הפגנה בקרבת ביתו של היועץ המשפטי לממשלה. צילום דורון קורן
הפגנה בקרבת ביתו של היועץ המשפטי לממשלה. צילום דורון קורן

העירייה עתרה: דורשת מהמשטרה לתחום את ההפגנות נגד מנדלבליט בכיכר גורן

בעתירה מציינת העירייה: באחרונה המפגינים ממשיכים לצעוד גם לכיכר בצומת מייזנר-בן גוריון ושם מפגינים ממש מתחת לבתי תושבים וגורמים למטרדים קשים ולהפרעה גדולה לתנועה

פורסם בתאריך: 3.1.19 10:16

עיריית פתח תקווה, הגישה לבית המשפט העליון בירושלים עתירה למתן צו ביניים כנגד משטרת ישראל, מפקד מחוז מרכז במשטרה עמיחי אשד, מפקד מרחב השרון אברהם ביטון ומפקדת תחנת פתח תקווה ברק מרדכי. בעתירה מבקשת העירייה לדעת מדוע המשטרה לא עשתה שימוש בסמכותה לשמירה על הסדר הציבורי ולא מגבילה את ההפגנות שמתקיימות מידי מוצאי שבת נגד היועץ המשפטי עו"ד אביחי מנדלבליט, לכיכר גורן בצומת הרחובות בן גוריון והעצמאות ומונעת את התרחבותן לצומת הרחובות מייזנר ובן גוריון. עוד מציינת העירייה בעתירה שהגורמים נגדם הוגשה העתירה התעלמו מפניית ראש העיר פתח תקווה למנוע את התרחבות ההפגנות לצומת מייזנר-בן גוריון.
כזכור, כבר למעלה משנה, מתקיימות בכיכר גורן – אחת הכיכרות המרכזיות בשכונת כפר גנים ג', מידי מוצאי שבת, הפגנות כנגד מנדלבליט, אשר מטרידות את תושבי השכונה. התושבים התלוננו, הגיעו בעצמם להפגנות וביקשו מהמפגינים לא לצעוק במגפונים, אך קיבלו בתגובה זלזול והתעלמות מצד המפגינים.
בעתירה מצוין שבמסגרת בג"צ התנועה לאיכות השלטון, בית המשפט פסק כי אין מקום למנוע את קיומן של ההפגנות במקום ואין לפגוע בזכות ההפגנה וחופש הביטוי, "אולם, לאחרונה, בסיום ההפגנה בכיכר גורן, צועדים המפגינים לכיכר בצומת בן גוריון ומייזנר שבפתח תקווה ומקיימים במקום הפגנות נוספות", נכתב בעתירה. עוד נכתב: "ההפגנות במיקום החדש, הנעשות ממש מתחת לבתי התושבים, יוצרות מטרד קשה ביותר לדיירים כמו גם הפרעה קשה מאוד לתנועה".

בעתירה מציינת העירייה כי בשונה מההפגנות הנערכות בכיכר גורן, אשר למרות ההפרעה הנגרמת לתושבי השכונה, הן בגודל ובמרחק סביר מבתי המגורים, הרי שכעת מופר האיזון בין הזכות של המפגינים לחופש הביטוי לבין זכויותיהם של תושבי השכונה הסובלים רעש חזק בהרבה כמו גם נוכחות כוחות שיטור רבים, חסימת צירי תנועה מרכזיים בשכונה, לכלוך, צעקות, כריזות ונאומים. בעירייה מבקשים מבית המשפט להוציא צו ביניים, המונע את קיום ההפגנות בצומת מייזנר/בן גוריון ולתחום אותן לכיכר גורן בלבד, כפי שנעשה עד כה.

מדוברות משטרת ישראל נמסר בתגובה: ,דבר העתירה כלל לא הגיע למשטרת ישראל. לאחר שתתקבל, תימסר תגובה לבית המשפט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר