בית ספר גן ונוף. צילום זאב שטרן
בית ספר גן ונוף. צילום זאב שטרן

"אם נצטרך, נקשור את עצמנו בשרשראות לשער של גן ונוף"

בסוף החודש אמור להיסגר בהוראת ויצו מרכז התעסוקה לאוטיסטים בוגרים בגן ונוף. ההורים לא מוכנים לוותר. ביום ראשון תתקיים פגישה בהשתתפות נציגי ויצו, ראש העירייה, אלוט וההורים

פורסם בתאריך: 10.1.19 15:44

"אם נצטרך, נקשור את עצמנו בשרשראות לשער גן ונוף ולא נוותר", אומר גבי דהן, שבנו בן ה-25 נמצא מידי יום במרכז התעסוקה לאוטיסטים בוגרים אשר פועל כבר עשר שנים בתוך קרוואן בבית הספר גן ונוף ואמור להיסגר בסוף החודש. המרכז מתפועל על ידי אלו"ט ויש בו עשרה תלמידים.

כפי שפורסם במלאבס, בתחילת חודש דצמבר קיבלו ההורים מכתב המודיע על סגירת המרכז מאחר והנהלת גן ונוף רוצה לסיים את ההתקשרות עם עיריית פתח תקווה ואלו"ט ולסגור את המרכז אשר נמצא בתחומה. "אנחנו מיואשים ולא יודעים מה לעשות, קיבלנו הודעה שבסוף החודש המרכז ייסגר ואין לנו מושג מה יהיה עם הילדים שלנו. מדובר במרכז שבו נמצאים הילדים עם המקרים הכי קשים והכי לא פשוטים", מסביר דהן. "פנינו לראש העיר והוא הצליח לקבל הארכה עד סוף החודש. ההחלטה שלנו כהורים היא שאנחנו לא נתפנה, אנחנו נקשור את עצמנו בשרשראות לשער של גן ונוף ולא נוותר, אין לילדים שלנו מקום אחר ואנחנו לא רואים פתרון ולא נתפנה מהמקום, גם אם נצטרך ללון שם. הייתי יכול להבין את הפינוי שלנו אם הייתה בעיה והיו צריכים את המקום, לדוגמא לבנות אוטוסטרדה או מרכז מסחרי, אבל אין שום סיבה נראית לעין".

בשבוע הבא (ביום ראשון) אמור להתקיים דיון אצל ראש העיר רמי גרינברג בהשתתפות נציגי אלו"ט, ויצו וההורים. "אנחנו רוצים את המקום הפיזי של גן ונוף, מדובר במקום פתוח ונגיש, אין מגבלה של סביבה ואין שם רעש, הם נהנים מסביבה ירוקה ושטח פתוח. יש לאנשים נטייה לדחות אנשים שונים מהם ואם עכשיו ישימו איזה מבנה באמצע שכונת אם המושבות, אנשים יהיה להם קשה לקבל אותם", מסביר דהן לגבי העברתם למקום אחר.
אין בעיר שום מקום דומה לגן ונוף?
"לא שאנחנו יודעים, גם העירייה טוענת שלא קיים כרגע פתרון ברמה שווה ערך ואנחנו מצפים מהעירייה שתיאבק על כך. גם החזון של ויצו הוא תרומה לקהילה ואני לא מבין איך גוף כזה לא מתחשב בילדים. הם לא צריכים את המקום, זה לא מפריע ואין תלונות ולא היו תלונות אף פעם. אנחנו רוצים להעניק לילדים שלנו יציבות לאורך זמן ולא שייתנו לנו עוד שלושה חודשים, מדובר עם ילדים בתפקוד הכי נמוך שקיים בספקטרום הזה ובדיוק בגלל זה הבינו שצריך לתת להם מענה אחר. למה לסגור את זה? זה עובד מצוין וכולם מרוצים".

מויצו נמסר: "בשבוע הבא תיערך פגישה אצל ראש העיר ונעדכן לאחר מכן".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "ראש העירייה הנחה את גן ונוף לא לסגור את מרכז התעסוקה לאוטיסטים עד למתן מענה הולם, גן ונוף נענו לבקשה. במקביל, נעשית עבודה בנושא מול ויצו ומתקיימות פגישות עבודה. במקביל, יש לעירייה פתרונות אלטרנטיביים רבים בעיר שיכולים לתת מענה למי שנמצא במקום, ויש תיאום מול ההורים. פתח תקוה היא עיר מובילה במתן מענה לפתרונות לאוכלוסיות מוגבלות ונמשיך לפעול למענם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אלי נחום

    למטפלים בנושא ולמקבלי ההחלטות שלום.

    אלו הם ילדים של כולנו. הם אינם יכולים להשמיע את דעתם וקולם. זוהי שעת מבחן לחברה בה חיים. המסגרת הקיימת כיום היא"חלקת אלוהים הקטנה" עבורם. חובתנו המוסרית לזעוק . אל תשלחו ידכם בילדים אלו.

  2. אחת העם:)

    ויצ"ו.
    אל תעקרו נטוע.
    אל תעשו את העוולה הזו.
    אל תקחו את המעט הזה, שעבורם הוא כה רב!
    תנו להם להשאר שם מתוך אהבה.
    והיי. אם את/ה קורא/ת ומזדהה…פשוט שתף ועשה את כל מה שאפשר לעשות על מנת שלא יעקר נטוע.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר