יאיר קמיר. צילום זאב שטרן

"כל אחד שעוד לא גמר קורס ספרות ולא מבין מהחיים שלו כלום, פותח מספרה"

מעצב השיער הפתח תקוואי, יאיר קמיר, נבחר ליו"ר איגוד הספרים בהתאחדות בעלי המלאכה והתעשייה. התקווה הגדולה: לעשות סדר בענף הפרוץ שמגלגל מיליארדי שקלים בשנה

פורסם בתאריך: 17.1.19 15:03

מעצב השיער יאיר קמיר, מסלון עיצוב השיער והאיפור יאיר ורות&חנן קמיר בפתח תקוה ובעל בית ספר לספרות בעיר, נבחר ליו"ר איגוד הספרים במסגרת התאחדות בעלי מלאכה ותעשייה. זוהי הפעם הראשונה שהספרים פועלים כגוף עצמאי תחת התאחדות בעלי מלאכה ותעשייה. בשלוש השנים האחרונות פעלו כגוף פרטי שפעל ללא תקציבים.
קמיר, בעל וותק של 50 שנה בתחום ודור שני למעצבי שיער, הוא אחד ממעצבי השיער הוותיקים בארץ. הוא למד בלונדון ובצרפת והיה בין הראשונים להקים בית ספר להכשרת ספרים. תחת ידיו הוכשרו מעצבים מהגדולים בארץ. קמיר חי ונושם את המקצוע ובמינוי החדש הוא מתכוון להילחם על זכויות בעלי המספרות הקיימים ועל רגולציה להסדרת פתיחתן של מספרות חדשות. "ישראל נחשבת למעצמה של ממש בתחום", הוא אומר, שוק המספרות בארץ מגלגל מיליארדי שקלים בשנה ומונה כ-20,000 מספרות".
הוא מסביר שמדובר בתחום פרוץ שפועל כבר שנים רבות ללא רגולציה וללא פיקוח. "כל אחד שעוד לא גמר קורס ספרות ולא מבין מהחיים שלו כלום, פותח מספרה, יש לא מעט נשים שעובדות בבית או בבית הלקוח ועושות החלקות עם חומרים מאוד מסוכנים. לדוגמא, לאחרונה הגיעה אלינו כלה שעשתה החלקה שבוע לפני החתונה אצל מישהי שאין לה הכשרה וכל החלק הקדמי של השיער שלה נשרף. יש חומרים בשוק שמאוד מסוכנים לבנאדם ואף מסרטנים ואת זה אנחנו רוצים למנוע. ברגע שהצטרפנו להתאחדות בעלי המלאכה והתעשייה, נוכל להעביר את חוק ההסדרה בכנסת, דבר שעד כה לא ניתן היה לעשות".
מה עוד אתם רוצים לשנות?
"אז כמובן את כל נושא ההסדרה, שלא כל אחד יוכל לפתוח מספרה ללא הכשרה ותעודה ממשלתית. אנחנו לא הולכים לסגור את המספרות שקיימות כבר חמש ועשר שנים, אלא מדברים על החדשים שלא יוכלו לעבוד, כמו שמתווך לא עובד בלי תעודה ומוסך, כך יהיה גם בספרות. בנוסף, יש את כל נושא זכויות היוצרים במוזיקה של הפדרציה, אקו"ם והפיל, שגובים כסף עבור אמנים, דבר שהוא חשוב, אבל צריך להבין מה זה אומר ואיפה משמיעים מוזיקה ומשלמים. אנחנו מנסים להעביר חוק שיהיה צורך לשלם רק במספרות שיש בהן מעל 15 איש. כיום יש מספרות של עובד אחד ועוד שניים שלושה לקוחות שדורשים מהם תשלום עבור מוזיקת הרקע ואין להם אפשרות לשלם אלפי שקלים".
"דבר נוסף זה הארנונה. יש במדינה חוק שאם אתה בית מלאכה, אתה משלם 50 אחוז וכך היה גם בתקופה בה דב תבורי היה ראש העירייה. אך העיריות החליטו לשנות זאת והעלו את המחירים של הארנונה ולוקחים כמה שבא להן. אנחנו הולכים להילחם גם על זה. דבר שלישי זה כל נושא הביטוח של האחריות המקצועית, שאנשים יבינו שגם אם הם עושים ביטוח, לא תמיד הם מבוטחים, אם הם לא משתמשים בחומרים שמאושרים על ידי משרד הבריאות, ואין להם הכשרה ותעודה של משרד הבריאות, הם לא מבוטחים".
זה יחזיר את הלקוחות למספרות?
"הלקוחות זו לא הבעיה העיקרית שלנו. לכל אחד יש את הלקוחות שלו וכל אחד מתפרנס, אחד יותר ואחד פחות. אנחנו רוצים ליצור אמינות של המספרות, משהו מקצועי יותר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אור

    פעם אתה למטה פעם אתה למעלה גם אתה הית בחיתולים הרמת את האף קצת יותר מידי גבוה אתה לא מלך ולא בן של מלך הגל זמני חביבי

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר