י' ליד מטוס קרב
י' ליד מטוס קרב

י' מפתח תקוה עושה היסטוריה בקורס טיס: "זו זכות לקחת חלק בכוח מאוד משמעותי של צה"ל"

לראשונה בתולדות הקורס היוקרתי, יעמוד על מגרש המסדרים ויקבל כנפיים בטקס הסיום, בן הקהילה האתיופית. אמו של י': "אני מאוד מתרגשת ואני לא מפסיקה לקבל כל היום טלפונים"

פורסם בתאריך: 21.12.18 10:05

ביום רביעי הבא ה-26.12 ייערך טקס סיום קורס טיס מחזור 177 של חיל האוויר. י' מפתח תקוה יעשה היסטוריה: לראשונה יעמוד על מגרש המסדרים ויקבל כנפיים יוצא הקהילה אתיופית. י' ישובץ כנווט קרבי בחיל האוויר, משפחתו ותושבי השכונה בה הוא מתגורר מאוד מתרגשים מכך. בשכונה כבר מתכננים לעשות לו מסיבה וקבלת פנים חגיגית. "אני לא מכיר אותו באופן אישי מקרוב, יש בינינו היכרות של שלום שלום בשכונה, אבל מדובר בילד מאוד חביב וצנוע", מספר שי אנטבי, תושב השכונה. "הוא ילד מאוד אדיב ואנחנו חושבים לעשות לו קבלת פנים על מנת לחמם את המשפחה ולראות איך אפשר לעשות פרויקט על מנת לתת תקווה לבני הקהילה". אמו של י', רחל, מוסיפה: "אני מאוד מתרגשת ואני לא מפסיקה לקבל כל היום טלפונים".

"מגיל צעיר ידענו שהוא יצליח בכל מה שהוא יעשה", מספרת האם. "הוא ילד מקסים, מתוק, טוב וחכם. בהתחלה שהוא הודיע לנו שהוא יוצא לקורס טייס, לא ידענו מה זה אומר, מה הקשיים אותם הוא יחווה ולאט לאט התחלנו ללמוד, להבין שהוא נמצא בטופ של הטופ. מדובר במסלול מאוד קשה ולאורך כל הדרך ליווינו אותו, וכשהוא חוזר הביתה, אנחנו מקבלים אותו באהבה ותומכים בו".
הוא שיתף אותם בחוויות מהקורס?
"כמעט ולא. כשהיינו שואלים איך היה, אז הוא היה אומר שהכל בסדר. בכל פעם שהוא היה עובר שלב, הוא היה מתקשר להודיע ותמיד התרגשנו בשבילו. הוא עובד קשה, אבל הוא מאוד צנוע ולא עשה מזה עניין באף שלב".
ל-י' שני אחים – אח בוגר בן 25 שהיה לוחם בפלס"ר גולני ואחות בת 20 שעשתה שנת שירות. "אנחנו חינכנו את הילדים שלנו לתרום ולתת למדינה כמה שיותר", אומרת רחל, "אני חלמתי להגיע לפה לארץ ישראל ואני מחנכת אותם לאהוב את הארץ. זו המדינה שלנו, הארץ שלנו ואני מאחלת לו שיילך בשלום ויחזור בשלום".
מתרגשים לקראת הטקס?
"כמובן, מאוד מתרגשים".

י' עצמו אמר: "להיות צוות אוויר מבחינתי, זה הזכות לקחת חלק בכוח מאוד משמעותי של צה"ל ומדינת ישראל בכלל.
כשאני הגעתי לקורס, אז כמו כל אחד שמגיע למקום חדש, אתה מלא בדעות קדומות ומלא במחשבות ואתה מופתע לגלות שיש מסביבך אנשים, אנשים ששמחים, אנשים שכועסים, אנשים שאתה רב איתם, אנשים שאתה שמח איתם ובני אדם. אתה מבין פתאום שזה אפשרי, אתה מבין שיש לך מקום, יש לך בהחלט עם מי להתקדם ויש לך בהחלט איך להתקדם. התחושות של סוף קורס הן מורכבות. קודם כל הסיום של שלוש שנים ארוכות מאוד, שהשקעת כל כך הרבה והגיע הזמן, סוף סוף לעמוד על רחבת המסדרים ולקבל כנפיים, שזה בעצם רק תחילת הדרך. אני רוצה לומר לכולם – תגיעו לכל מקום שבו תהיו עם כל הרצון להצליח, לשנות, לשפר ולעשות הכי טוב שאתם יכולים וזה מה שעושה אותנו לצבא חזק".

י' הוא בוגר המכינה הקדם הצבאית הישיבתית 'בני דוד' בעלי בראשות הרב אלי סדן. במכינה מספרים על תלמיד וחבר טוב, שמתחילת הדרך ידעו שהוא יגיע רחוק. "הוא בחור רציני ויש לו גם כישרונות, יכולות והתמדה ואת כל זה ראינו גם בישיבה", מספר הרב סדן. "מהרגע הראשון ידענו שהוא בחור מאוד רציני, שקדן, טוב לב וכולם אהבו אותו. אין בקהילה האתיופית שום בעיה מהותית שמונעת מהם להגיע למקום רחוק. מה שכן, הם הגיעו מתרבות זרה, שמבחינת הידע, התרבות והחינוך שקיבלו, גורמת להם להשתלבות יותר קשה. אבל ניתן לראות שהחברה האתיופית מתחילה להשתלב לאט לאט, זה תהליך שלוקח זמן ואנחנו שמחים על כך. מבחינתנו, הם ישראלים לכל דבר".

הוא מציין שיש להם לא מעט בוגרים שהשתלבו בצבא בתפקידים גבוהים. "הלימודים בישיבה הם ברמה מאוד גבוהה, גם בגמרא, באמונה ואם הוא לא היה בעל רמה אישית הוא לא היה מצליח להשתלב. הוא השתלב טוב גם מבחינה לימודים וגם חברתית. אצלנו הוא קיבל העמקה, כיוון רוחני, ערכים וציונות, אבל את הבסיס היה לו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משה מפף0פ"ת שוטר בדימוס.

    ברכה אני רוצה לברך את י' שסיים בימים אלה קורס הטיס והוא תושב עירנו, אני סומך על ראש העיר שידע איך לשמח את משפחתו ואת העיר בכלל, בע"ה שיצליח בכל דרך שיבחר, הבאת גאווה לעיר בהצלחה חמוד.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר