשם תועד בשני מיקרים מוכר סמים לסוכן משטרתי. סניגורו הצליח להעביר את התיק לבית המשפט הקהילתי, שהתחשב בתהליך השיקום שעובר הנאשם, למרות שלא מדובר בעבירה ראשונה שלו

פורסם בתאריך: 25.11.18 17:34

בית המשפט הקהילתי בתל אביב קבע עונש קל של 80 שעות שירות למען הציבור לסוחר סמים מפתח תקווה, שביצע עסקאות עם סוכן משטרתי בעיר. זאת לאור כך שסניגורו עו"ד אורי בר משה, הצליח לשכנע את בית המשפט שהנאשם החל בתהליך שיקום. בפני בית המשפט הוצגה העובדה שהנאשם תלמיד  ללימודי הנדסאי חשמל ומועסק כעוזר מהנדס בחברה ממשלתית.
תחילת הסיפור בחודש אוקטובר 2015. לפי גזר הדין שניתן על ידי השופט שמואל מלמד מבית משפט השלום בתל אביב, תועד ח' בן ה-26 בעל עבר פלילי, מוכר בשתי הזדמנויות שונות – אחת מהן ברחוב מונטיפיורי בעיר והשנייה ברמת גן, סוליית חשיש לסוכן משטרתי תמורת ארבעת אלפים שקל בכל פעם.  השופט ציין כי בית המשפט המחוזי קבע את רף הענישה בעבירות דומות לחמישה עד 18 חודשי מאסר בפועל לכל עבירה.
העונש המקל הושג לאחר שהסניגור עו"ד אורי בר-משה, הצליח לשכנע את בית המשפט להעביר את התיק לדיון בבית המשפט הקהילתי בתל אביב, אשר מתכנס אחת לשבוע, בבית המשפט השלום בתל אביב ובאותו הרכב, מתוך רצון לשקם את הנאשמים ולשמוע אותם בצורה בלתי פורמלית. עו"ד בר משה טען כי מדובר בנאשם "ייחודי" והסביר שהנאשם הוא סטודנט שסיים מכינה, נמצא בשנה א', עובד בצורה מסודרת וכל התסקירים מראים שהוא בתפנית. לפני כשנה, אכן הצליח עו"ד להעביר את תיקו לבית המשפט הקהילתי שסייע לו, בין השאר, בהשגת מילגת לימודים ועזרה בשכר דירה.
כיום הנאשם הוא תלמיד שנה שלישית ללימוד הנדסאי חשמל ומועסק כעוזר מהנדס בחברה ממשלתית. הוא הורשע בעבר בעבירות רכוש וסחר בסמים ובתיק זה נאשם בסחר בסמים ובקשירת קשר לביצוע פשע. הצעיר טען במעמד גזר הדין כי חלה התקדמות גדולה בדרך בה הוא רואה את המציאות ובית המשפט הקהילתי הועיל לו בכל התחומים.

עו"ד אורי בר משה צילום: פרטי

עו"ד אורי בר משה צילום: פרטי

במסגרת גזר הדין שניתן בבית המשפט הקהילתי, ציין השופט כי הוא רואה את העבירות בחומרה: "הנאשם היה חלק משרשרת סם הפוגעת בכלל האנשים המשתמשים בסם, בסובבים אותם ובכלל הציבור הנפגע מהמשתמשים. יחד עם זאת הנאשם הגיע לבית משפט קהילתי לאחר שהחל בהליך שיקומי וככל שעבר הזמן, נראה שהנאשם מחויב יותר ויותר להליך השיקומי …". בגזר הדין ציין השופט כי נוכח הליך השיקום העמוק והרציני שעבר הנאשם, בית המשפט סבור כי יש מקום לחרוג ממתחם הענישה וגזר עליו 80 שעות שירות למען הציבור, חצי שנה מאסר על תנאי, חצי שנה של צו מבחן וקנס של 1,000 שקלים.
סניגורו של הנאשם, עו"ד אורי בר-משה: "מדובר בדיוק על סוג המקרים שמחייבים את התערבותו של בית המשפט הקהילתי. אנו שמחים שזכינו לאוזן קשבת הן מצד הפרקליטות והן מצד בית המשפט הנכבד. אין ספק כי הנאשם עשה כברת דרך משמעותית ואכן, במבחן התוצאה – הישגיו מעידים על עצמם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר