אם המושבות צילום זאב שטרן
אם המושבות צילום זאב שטרן

יוזמה להארכת קו הרכבת הקלה לאם המושבות

מדובר בשלוחה שעל פי התוכניות אמורה להסתיים בקרית אריה. עמותת "תחבורה בדרך שלנו" פנתה אל רמי גרינברג כדי שיעלה את הנושא מול נ.ת.ע

פורסם בתאריך: 13.1.19 08:58

עמותת תחבורה בדרך שלנו פנתה השבוע לראש העירייה, רמי גרינברג, בבקשה להעלות לסדר היום את נושא הארכת אחת השלוחות של הקו האדום של הרכבת הקלה, כך שתגיע לשכונות אם המושבות הוותיקה והחדשה, ולא תסתיים כמתוכנן בקרית אריה. שלוחה אחרת תסתיים ברחוב אורלוב, בתחנה המרכזית.
כזכור, החודש הציגו בחברת נ.ת.ע את המנהרות שיחברו את הרכבת הקלה לעיר. סך הכל, בפתח תקווה ישנן שתי שלוחות של הקו האדום, שלוחה אחת היא מכיוון תל אביב, דרך ז'בוטינסקי ועד לתחנה המרכזית, היא כוללת שבע תחנות ברחובות שנקר, שחם, בילינסון, דנקנר, אורלוב, פינסקר ותחנה מרכזית. שלוחה נוספת תהיה לכיוון רכבת קריית אריה, בציר של כביש גהה, והיא תכלול עצירה בתחנת בקריית אריה. הדרישה של העמותה היא להאריך את הקו הזה לתוך שכונת אם המושבות, בסך הכל – של קילומטר וחצי לערך לתוך שכונת אם המושבות.

הרכבת הקלה צילום אייל טואג

הרכבת הקלה צילום אייל טואג

בעמותה ציינו את היתרונות של מהלך כזה. "אנו מבקשים להעלות לסדר היום את נושא הארכת הקו האדום לטובת שימושם של תושבי הדר המושבות (החדשה והוותיקה), אזור התעשיה סגולה ואזוריה ההיקפיים", ציין במכתב לגרינברג אבנר לינדר, פעיל בעמותה ומנהל מטה הפעולה של הרכבת הקלה בשכונת אם המושבות. "התוכנית אשר הוגשה באמצעות עמותת תחבורה בדרך שלנו, שוכללה בשיח המשותף עם תושבי השכונות, לכדי חלופה בעלת יתרונות רבים. ביניהם: נגישות פשוטה ורגלית לעשרות אלפי תושבים בהדר המושבות, חיבור אזור התעשייה סגולה דרך רחוב בן ציון גליס לטובת אנשי עסקים ועובדי אזור התעשייה. כפועל יוצא מכך, הארכת הקו תסייע ותקדם את הליכי שינוי התב"ע באזור ותהווה משיכת עסקים ממשרדי ההייטק, עליית ערך הנדל"ן והגירה חיובית של תושבים לעיר".
עוד ציינו בפניה את החלופות העתידיות המוצעות כיום, "שיש בהן כשלים כמו סרבול דרכי ההגעה בשלוחות המקבילות באמצעות אוטובוסים, הגעה באוטובוס לתחנת קריית אריה תייצר פקקים רבים וקשים ובעיות חניה, הקיימת כבר היום ותחריף עם פתיחת הקו האדום בחניון האצטדיון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צריך להפוך את הקו התת קרקעי למטרו ולהמשיך עד לראש העין

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר