בניין ברחוב קפלן המופיע ברשימה צילום זאב שטרן
בניין ברחוב קפלן המופיע ברשימה צילום זאב שטרן

"עדיין יש מבני פל-קל מסוכנים בפתח תקוה"

31 מבנים בעיר נבנו בשיטת הפל-קל ולא עברו שיקום או נהרסו, כך עולה מתשובת העירייה לבקשה של התנועה לחופש המידע

פורסם בתאריך: 10.5.17 19:17

לפני 16 שנים רעשה הארץ בעקבות אסון ורסאי, בו קרסה אחת הקומות באולם אירועים וגרמה למותם של 23 אנשים ולפציעתם של כ-380 נוספים. אחרי האסון הוצאה שיטת הפל-קל אל מחוץ לחוק, אך ברחבי העיר עדיין יש מבנים שנבנו באותה השיטה. בעקבות פניה שנשלחה לפני כחודשיים על ידי התנועה לחופש המידע העבירה העירייה רשימה של 31 מבנים ברחבי העיר שנבנו בשיטת הפל קל.

"16 שנים אחרי אסון וורסאי ועדיין יש מבני פל-קל החשודים כמסוכנים בפתח תקווה", אמרה השבוע נירית בלייר, מנכ"לית התנועה לחופש המידע, " התנועה לחופש המידע מבצעת בימים אלו בדיקה ארצית לחשיפת מבני פל-קל מסוכנים וזאת כדי להזהיר את הציבור מפני אזלת היד של המדינה בטיפול בתופעה. במטה הפל-קל הארצי, יצויין, לא טרחו לפרסם את המידע החשוב הזה לטובת הציבור. עכשיו המידע חשוף – בתי כנסת, משרדים, מבנים המאוכלסים על ידי אנשים עובדים יום יום ועוד. מבנים שהמדינה קבעה שיש לבדוק, להרוס או לחזק אותם כבר לפני עשור ויותר. אנחנו מקווים שהפרסום והשלכתו על ערך המבנים, יהיו תמריץ לרשויות לטפל במבנים, אם הסכנה הנשקפת לציבור מהם לא היתה תמריץ מספק עד כה".

תגובת העירייה: "פתח תקוה צוינה לשבח כאחת העיריות שמשקיעה משאבים וטיפלה ברשימות המבנים לפי הנחיות הגורם האחראי במשרד הפנים. המבנים ברשימה ובמעקב שלנו. עובדים לפי הנחיות משרד הפנים. חלק הוכרז כמבנה מסוכן וחלק במעקב בלבד. יצויין שהחובה על הטיפול הפיזי חלה על בעלי הנכסים. אנו ממשיכים במעקב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר