ספריית קפלן המחודשת- נסגרת
ספריית קפלן המחודשת- נסגרת

הסערה החדשה: העירייה החליטה לסגור את הספרייה ברחוב קפלן

סאגת הספריה ברחוב חדרה רק הסתיימה, והסערה החדשה היא בשכונת רמת ורבר, נוכח ההחלטה לסגור את הספריה בשכונה, במקביל לפתיחת ספריה חדשה בשכונת נווה גן

פורסם בתאריך: 7.1.19 17:37

ראש העירייה רמי גרינברג, החליט לסגור את ספריית קפלן בשכונת רמת ורבר ששופצה באפריל 2018, ולאחד אותה יחד עם הספרייה החדשה שתיפתח בחודש מרץ בשכונת נווה גן. על פי ההודעה שיצאה, במהלך חודש מרץ, עתידה להיפתח ספרייה חדשה בשכונת נווה גן, ברחוב מבצע דקל, בסמוך לשירות הפסיכולוגי החינוכי. הספרייה החדשה משתרעת על שטח של כ-700 מ"ר, ובה מבחר ספרים גדול ומגוון. הספרייה עתידה להכיל כ-30,000 עותקים, 10 עמדות מחשוב, חדר למידה קבוצתי, פינה לגיל הרך, אודיטוריום ובו 100 מקומות ישיבה ועוד. הספרייה החדשה תקרא על שם נחום היימן ז"ל, מלחין ומוזיקאי, הנחשב לאחד מגדולי המלחינים בזמר העברי, חתן פרס ישראל, בן העיר ויקיר העיר פתח תקוה.

אבל בתוך אותה הודעה המשמחת על פתיחת הספריה החדשה והמפוארת, נכתב גם שהוחלט לאחד את ספריית קפלן שאיננה מונגשת לנכים ועגלות, וסובלת מבעיות חניה, עם הספרייה בנווה גן, הנמצאת לא הרחק, ולהעביר את כל 19,000 הספרים הנמצאים בה לטובת הספרייה החדשה. ההודעה על סגירת ספריית קפלן גרמה ללא מעט תושבים שמתגוררים בשכונה לתחושת מרמור. "הספרייה בקפלן, היתה אחת מנקודות האור בשכונה", אומרת תושבת, "גם ככה אין יותר מידי מה לעשות בשכונה ועד שסוף סוף שדרגו לנו את הספרייה, עכשיו מודיעים שהיא נסגרת וזה מאוד מכעיס. יש בספריה מקום ישיבה למבוגרים וילדים, עמדות מחשבים והיא נתנה מענה גם לילדי החינוך המיוחד, שהגיעו לספריה. ראש העיר ביקש לסגור את ספריית חדרה באם המושבות, הם צעקו והקפיאו את הסגירה, למה אנחנו פחות טובים?. לא לכולם נוח ללכת לספריה החדשה ולא לכולם יש רכבים".

ספריית נוהו גן

האודיטוריום בספריית נווה גן

מנגד טוענים בעירייה שאמנם הספרייה עברה שיפוץ, אבל היא סבלה מבעיות בטיחות ואש ובעיקר היא לא היתה מונגשת, מאחר והיא היתה בקומה השנייה ולא ניתן היה להגיע אליה עם עגלות וכסאות נכים. "היא היתה מאוד בעייתית ולכן הוחלט לאחד אותה עם הספרייה בנווה גן. בסך הכל צריך לעבור את הכביש של ז'בוטינסקי, זו הליכה ממרכז השכונה של כעשר דקות והתושבים יקבלו את השירות הטוב ביותר".

יו"ר ועד רמת ורבר, אהרון טוויג, אמר: "אף אחד לא עדכן אותנו על סגירת הספרייה. ממה שידוע לנו, ראש העיר רוצה לפתח את השכונה ולהחיות אותה ולתת לה את הכבוד הראוי לשכונה וותיקה. אפגש עם ראש העיר ואברר את העניין".

ספריית קפלן ע"ש א. רואי ברחוב קפלן 13, תיסגר בסמוך לפתיחת הספרייה החדשה. הודעה בדבר המועד המדויק תשלח למנויים על ידי אגף הספריות במסגרת ההיערכות לפתיחת ספריית נווה גן. מנויי ספריית קפלן ע"ש א. רואי יוכלו לבחור באיזו ספרייה ברחבי העיר הם מעוניינים להירשם, ולא יועברו כמקשה אחת לספריית נווה גן. ראש העירייה, רמי גרינברג: "במסגרת תהליך איגום המשאבים, ולאור העובדה כי לא ניתן להנגיש את ספריית קפלן ולשרת את תושבי השכונה באופן הראוי לספרייה,הספרייה החדשה בשכונת נווה גן תשרת את תושבי השכונה והסביבה".

צבי בליץ, ראש אגף הספריות, בירך על המהלך ועל פתיחת הספרייה החדשה והמודרנית: "אגף הספריות העירוניות שם דגש על השירות לתושב, עדכנות טכנולוגית וחדשנות בתחום הספרות הדיגיטלית והכתובה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושבת רמת ורבר

    אני לא מצליחה להבין, בשביל מה לסגור ספרייה שמהווה אור לכל כך הרבה אנשים ? מרבית ילדי רמת ורבר גדלו שם, עכשיו הם יצטרכו ללכת עד הספרייה ההיא. למה לא לפתוח את הספרייה בנווה גם בנוסף לספרייה ברמת ורבר ? הן הרי לא אמרות להשפיע אחת על השנייה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר