מדורת ל"ג בעומר צילום ארכיון אוליבייה פיטוסי
מדורת ל"ג בעומר צילום ארכיון אוליבייה פיטוסי

חגיגות ל"ג בעומר בעיר: היערכות מוגברת של כוחות הכיבוי והמשטרה

אנשי סיירת ההורים ועיר ללא אלימות יתגברו נוכחות ברחבי העיר. תושבים מוזמנים להצטרף לפעילות. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 10.5.17 19:22

ערב ל"ג בעומר מתקיים השנה ביום ראשון ה14 במאי, אחרי שמשרד החינוך דחה את החג ביום, על מנת לא לחלל שבת. בגני הילדים ובשכבות הצעירות החלו להדליק מדורות כבר מתחילת השבוע. גם השנה, החליטו להמשיך בעירייה את עידוד המדורות המשותפות במסגרתו חילקה העירייה עצים וקרטיבים. "אנחנו מנסים בכל שנה לצמצם יותר ויותר את המדורות על מנת למנוע את זיהום האוויר", אמרה סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק איכות הסביבה, אורלי דוידאי, "לשמחתי הוועדים וההורים מבינים את חשיבות הצמצום והשמירה על איכות הסביבה והשנה היתה הצלחה אדירה והיה ביקוש של מעל ומעבר, הגענו ללמעלה מ50 מדורות ומדובר בלוגיסטיקה מאוד מורכבת והעובדים עושים עבודת קודש".

אלי מור, יו"ר וועד ההורים העירוני הוסיף: "אנחנו כוועד הורים מעודדים את כל נושא המדורות המשותפות על מנת לצמצם את המדורות, מתוך הבנה של נושא איכות הסביבה".

"מחזק את הקהילתיות"

מי שממשיך במסורת המדורות המשותפות הוא רועי פן, תושב שכונת נווה גן, שביום חמישי (אחרי סגירת העיתון) צפוי לקיים זו השנה הרביעית מדורה שכונתית. השנה ייקחו בה חלק כ- 20 גני ילדים ותלמידי כיתה א'. "חסכנו עד כה מעל ל-60 מדורות",  אומר פן, "המטרה היא להפחית את זיהום האוויר כמו גם מטרדי רעש לשכנים. אנחנו מרכזים את הרעש של 20 גנים וכיתות א' ליום אחד. המטרה היא כמובן  גם להגדיל את הבטיחות של המשתתפים. כשגן מסוים שהולך לעשות מדורה, הוא לא דואג לאבטחה, אמבולנס וגדרות בטיחות. וזה גם מחזק את הקהילתיות בשכונה. במיוחד כשיש לך יותר מילד אחד ואפשר לחגוג איתם ביום אחד".

פן מוסיף שבמסגרת האירוע יחולקו 1,400 קרטיבים, כמספר הילדים וההורים, ויוצבו במתחם 10 עמדות של פופקורן ופירות ללא תשלום. "וויתרנו על שערות סבתא כחלק מאורח חיים בריא. בנוסף, יהיו פינת יצירה, פינת פיסול בחימר, עמדת לקים וקעקועים, שלוש מאפרות מקצועיות, 27 עמדות משחק וכדומה". בעבור הפעילות תלמידי כל גן וכיתה שילמו 150 שקלים .

על מנת לשמור על שלומם של הילדים, יסתובבו בין המדורות ברחבי העיר מספר צוותים, ביניהם הצוותים של סיירת ההורים ועיר ללא אלימות. רחל פומרציק, מנהלת הרשות העירונית למלחמה בסמים ואלכוהול בעירייה אמרה: " אנחנו נערכים לערבים כמו ל"ג בעומר במתכונת מיוחדת המשלבת את כל עובדי הרחוב והמשטרה. מתנדבי סיירת התושבים, עובדי עיר ללא אלימות, ניידת עלם של האגף לטיפול בפרט והמשטרה יסיירו בעיר. הפעילות משותפת ומשתתפים בה צוותים המורכבים מנציגי הגורמים השונים והמשטרה מגבה במקרה הצורך אם ישנם אירועי אלימות וכדומה, הדורשים את התערבותה. הפעילות נעשית באותה מתכונת זו כבר שנה שנייה ומוכיחה את עצמה. לנו זו הזדמנות להכיר גם הורים אלו המלווים את ילדיהם במהלך הערב, להעביר מסר ולגייס מתנדבים חדשים".

פומרציק מדגישה שהמסר העיקרי הוא שנוכחות הורים חשובה ביותר בכל גיל. "חלק גדול מהתופעות החברתיות השליליות נובע מהסרת האחריות של ההורים מעצמם, מהעדר נוכחות של הורים בחיי ילדיהם, מהימנעות מחינוך לערכים, מחוסר הצבת גבולות ועוד. חלק גדול מההורים מעדיף לאפשר הכל, לתת, לקנות ולא להתמודד באמת עם גידול ילדים, עם הצבת גבולות, עם אמירת לא, עם עבודת החינוך שהיא עבודה סיזיפית ויומיומית הדורשת הרבה סבלנות, הבנה של השפעת ההתנהגות שלי כהורה על עתיד הילד".

ניידת משטרהצילום טס שפלן

ניידת משטרה צילום טס שפלן

במשטרת פתח תקוה נערכים למדורות ל"ג בעומר בכוחות מתוגברים שיתרכזו בעיקר באזור המדורות. במשטרה מציינים כי הכוחות יצטרכו לשמור על הסדר ועל כך שהמדורות לא יסכנו את הסובבים אותם ואת התושבים עצמם, במידה והם יתקיימו בסמוך לבניינים. כמו כן, במשטרה מציינים כי הכוחות יאלצו לשמור על החוגגים והמדורות מפעילות חבלנית עויינת, שכן מדובר בריכוז של תושבים וצעירים, מה שעלול להוות מוקד לפעילויות חבלניות.

טפס"ר איציק עוז, מפקד תחנת הכיבוי בעיר מספר על ההכנות האחרונות: "נעשו ישיבות תיאום עם גורמים ברשות המקומית בהשתתפות המשטרה. מבחינתנו אנו מתגברים את כמות הלוחמים והרכבים בגזרה של פתח תקוה. אנו מקיימים סיורי מניעה שיתקיימו ללא קשר לקריאות אלינו. נעבור על יד האתרים שאנו מכירים מראש לפי רשימה של העירייה. חשוב להפגין בגרות בשמירה על ההנחיות שניתנו לתושבים. חשוב לא לשלוח את הילדים מבלי לדעת מה הם עושים ולהסביר להם מה לעשות ומה לא לעשות. חשוב גם לציין עבור מדליקי המדורות, שבתום המדורה יש לכבות אותה לחלוטין, ולא להשאיר גחלים דלוקים שלאחר מכן גורמים לשריפה".

מוקד נוסף שפועל בל"ג בעומר הוא זה של "מיזם 100", הפועל בשיתוף פעולה עם המשטרה. "אנחנו מוציאים ניידות משטרה בכל הארץ", מסביר שלומי צ'צ'קס שהקים את המיזם, "ובמקביל יתקיימו סיורי תושבים סביב המדורות". תושבים מוזמנים להירשם לפעילות בהודעה פרטית בעמוד הפייסבוק "מיזם 100" או במייל [email protected]. .

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר