אורי אהד צילום גדי אהד
אורי אהד צילום גדי אהד

תושבים רבים קיבלו הודעה על מדידה מחדש של דירותיהם לצרכי ארנונה

חבר המועצה אורי אהד פנה אל ראש העירייה, רמי גרינברג, בדרישה לעצור את המדידות. "לא רק שמוזר כיצד תושבים שונים בכתובות שונות קיבלו מכתב זהה, לחלוטין, הרי שחמור מכך, העירייה אינה 'מנמקת' כיצד 'התגלתה' חוסר ההתאמה", כותב אהד

פורסם בתאריך: 3.12.18 16:43

עיריית פתח תקווה פנתה בימים האחרונים לבעלי דירות בעיר בדרישה לאפשר לחברה מטעם העירייה לבצע מדידות בשטח הדירה, כל זאת בטענה כי חיוב הארנונה אינו תואם את שטח הדירה בפועל. תושבים בעיר קיבלו בימים האחרונים מכתבים מהעירייה בהם נכתב: "עקב בדיקה שבוצעה בספרי העירייה לעניין חיובי הארנונה, נראה כי לכאורה, שטח הדירה שבגינו מונפק חשבון הארנונה בגין הנכס שבבעלותכם, אינו תואם את שטח הדירה בפועל. בהתאם להוראות משרד הפנים מחויבת עיריית פתח תקווה, לבצע מדידות לאימות נתוני הנכסים מתוך מטרה לקבוע שומת אמת חוקית ואחידה. לפיכך, אנו נאלצים למדוד את שטח הדירה".

עיריית פתח תקווה צילום זאב שטרן

עיריית פתח תקווה צילום זאב שטרן

בשל כך, פנה חבר המועצה אורי אהד לראש העירייה רמי גרינברג בדרישה לעצור את המדידות. "לאחרונה החלו תושבים רבים בעיר לקבל לבתיהם מכתב מעיריית פתח תקווה המחייב אותם לבצע מדידת שטח נוספת לדירתם", כתב אהד, "המכתב אשר העתקים ממנו נשלחו לתושבים שונים, קובע בנוגע לכלל התושבים אשר קיבלו אותו, ללא יוצא מהכלל, בנוסח מעורפל במכוון, כי 'בבדיקה שנערכה נראה כי שטח הדירה בגינו מונפק חיוב הארנונה אינו תואם את השטח בפועל'. לא רק שמוזר הדבר הכיצד תושבים שונים, הגרים בכתובות שונות, קיבלו מכתב בנוסח זהה לחלוטין, הרי שחמור מכך, העירייה כלל אינה 'מנמקת' כיצד 'התגלתה' חוסר ההתאמה, שהרי העירייה בעצמה ערכה את המדידות השונות מלכתחילה, כך שאם קיים חוסר התאמה הרי שהעירייה היא זו האחראית לכך".
אהד, יחד עם חברי סיעתו, איציק ישראל ותמי ז'טלני, ציינו כי התושבים אשר פנו אליהם, מחלקים שונים בעיר, לא ביצעו בביתם כל עבודות הרחבה, שיש בהן להגדיל את שטח הדירה. הם ציינו אומנם כי לא בהכרח שהתוכנית למדידת הדירות החלה בקדנציה הנוכחית, וכי אין מחלוקת כי כלל התושבים חייבים לשלם תשלום ראוי המתייחס לנכס בו הם גרים ואם אכן יש חוסר התאמה אז יש צורך לתקן זאת. לפיכך, הם דורשים לעצור את המדידות על לקבל תשובות למספר נושאים הנוגעים לדבר ולהתקשרות עם החברה החיצונית של העירייה.
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "הדירות שאנו מבקשים לבצע בהן מדידה נמדדו בעבר, לפני שנים, מדובר בבדיקה מקצועית הנוגעת לשכונה ספיציפית בשלב זה, על מנת לבדוק את מספר התושבים שגרים בה בפועל לעומת הרישומים הקיימים שבאמתחתנו, דבר המשפיע על מתן השירות של העירייה והיקפיה. אכן, נראה ששטח הבתים שאנו מבקשים למדוד אינו תואם את חיובי הארנונה. אם בשל טעות בתוצאות המדידה או בשל תוספות בנייה. גם אם מדובר בטעות, העירייה אינה אמורה להנציחה. מדיניות ראש העיר היא ייעול המערכת וצמצום הבזבוז, על מנת שהתושבים יקבלו את השירות הטוב ביותר מחד, והקטנת נטל התשלומים מאידך, דבר שלא נעשה בעבר אלא ההיפך – עד כה כספי העלאת הארנונה הלכו לתוך המערכת במקום לרווחת התושבים – מדיניותו של ראש העיר כבר מורגשת בשטח. חשוב לציין כי כיום אמצעי המדידה והכנת התשריטים הינם מדויקים יותר ולכן גם תוצאות המדידה מדויקות יותר, ביצוע מדידה אחת למספר שנים הינו צעד הכרחי המבוצע גם על ידי עיריות נוספות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. צביקה

    מר חקק, מה הקשר בין גודל הדירה למספר התושבים? מה השטויות הללו? נא להפסיק לחרטט…
    אתה יכול לומר שהעירייה החליטה למדוד מחדש כי ככה בא לא, כי יש חשש שלא מדדו טוב בעבר…
    מעבר לזה שטויות במיץ עגבניות
    ומכיוון שאצלי הייתה מדידה ואתה מדבר על שכונה ספציפית, אז זו רמת ורבר…
    ומר אוהד, הוא מצא ששילמתי כל השנים יותר מדי… כלומר המדידה עבדה לטובתי… אז רגע, אולי לא שווה לעצור?

  2. אבי

    כל הכבוד!
    באמת יש הרבה יחידות דיור בעליית הגגות שבעיר ובשכונות …שנבנו ללא היתרי בניה ..לפחות ישלמו ארנונה.

  3. ענת

    גם אצלי ערכו מדידה לפני שבוע או שבועיים. למיטב הבנתי יש ליגיטימציה לעירייה לעשות זאת והיא לא היחידה אלא זה הליך מקובל. לא מבינה אתהתושבים שפנו בתלונות- הרי אם לא ביצעו שינויים בדירה שלהם, ממה יש לחשוש? חוץ מזה, שיטת המדידה פשוטה, מהירה ומתבצעת באמצעות מיכשור אלקטרוני.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר