ההפגנה של עובדי מתחם ירקונים בכניסה לעירייה. צילום: זאב שטרן
ההפגנה של עובדי מתחם ירקונים בכניסה לעירייה. צילום: זאב שטרן

עשרות עובדים הפגינו: "אם יסגרו את מתחם ירקונים נלך הביתה"

בעקבות ההחלטה על סגירת המתחם העובדים יצאו הבוקר ב-10:00 למאבק במטרה להשיג ארכה נוספת. "הגענו לסוף ואנו מבקשים עזרה", אומרת לילך שפר, יו"ר ועד העובדים ברשת אייס

פורסם בתאריך: 18.7.17 07:00

כמה עשרות עובדים במתחם ירקונים הגיעו לפני זמן קצר להפגין ברחבת העירייה, זאת בשל סגירת המתחם הצפוי בתחילת חודש ספטמבר. המפגינים, כמו גם ועד הנהלת אייס שאירגן את ההפגנה, דורשים ארכה של שנתיים בסגירת המתחם, כל זאת כדי שיוכלו להתארגן בשטח חלופי ובכך ימנעו פיטורי מאות עובדים.

במתחם ממוקמות מספר רשתות שיווק גדולות, כמו למשל אייס, צומת ספרים, אופיס דיפו, מחסני תאורה ועוד, והוא מספק פרנסה למאות משפחות, חלקן מפתח תקוה. כזכור, בית משפט השלום בכפר סבא פסק קבע כי המתחם יסגר, לא יאוחר מ-1 בספטמבר, כאשר ב-1 ביוני 2018 יכנס לתוקפו צו ההריסה הראשון של 1,700 מ"ר שטח עיקרי ועוד 300 מ"ר שטח שירות משטחי המתחם.

העובדים המפגינים הביעו חששות לגבי עתידם. "אני עובדת 11 שנה ברשת אייס כקופאית וכקופאית ראשית", אומרת ילנה גרצ'וב, בת ה-50, "אם יסגרו את המתחם אני אלך הביתה. ההרגשה בעבודה היא מאוד קשה כי אנו יודעים שעומדים לסגור. מדובר בעובדים שזאת הפרנסה שלהם. מה גם שעבורנו זה כמו בית ומשפחה. אנו רוצים ארכה כדי שהרשת תוכל להתמקם במקום חדש וככה לא יפטרו אותנו. מדובר בסך של כ-100 עובדים שיאבדו את מקום עבודתם".

"אני עובדת ברשת אייס כבר 9 שנים", אומרת אנג'לה סלם, עובדת במחלקת הריהוט, "יש לי שני ילדים קטנים וגם את בעלי פיטרו לא מזמן מהעבודה. מדובר בהרבה עובדים שעלולים לעזוב את העבודה וזה לא יהיה קל, כי אנו מקבלים את כל התנאים הסוציאליים שלנו ברשת פרט למשכורת כמובן, ולכן יהיה לנו קשה אם המקום יסגר".

"אנו מבינים שמדובר באדמה חקלאים שהפעילו אותה המון שנים. אנו שומרי חוק ונמלא אחר צו בית המשפט", אומרת לילך שפר, יו"ר ועד העובדים ברשת אייס, "אך אנו מבקשים שנתיים של ארכה כדי שהעובדים לא יפגעו ושנוכל למצוא מקום חלופי. נכון שהיו ארכות קודמות, אבל היה נראה גם שמגיעים להסדר על הקרקע. אנו לא נכנסים לפוליטיקה, אלא רק פועלים לטובת העובדים. הגענו לסוף ואנו מבקשים עזרה. רק בחברת אייס יש מאה משפחות שמתפרנסות מהעבודה שם, ואין לנו מה לעשות איתם. האווירה בסניף היא מאוד קשה, אנשים נמצאים בחוסר ודאות. יש לנו עובדים שהם לפני פנסיה ויהיה להם קשה למצוא עבודה".

בהנהלת הרשת ציינו כי נכון לעכשיו, הם לא יוכלו לקלוט את העובדים בסניפים אחרים באזור המרכז, ולכן ההערכה היא שכ-80 אחוז מכלל העובדים יפוטרו במידה והמתחם יסגר. פרט לבודדים שכן יקלטו בסניפים אחרים, הרוב יפוטרו ותהיה לכך גם השפעה על הרשת כולה מאחר וסניף ירקונים נחשב לגדול ומרכזי, שגם פתוח בשבת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר