מטרו בלונדון צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
מטרו בלונדון צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

11 תחנות מטרו בפתח תקוה, 6 בראש העין. איפה יוקמו התחנות?

רגע לפני התכנסות הוועדה הלאומית לתשתיות לקביעת התוואי הסופי, חשף היום דה מרקר את פריסת התחנות של שלושת קווי המטרו בגוש דן ובשרון קבלו את רשימת התחנות המלאה

פורסם בתאריך: 10.12.18 11:21

ביום חמישי הקרוב תתכנס הוועדה הלאומית לתשתיות על מנת לדון בתוואי הסופי של קווי המטרו בגוש דן ובשרון. הבוקר חשף דה מרקר שבתום מהלך תכנוני שעלה לפי הפרסומים כחצי מיליארד שקל, השלימה נ.ת.ע תוכנית המורכבת משלושה קווים עיקריים: קו על ציר צפון – דרום המכונה מטרו 1 – שאורכו 73 ק"מ והוא כולל 53 תחנות ב–14 יישובים; קו על ציר מזרח – מערב – מטרו 2 , שאורכו יהיה 28 ק"מ ויהיו לו 27 תחנות בשמונה יישובים; וקו חצי מעגלי בין דרום לצפון המכונה מטרו 3 – באורך 39 ק"מ, ועליו 29 תחנות בעשרה יישובים. היעד שהוצב לחברת נ.ת.ע הוא לסיים את הקמת רשת המטרו הראשונית עד שנת 2030 מבלי לפגוע בחיי העיר ובפעילות המסחר, התעסוקה והמגורים וכמובן מבלי לסכן את הציבור.

מטרו בלונדון צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מטרו בלונדון צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

לפי התוכנית שפורסמה, בפתח תקוה יהיו 11 תחנות. 
על פי התוכנית בעיר יהיו שש תחנות של קו מטרו 2. הקו יעבור באזורים בנויים: 1. ברחוב אחד העם פינת אהרונסון 2. בפינת הרחובות דגל ראובן והנשיאים מצדו הדרומי של המרכז הרפואי רבין 3. ברחוב בן גוריון פינת יטקובסקי 4.ברחוב העצמאות פינת בן גוריון. בנוסף על פי התוכנית שתיים מהתחנות של קו זה יהיו בשכונות החדשות שיוקמו על קרקע מחנה סירקין, בסמוך לשכונת הדר גנים.
בנוסף יעבור בעיר גם קו מטרו 3 לו יהיו חמש תחנות בפתח תקוה: 1. ליד האצטדיון על דרך אם המושבות 2. בפינת הרחובות גיסין והשפלה בפאה המזרחית של אזור התעסוקה קרית אריה 3. ברחוב קפלן ליד בית החולים בילינסון 4. ברחוב אבי אורן פינת רחוב הצייר צבי שור, בגבול הצפוני של שכונת נווה עוז 5. בדרך רבין פינת ברדיצ'ב בפינה הדרום מערבית של שכונת כפר גנים ג'.

בראש העין והסביבה יהיו שש תחנות של קו מטרו 2:

1. הקו יעבור ליד קיבוץ גבעת השלושה  2. ליד תחנת רכבת ישראל שמחוץ לעיר כיום 3. ברחוב יהושע בן נון פינת השריון בגבול הצפון מזרחי של העיר 4. בהצטלבות הדרכים מנחם בגין ונחל רבה. שתי תחנות נוספות יהיו בשכונת נווה אפק – אחת בשולים ברחוב ז'בוטינסקי, במקום שבו הוא הופך לרחוב יגאל אלון ואחת בקצה רחוב יגאל אלון בהצטלבות עם רחוב ניסים אלוני – שעל פי המפות מתוכננת כתחנה וסביבה תיבנה שכונה.
בסמוך לראש העין סומנו שלוש אפשרויות לשטחים שישמשו כדפואים (אזורי תחזוקה ואחסון ציוד, קרונות וקטרים שנדרשים לתפעול המטרו), מדרום למחלף קסם.

לקריאת הכתבה המלאה בדה מרקר כנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דורון

    להתחיל את עבודות בעיצומן על הקו מטרו 1 שמתחיל משתי שלוחיות: רחובות, נס-ציונה, ראשל"צ, רמלה ולוד עד שתי שלוחיות צפוניות: כפר-סבא, רעננה ולהפעילו בשנת 2025! זה הקו שצריך להיות הראשון שצריך לעבוד עליו בדיוק כמו שעובדים על הקו האדום

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר