הסטודיו של אביחי אלקובי צילום זאב שטרן
הסטודיו של אביחי אלקובי צילום זאב שטרן

בגלל ארנונה: הסטודיו החברתי שנותן בגדי כלה וחתן בחינם נקלע לסכנת סגירה

העמותה שמנהל אביחי אלקובי מחלקת בגדים לכלות וחתנים, אוכל מוכן, ריהוט ומוצרי חשמל למשפחות נזקקות, ועוד. למרות פטור מארנונה, אלקובי נתבע על ידי העירייה. רק לאחר פניית מלאבס הוקפאו ההליכים לצורך בדיקה מחודשת

פורסם בתאריך: 28.1.19 08:24

בדצמבר 2015 הקים בעיר אביחי אלקובי את הסטודיו החברתי הראשון לשמלות כלה, שמלות ערב ובגדי חתן. הסטודיו הראשון הוקם בדירה בשכונת כפר גנים ג' ועם השנים המקום התפתח ובפברואר 2017 הוא עבר למקומו החדש ברחוב הסדנא, שם יש האנגר ענק שמעניק את כלל השירותים לחתנים, כלות ובני מצווה ומכיל אלפי שמלות כלה ואביזרים רבים נוספים. בהמשך התפתחה עמותת 'יד אברהם' – עמותה לצדקה וגמילות חסדים' ולצד הסלון, מידי שישי מחלקת העמותה אוכל מוכן ל-57 משפחות, מחלקת ריהוט ומוצרי חשמל שהם אוספים למשפחות נזקקות, מקיימת אירועי חסד, חלוקת גמ"ח, תפילין לילדי מצווה, חלוקת לחמים שהם אוספים מידי לילה ממאפיות, מכללה ללימוד קורסים בהכשרה מקצועית וכן חלוקת חבילות מזון בחגים.

לדברי אלקובי, העמותה קיבלה פטור מתשלום ארנונה ממשרד הפנים לשנים 2017-2019, אך למרות זאת, הוא קיבל מהעירייה דרשית תשלום על סך 84 אלף שקלים, עבור ארנונה משרדית לשנים אלו. לטענתו, למרות כל ניסיונותיו להגיע עם העירייה להסדר, הוגשה נגדו תביעה משפטית. מאחר ואביו של אלקובי בימיו האחרונים, הוא לא הספיק להגיש כתב הגנה והתוצאה היא פסק דין אותו הוא קיבל ביום שישי האחרון. "לצערי, המשמעות של פסק הדין, זה לסגור את הפעילות שלנו. פעילות שירתה עד היום למעלה מ-10,000 כלות ועוד תושבים רבים", הוא אומר בכאב. רק לאחר פניית מלאבס נמסר מהעירייה שההליכים נגדו הוקפאו ותיעשה בדיקה מחודשת.

אביחי אלקובי צילום זאב שטרן

אביחי אלקובי צילום זאב שטרן

תחילת הסיפור כאשר אלקובי שכר עבור העמותה את המבנה ברחוב הסדנא. את המבנה שוכר אלקובי מבעלת הנכס, אישה מבוגרת כבת 100 ומאחר ולטענתו, יש לה ניסיון רע מול עמותות, הוא שוכר את המבנה באופן פרטי ולחברה הפרטית שלו יש חוזה שכירות מול העמותה בשקל אחד. "בעלת הנכס יודעת שהמבנה מיועד לטובת עמותה, עורך הדין שלה היה במקום, יש לנו אישור חתום מעורך הדין, כוללת חתימה של בעלת הנכס שהיא מאשרת שבמקום תפעל העמותה והיא בעד, אבל לצערי בעירייה מסרבים להבין זאת", הוא אומר. "יותר מכך, השקים אשר מועברים לבעלת הנכס, הם שקים אישיים שלי". לטענת אלקובי, במקום היו מספר פעמים פקחים של העירייה, הם ראו שמדובר בפעילות צדקה ובמקום יש רק שמלות כלה, אך למרות זאת, הם עדיין מתעקשים שהוא ישלם ארנונה משרדית. "הם היו אצלנו חמש פעמים ובכל פעם רושמים שזו פעילות צדקה. הייתי אצל מנהלת מחלקת ארנונה, התבקשתי להביא אישור מעורך הדין של בעלת הנכס שהיא יודעת שזו עמותה וכך עשינו, אך דבר לא נעשה. לקח לי יותר משנה להוציא פטור מארנונה ממשרד הפנים, אבל זה לא מעניין את העירייה", הוא אומר. "מאחר ואבא שלי מאושפז לא משכתי דואר בשבועות האחרונים וביום שישי ראיתי שהעירייה תבעה אותי ואת החברה שלי על סך 84 אלף שקלים ויצא פסק דין להוצאה לפועל. לצערי, במצב היום, לא נוכל להמשיך. אף אחד מחברי העמותה לא מקבל משכורות וכולם עובדים בהתנדבות. העמותה אינה מקבלת תמיכות משום גורם ואם מישהו בעירייה לא יבין זאת, הפעילות החשובה הזו תיפסק והכל בגלל שהחוזה לא על שם העמותה, אלא על שמי".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: 1. בעקבות חוזה שכירות מחברת מלאני המרכז להשבחת נכסים בע"מ, רשמנו את החברה כמחזיקה בנכס החל מיום 16\8\25. 2. בביקור של פקח בנכס נמצא כי בנכס תכולה של בגדי כלות וחתנים, לדברי המחזיק בנכס, הביגוד משמש למטרות צדקה וגמילות חסדים. 3. משכך, הנכס סווג לצורך ארנונה כעסק מיוחד, בתעריף נמוך מתעריף של עסק רגיל. 4. כמפורט בפקודת העיריות, פקודת הפיטורין ס 5(י), מתן הנחה בשיעור של 67%, מותנת באישור משרד הפנים, למעשה, הסמכות למתן הנחה היא של משרד הפנים. בבדיקה שערכנו בספרי העירייה, לא מצאנו את הפטור מארנונה שלטענת אביחי אלקובי טוען שקיבל. 5. ככל שאביחי מחזיק בפטור מארנונה שקיבל ממשרד הפנים, שיציג בפנינו, אנו נשמח לזכות בהתאם. 6. עלינו לציין כי חיובי ארנונה ומתן הנחות נעשות מתוקף הוראות חוק, אנו מבינים כי פעולותיו של אביחי אלקובי בנכס למטרות צדקה וגמילות חסדים, יחד עם זאת, הוראות החוק לא מאפשרות לנו לפטור את חיוב הנכס מארנונה".

יצוין כי אלקובי העביר למלאבס את המסמכים אותם העביר לדבריו לעירייה, ובהם גם אישור הפטור מארנונה מטעם משרד הפנים.

לאחר שהפנינו את תשומת לב העירייה הלכך נמסר מהעירייה: "העירייה עצרה את ההליכים ונמצאת בקשר שוטף עם מנהל העמותה. אגף הגבייה יתאים את החוב בספרים על פי האישור שהגיע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר