ביקור השר כץ
ביקור השר ישראל כץ

הרמפה, האופניים והנתיבים המהירים: התוכניות של משרד התחבורה בפתח תקוה

שר התחבורה ישראל כץ ובכירי משרדו ביקרו היום בפתח תקוה ונפגשו עם ראש העירייה רמי גרינברג והפקידות הבכירה. בפגישה הוצגו התוכניות העתידיות. צפו בפגישה

פורסם בתאריך: 25.11.18 20:26

שר התחבורה, ישראל כץ, הגיע הבוקר לפגישת עבודה בעיריית פתח תקוה עם צוות מורחב, שכלל את מנכ"ל המשרד, מנכ"ל נתיבי ישראל, מנכ"ל נתיבי איילון, מנכ"ל נתע, מנכ"לית הרשות לבטיחות בדרכים, נציגי רכבת ישראל ועוד. בפגישה נדונו מספר סוגיות מרכזיות בנושא מצוקת התחבורה בעיר. "חייבים ליצור רשת תחבורה ציבורית ומציאת פתרונות לתשתית הבעייתית כדי לפתור את מצוקת הפקקים" אמר ראש העירייה, רמי גרינברג לשר.
משרד התחבורה הציג בפני גרינברג ובפני הפקידות העירונית הבכירה ומינהל הנדסה, מספר מגה פרויקטים מתוכננים. השאלה היא האם ומתי ייצאו הפרויקטים לפועל.

צפו בפגישה (תמונות ו-וידיאו לשכת דובר העירייה):

הפרויקטים שהוצגו:

חיבור רמפת הדר המושבות לכביש 4 – על פי נציגי משרד התחבורה התוכנית מצויה בשלב הסטטוטורי בוועדה המחוזית, שלב שיסתיים בעוד חודש ולאחר מכן יחל תכנון שיארך שנה וחצי. זמן הביצוע המשוער הוא שנתיים, תעשו את החשבון לבד. השקעה משוערכת: 250 מיליון שקלים.
פרויקט אופני דן – מתוכננת רשת מסלולים מהירים רחבי היקף לאופניים באורך 15 ק"מ. בפתח תקוה יוקמו שני מסלולים, לאורך כביש הדר המושבות ולאורך כביש 471, אליהם יתחברו שבילי אופניים מקומיים שייצרו רשת לנסיעה מהירה באופניים. עלות:  כ-100 מיליון שקלים. משרד התחבורה יתקצב אף את הקמת השבילים העירוניים.
פרויקט מהיר לעיר – פרויקט הדגל של משרד התחבורה שמטרתו הקמת נתיבי העדפה לאוטובוסים בתוך העיר. בפתח תקוה ישנם שלושה רחובות בפרויקט המצויים בתכנון לקראת ביצוע.
בפגישה עדכן מנכ"ל חברת נתע, יהודה בר און, כי החברה תניח את מסילות הרכבת הקלה של הקו האדום החל מחודש ינואר הקרוב. הרכבת מתוכננת לפעול בחודש אוקטובר 2021 ותנועת הקו האדום אמורה לחולל מהפכה בניידות בגוש דן ולהוריד את כמות כלי הרכב מהכבישים. הקו יסתיים בתחום התחנה המרכזית. הוא יעבור גם באזור תחנת הרכבת של קריית אריה, שם יפעל מרכז תחזוקה ותפעול של הרכבת (דיפו) וכן, תחנת רכבת שתשתלב עם תחנת רכבת ישראל.

ביקור השר כץ

ביקור השר ישראל כץ

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי משרדו נערך לבצע פרויקטים בפתח תקוה בגובה של שני מיליארד שקלים: "כל הצוות הבכיר עומד כאן לרשותכם ועל מנת לקדם את הפרויקטים, אני מנחה את צוות משרדי להקים את "צוות פתח תקוה" שיתכנס אחת לחודש עם מהנדסת העיר וצוותה". בפגישה טען צוות המשרד שלא היה שיתוף פעולה עם ההנהלה הקודמת והם מברכים על ההתארגנות לקיום ישיבה מיידית עם צוות משרד התחבורה.
ראש העיר רמי גרינברג הודה בחום לשר כץ ולצוותו על שטרחו ובאו בהרכב מלא לפתח תקוה. "פתח תקוה נמצאת הרבה מאחור בכל הנוגע לתשתיות תחבורה ואני מאוד מתרשם מהנכונות של השר וצוותו לסייע לנו לתקצב ולקדם תכניות משמעותיות שיהוו בשורה חשובה לכלל תושבי העיר", אמר ראש העירייה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושבת שנוסעת על בסיס יומי בתחבורה ציבורית

    רכבת ? אופניים ? מה עם אוטובוסים ??? ישנם מקומות שאין אליהם תחבורה ציבורית כלל, משכונת אם המושבות אין אוטובוס למקומות הכי מרכזיים. קו 44 מגיע פעם ב 40 דקות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר