מחנה סירקין. צילום זאב שטרן
מחנה סירקין. צילום זאב שטרן

"500 דונם נוספים לא יפתרו את בעיות התחבורה בסירקין, אלא להיפך"

משרד האוצר צפוי להתחיל היום בהליך לצירוף 500 דונם נוספים לפרויקט הבנייה בסירקין, לצורך כבישים. משה פישר: "החשש שלנו הוא שיהיה מצב הפוך, ושמראש העין ינצלו את הכביש ויוסיפו על העומס שיהיה"

פורסם בתאריך: 24.12.18 13:27

משרד האוצר צפוי לבצע היום תיקון הכרזה על תוספת של 500 דונמים למחנה סירקין, שיעמוד בכללי על 2,600 דונמים. בהצעת ההחלטה של משרד האוצר נכתב בנוגע לבסיס סירקין: "לתקן את החלטת ממשלת ישראל מיום 22.6.17 כך שמתחם סירקין יורחב בכ-500 דונמים ויעמוד על כ-2,600 דונמים בכדי לאפשר חיבור תחבורתי של המתחם לדרכים ראשיות".
"יש הכרזה על 500 דונם מצפון מזרח לסירקין על שטחים של גבעת השלושה ועינת", אומר משה פישר, יו"ר ועד הפעולה בנושא הבנייה על שטח בסיס סירקין, "זה אומר שיסללו דרכים מכיוון סירקין לכיוון ראש העין וכביש 444. כלומר, המינהל בא ואומר שב-500 דונם האלו הם לכאורה מצאו פתרון לבעיות התחבורה שלנו, ואם הם יפקיעו עוד 500 דונם אז הם יוכלו לעשות תשתיות לדרכים. מלכתחילה היו צריכים לראות איך פותרים את בעיות התחבורה, וזה לא יפתור את בעיות התחבורה. החשש שלנו הוא שיהיה מצב הפוך, ושמראש העין אנשים ינצלו את הכביש שיסללו וככה הם יגיעו יותר מהר לפתח תקוה, ואז הם יכנסו דרך השכונה החדשה ויוסיפו על העומס שיהיה שם. מה שיהיה בדיון היום זו הכרזה על השטח הזה, שזה תנאי בסיסי להתחלת תהליכים מתקדמים יותר. אחרי זה התוכנית תעבור לוותמ"ל לתכנון, ואם לא תהיינה התנגדויות, זה ייצא לביצוע".

משה פישר בשטח הבניה בכפר סירקין. צילום: זאב שטרן

משה פישר. צילום: זאב שטרן

כזכור, על שטח בסיס סירקין צפויים להיבנות כ-12 אלף יחידות דיור, מה שגורר אחריו כבר חודשים רבים התנגדות של תושבים מהעיר ושל העירייה, שחוששים מקטסטרופה תחבורתית ודורשים מהרשויות למצוא פתרונות תחבורה טרם הבניה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר